شیراز اردیبهشت ۱۴۰۱ میزبان کنگره ناباروری است

شیراز اردیبهشت ۱۴۰۱ میزبان کنگره ناباروری است
   
شیراز اردیبهشت ۱۴۰۱ میزبان کنگره ناباروری است |||| ||||

عضو هیئت علمی گروه زنان و مامایی دانشگاه شیراز اعلام کرد که بیست و دومین کنگره بین‌المللی انجمن ناباروری ایران ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در این کلانشهر برگزار می‌شود.

 
به گزارش راستین آنلاین محمد ابراهیم پارسانژاد یکشنبه ١٠ بهمن در یک کنفرانس خبری به تشریح جزییات برگزاری کنگره بین‌المللی انجمن ناباروری ایران پرداخت و با بیان اینکه این رویداد علمی یک سال در میان در تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌شود، افزود: شیراز برای دومین بار میزبان این رخداد علمی تخصصی خواهد بود.
 
رئیس بیست و دومین کنگره بین‌المللی انجمن ناباروری ایران با بیان اینکه این انجمن در سه حیطه فعالیت دارد و حدود ۱۱۰ مرکز ناباروری را در کشور پوشش می‌دهد، گفت: رشته زنان با گرایش ناباروری جنین شناسی و ایمن شناسی، اورولوژی، زیر مجموعه جنین شناسی و سلول‌های بنیادی و ایمن شناسی در این کنگره مد نظر است.
 
حدود ۵ میلیون زوج نابارور نیازمند به درمان داریم
 
پارسانژاد با اشاره به وجود سه شاخه اصلی در فعالیت انجمن ناباروری از جمله زنان، جنین شناسی و زیر گروه جنین شناسی، گفت: در کل ایران ۱۲ تا ۱۵ درصد از کل زوج‌ها نابارور هستند و حدود ۵ میلیون زوج نابارور نیازمند به درمان داریم و در شیراز هم به نسبت جمعیت به همین صورت ۱۲ تا ۱۵ درصد است.
 
او هدف از برگزاری این کنگره را حمایت از زوج‌های نابارور و حمایت از رشته، اساتید و پزشکان این حرفه ذکر و خاطرنشان کرد: مراکز ناباروری در ایران کم نیست و ۱۱۰ مرکز داریم و طبیعی است که باید با هم گفتمان و اشتراک مباحث داشته باشند.
 
عضو هیئت علمی گروه زنان و مامایی دانشگاه شیراز همچنین از سخنرانی صاحبنظران این حوزه از چند کشور خارجی در این کنگره خبر داد و گفت: درصد ناباروری به صورت نسبی زیاد تغییر نکرده است اما چون جمعیت زیاد شده، ناباروری هم بیشتر شده است.
 
پارسانژاد خاطرنشان کرد: براساس آمارها، تقریبا سه دهه پیش(۱۳۷۳)، در ناباروری تفاوتی با کشورهای غربی داشتیم و در کشورهای غربی مشکلات لوله‌ای رحم بیشتر از ایران بود که ناشی از بیماری‌های جنسی بود، اما مشکلات تخمدانی در کشور ما بیشتر بود که به علت عدم تخمک گذاری و پیر شدن زودرس تخمدان بوده است.
 
او ادامه داد: در حال حاضر مشکلات تخمدانی به صورت پیری زودرس تخمدان زیاد مشاهده می‌شود. حسب همین موضوع مباحث زیادی مانند آلودگی محیط، تغذیه خاص، ریزگردها، قرار گرفتن در معرض امواج از موبایل و... همگی می‌تواند در بروز این مهم دخیل باشند اما در عین حال نمی‌توان قاطعانه گفت که شیوع این بیماری در قدیم یا جدید بیشتر بوده است.
 
دکتر عالمتاج صمصامی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دبیر کمیته اجرایی این کنگره نیز گفت: مقالات و سخنرانی‌های ارائه شده در این رویداد علمی آموزشی، در قالب یک کتابچه، تدوین و منتشر می‌شود. 
 
صمصامی با بیان اینکه این روزها با موارد زیادی از زنانی که دارای اشکال در ذخیره تخمدان زودرس هستند مواجهیم، گفت: البته افزایش ناباروری در آقایان هم مشاهده می‌شود که تغییرات سبک زندگی و تغییرات غذایی از عوامل آن است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
686 کلیک ها  یکشنبه, 10 بهمن 1400 18:56
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا