بیانیه برای درگذشتان کرونایی /برای مبارزه با کرونا همگی متحد باشیم

ازسوی موسسه فردوسی توسی، بنیادبین المللی فردوسی و پایگاه خبری شاهنامه در بیانیه‌ای مشترک درگذشت هنرمندان،ادیبان و قهرمانان ورزشی که باابتلابه بیماری کووید ۱۹دردوران کرونایی به رحمت ایزدی پیوسته اند به خانواده های گرانقدر ٱنان واهالی ارجمندفرهنگ، هنر، ورزش و رسانه تسلیت گفته شد.
 
 در بخشی از این بیانیه که ازسوی یاسر موحد فرد رئیس بنیادبین المللی فردوسی صادرو دراختیار رسانه هاگذاشته شده آمده است:نه بسته شدن به یک ‌باره مجموعه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و ورزشی، روش درستی برای مبارزه با کرونا بود و نه بازگشایی یک‌باره جشنواره‌های هنری فجر از جمله جشنواره‌ فیلم فجر و جشنواره تئاتر فجر، روش درستی برای مبارزه با کرونا است.
 
در اسفندماه سال ۱۳۹۸ خورشیدی، طرحی با نام راه‌اندازی ستاد فرهنگی هنری مبارزه با کرونا ازسوی اینجانب(یاسر موحدفرد) به نمایندگی ازنهادهای فرهنگی مرتبط باشاعر ملی وحماسی (فردوسی)به وسیله رسانه‌ های گروهی فراگیر ایران اعلام شد و پس از آن از طریق نشست‌ها و گفت‌وگو ها و مکاتبه‌های رسمی از ستاد ملی مبارزه با کرونا پیگیری شداماتوجهی به آن نشد؛اکنون شرایط کشور نشان اآن داردبا مقایسه درگذشتگان فرهنگی، هنری، ادبی، رسانه‌ای و ورزشی در ایران با دیگر کشورهای جهان، می‌توان گفت کشور مان یکی از پرشمار ترین جان باختگان مشهوردر دنیا رادراین طبقه اجتماعی به خود اختصاص داده است.
 
برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران تجربه ای موفق وقابل تقدیر بود
 
از دیگر سو تجربه موفق برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به گونه مجازی آن هم با تاخیر چند فصل و حتی اشکال‌های فنی اما با راه اندازی زیرساختهای تقریبا مناسب قابل تقدیر است.
 
از سوی دیگر در یک سال کرونایی بیشترین آسیبهابه موسسه‌های فرهنگی،هنری، آموزشی و ورزشی وارد شده است و بسیاری از این مجموعه‌ها به تعطیلی کشیده شده است.
 
این در حالی است که اگر بودجه لازم برای برگزاری برنامه‌های مجازی ازطریق زیرساخت‌ های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی فراهم می‌آمد قطعا شاهد شمارگان بالای درگذشتگان اهالی فرهنگ،هنر،پژوهش، آموزش و ورزش در سالی که گذشت نبودیم.
 
پیشنهاداین نهادهای فرهنگی هم‌چنان راه اندازی ستاد فرهنگی،هنری،آموزشی و ورزشی مبارزه با کرونا با حضور نمایندگان رسمی اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و ورزش است که می‌بایست سازمان‌های متولی،نهادهای دولتی و مجلس شورای اسلامی، شورا های اسلامی شهرها و روستاهاو شهرداری ‌های سراسر کشوربابودجه مشخص درسال۱۴۰۰ خورشیدی از آن پشتیبانی نمایند و راه اندازی آن را یک ضرورت اجتناب ناپذیر به شمار آورند.
 
انتهای پیام /  یاسر موحد فرد
760 کلیک ها  یکشنبه, 19 بهمن 1399 10:15
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا