• در آستانه هفته وحدت اجرا شد

برگزاری نشست خبری تحلیلی با حضور اندیشمندان جهان اسلام

برگزاری نشست خبری تحلیلی با حضور اندیشمندان جهان اسلام
   
برگزاری نشست خبری تحلیلی با حضور اندیشمندان جهان اسلام |||| ||||

در آستانه میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت، نشست خبری تحلیلی با حضور دبیر بین‌الملل کنگره جهانی محمد(ص)، خبرنگاران و اندیشمندان جهان اسلام با محوریت کنگره جهانی محمد(ص) برگزار شد.

 
دبیر بین‌الملل کنگره جهانی محمد(ص) دوشنبه ۲۶ مهرماه در این نشست مجازی به بحث و بررسی جایگاه جمهوری اسلامی ایران برای وحدت و یکپارچه کردن جهان اسلام در مقابل تهدیدهای اسلام ستیزانه غرب و تفرقه اندازی گروه‌های تکفیری اشاره کرد.
 
موسی عربی با تاکید بر اهمیت برگزاری کنگره‌هایی همانند کنگره جهانی محمد(ص)، عنوان کرد: این کنگره توسط نخبگان، هنرمندان و ادبا حرکت خود را آغاز کرده و امید است که تداوم داشته باشد.
 
گفتنی است، این نشست مجازی با حضور خبرنگاران و صاحب نظرانی از عربستان، الجزائر، پاکستان، یمن، بحرین و چند کشور دیگر برگزار شد و دکتر نورالدین ابولحیه، سید محمد الحسین علی النعمی عضو انجمن علمای یمن و عضو نویسندگان وآزادگان عرب، علی هاشم نویسنده و فعال سیاسی عربستان سعودی، پروفسور جمال تراکه از الجزائر، نویسنده و پژوهشگر، نورا فرحات، سید احمد داوود سردبیر روزنامه المسیره یمن، سید کمال دوحه مدیر روزنامه اخباریه الجزائر، استاد سید رازق علی شاه از پاکستان روزنامه نگار و دانشجوی دکتری، سید عباس علی روزنامه نگار و دانشجوی دکتری پاکستان، یوسف ربیع خبرنگار بحرینی، قاضی رشید مامون الشامی مدیر روابط عمومی ورسانه شورای عالی قضاوت صنعاء نیز در جمع شرکت کنندگان این رویداد مجازی حضور داشتند.
 
شرکت کنندگان در این نشست ضمن بررسی چالش‌ها و خطراتی که جهان اسلام را تهدید می‌کند به ارائه نظر در خصوص جایگاه ارزش‌ها و تفکر نبوی در برطرف کردن این خطرات و چالش‌ها پرداختند و کنگره جهانی محمد پیامبر رحمت (ص) در آیینه ادب و هنر را حرکتی در این راستا ذکر و اظهار امیدواری کردند که این حرکت با همکاری موسسات علمی، هنری وادبی به مسیر خود ادامه دهد و به ارزش‌های نبوی و تصحیح دیدگاه‌های اشتباه در مورد آن دعوت کند.
 
همچنین در پاسخ به این سئوالات، بر ضرورت ایستادگی در مقابل هجوم بی رحمانه قدرت‌های استکبار جهانی که برای از بین بردن هویت دینی ما و دور کردن مسلمانان از نمادهای دینی به ویژه پیامبراکرم (ص) که الگوی اخلاق و امر به معروف ونهی از منکر و ایستادگی در مقابل ظلم است تلاش می‌کنند تاکید شد.
 
از دیگر محورهای پاسخ به سئوالات این نشست نقش کنفرانس‌ها و گردهمایی‌های هنری وادبی در معرفی چهره واقعی پیامبر(ص) به جهان اسلام و جهان غرب بود که نقش بسزایی در جلوگیری از تفرقه و جنگ‌های داخلی بین مسلمانان دارد.
 
 کنگره جهانی «محمد(ص) پیامبر رحمت، در آیینه ادب و هنر» به میزبانی شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع)، به هفت زبان فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی، آلمانی، فرانسه و روسی در پاییز امسال با هدف معرفی پیامبر رحمت و ترسیم اسلام راستین، از طریق شبکه‌سازی و ایجاد هم‌افزایی در میان ظرفیت‌های هنری و ادبی جهان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
619 کلیک ها  دوشنبه, 26 مهر 1400 15:36
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا