بازی فولاد با اعتبار فوتبال خوزستان

 حواشی قبل ازبرگزاری  مسابقه فولاد - پیکان در ورزشگاه اختصاصی فولاد خوزستان اعتراضات زیادی را ایجادو بسیاری از علاقه مندان فوتبال خوزستان وبویژه پیشکسوتان را ناراحت و عصبانی وبه اعتراض وادار کرده است .

آقایان با "طرح نوین" خود دست به یک بدعت زشت در فوتبال زدند که در فوتبال پرافتخار و شناسنامه دار خوزستان بی سابقه بوده است .این جماعت باهدف خنثی کردن تاکتیک پرتاب اوت دستی از " تاکتیک" تعریض زمین استفاده کردند تا به اصطلاح این تاکتیک فوتبالی پرتاب اوت را با یک ترفند ضدفوتبالی و ضداخلاقی خنثی کرده باشند وبا آن  به نتیجه دلخواه خود برسند .نتیجه ؟! چه باید گفت؛به این نگاه زیانبار و ویرانگر ضدورزشی ؟   

صدتاسف برای فوتبال خوزستان و هزارتاسف دیگر برای مدیران و  "آمران"  این عمل زشت که اینگونه با اعتبارمهد فوتبال ایران بازی کردند.دریغ و درد !! کجا هستند مدیران  آگاه و نجیبی که صادقانه و بدون کمترین وابستگی به این یا آن" نهاد "و چهره  بانفوذ  برای این فوتبال زحمت کشیده و آثارماندگار و ارزشمندی را از خود بر جای گذاشتند.

 یکی برود سراغی از آقای سیف اله  دهکردی  این چهره دلسوز وکارآمد را بگیرد و یا رو در روی آقای مسعود رضاییان این مدیرشریف و باسوادسابق فولاد بنشیند و از این آقایان  بپرسد که چرا باشگاه فولاد به این روز افتاده است که ماکیاولیسم رااز پستوهای تاریک تاریخ اندیشه و عمل فراخوانده اند و پیروزی با هر وسیله و قیمتی را به پرچم باشگاه تبدیل کرده اند ؟! هدف وسیله را توجیه می کند !!

این است آن شعاری که این آقایان نصب العین خود قرار داده تا از رهگذر آن  نتیجه و نام و نشانی کذایی برای خود دست و پا کنند . اما غافل از آنکه ارزشهای پایدار وپایان ناپذیر فوتبال که جوانمردی و اخلاق و درستکاری و تلاش انسانی برای پیروزی  مبانی آن را تعریف کرده است دست رد به این گونه اعمال  زده و می زند.

نه! این عمل و رویداد  زشت هیچ ربطی به تاریخ فوتبال خوزستان  نداشته وندارد . پیشکسوتان ودلسوزان فوتبال  خوزستان بارها درباره شایسته سالاری و رفتارهای اخلاقی در فوتبال و جامعه سخن گفته و نوشته اند اما به دلیل غلبه فضای غیر فوتبالی  بر عرصه  مدیریت و... شایستگان یا خانه نشین شده و یا به شکل هدفمند  سانسور شده اند.

فوتبال خوزستان و به تبع آن فوتبال ایران هیچ گاه این عمل باشگاه فولاد خوزستان را از یاد نخواهد برد و از آن به عنوان یک رفتار ویرانگر و ضد ورزشی وضدحرفه ای یاد خواهند کرد .

افکار عمومی از این رویدادشدیدا متاثر شده و خواستار شفافیت کامل رویداد و معرفی  آمران و تصمیم گیران و دست اندرکاران این رویداد ضد ورزشی اند. اعتبار فوتبال خوزستان را بازیگران و چهره های درخشان و جوانمرد و با اخلاقش در طول نزدیک به  یک قرن قطره قطره جمع کرده  و در ویترین افتخارات فوتبال ایران به نمایش گذاشته اند بنابراین هیچ کس نباید به خود این اجازه را بدهد که با این اعتبار و سوابق ارزشمند معامله کند و یا این پیشینه و افتخارات را به بازی بگیرد. فوتبال خوزستان نیازی به پیروزیهای جعلی و نتایج حاصل از جادوگری و زدو بند وتخلف و رفتارهای ضد اخلاقی نداشته و ندارد .

 اینجا خوزستان است گاهواره و پرورش دهنده الگوها و بزرگانی نظیر  استاد دهداری ،حمید  برمکی ،  ایرج سلیمانی  ناظم گنجاپور، محراب شاهرخی ،اکبر افتخاری ،لفته سه برادران،غلامحسین مظلومی ، صفر ایرانپاک ، حسین گازرانی علیرضا عزیزی ، ابراهیم  قاسپمپور، حسن نظری ، اسفندیار دوستانی ،عبدالرضا برزگری ،سعید سلامات ، سیاوش و سهراب بختیاری زاده ، حسین کعبی  و... است .

 به این نامها باید خیره شد و از محضرشان شرم کردزیرا شناسنامه و اعتبار فوتبال خوزستان از این نامها وحضورموثرو رفتارشان اعتبار گرفته است .کلام اخر اینکه  نسلهای  مختلف جوان ،  فوتبال خوزستان را با هنرنمایی و روح جوانمردی و اخلاق و نبوغ و صداقت  این بزرگان می شناسد و درک میکند لذا هرگونه بدآموزی و بدعت گذاری های ضد اخلاقی نه تنها زیانبار بلکه ویرانگر و اعتبار برباد ده بوده و مروج بی اخلاقی و لمپنیسم و خلافکاری و بی مسئولیتی و هرهری مسلکی است .

 فوتبال خوزستان و ایران  به این" فولاد" که به خیال خود مسیر آبدیدگی را البته به غلط طی می کندهیچ احتیاجی ندارد!
انتهای پیام /  عبدالکاظم دریساوی
907 کلیک ها  سه شنبه, 14 بهمن 1399 07:24
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا