ایستگاه هنر نبوی، پذیرای هنرمندان و هنردوستان شیرازی شد

ایستگاه هنر نبوی، پذیرای هنرمندان و هنردوستان شیرازی شد
   
ایستگاه هنر نبوی، پذیرای هنرمندان و هنردوستان شیرازی شد |||| ||||

دبیر اجرایی بخش هنرهای تجسمی ایستگاه هنر نبوی مربوط به کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» امروز، ۳ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران درباره بخش‌های گوناگون هنرهای تجسمی و برساخت‌های هنری این ایستگاه گفت: در راستای بزرگداشت هفته وحدت و زادروز فرخنده پیامبر اسلام(ص)، ستاد برگزاری کنگره جهانی محمد(ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر با برپایی ایستگاه هنر نبوی، پذیرای هنرمندان و هنردوستان شیرازی شد.

به گزارش راستین آنلاین روح الله محرری ادامه داد: از کارهای ارزنده این ایستگاه، شبانه‌های هنرهای تجسمی در سبک‌های نقاشی خط، نقاشی و خوشنویسی بود که در این ۷ روز، پذیرای امیر کاظمی سرچشمه، فرامرز کشتکار، محمدصادق عادل در شب‌های نخست و حمیدرضا رفعتی، صولت‌الله باصری و تنی چند از دیگر اساتید بزرگ هنرهای تجسمی در شب‌های پایانی بودیم تا هنرهای خویش را در ستایش پیامبر مهربانی، ابراز کنند.

او  افزود: پخش زنده این رویدادها که به صورت تایم لپس تنظیم شد، پس از این نیز بر روی صفحه رسمی کنگره به نشانی artsformuhammad برای دوست‌داران، قابل دیدن خواهد بود. همچنین ۱۰۰ اثر زنده، از نمونه‌های گوناگون خوشنویسی ستایش پیامبر اسلام در این ۷ شب، بر روی لوح فشرده، برای دوست‌داران آماده خواهد شد.

دبیر بخش خوشنویسی ثلث و نسخ کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» و دبیر اجرایی بخش تجسمی ایستگاه هنر نبوی گفت: آثار امیر پژمان، مجتبی رحم‌دار، محسن زرکش، مریم همایونی و علی اوجی در بخش‌های نسخ، شکسته، معلّی و کوفی، زینت‌بخش نمایشگاه یکصد اثر نبوی، خواهند بود؛ در آینده نیز هنرمندان برجسته دیگری هم به آنان خواهند پیوست.

محرری درباره گروه تذهیب این نمایشگاه هم گفت: گروه تذهیب‌کاران به مدیریت مهدی ظهرابی، از اساتید تذهیب استان فارس، تذهیب آثار خوشنویسی را بر دوش دارند.

یادآور می‌شود، این رویداد از بیست و هفتم مهرماه تا سوم آبان‌ماه جاری هر روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ روبروی درب باغ عفیف‌آباد شیراز برگزار شده و خواهد شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
663 کلیک ها  دوشنبه, 03 آبان 1400 10:00
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا