شتاب درتوسعه و تكميل زيرساخت ها در منطقه ويژه اقتصادي كازرون

  در جلسه مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با نماينده مردم شهرستان هاي كازرون و كوهچنار در مجلس شوراي اسلامي بر شتاب درتوسعه و تكميل زيرساخت ها در منطقه ويژه اقتصادي كازرون تاكيد شد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین:در اين جلسه نماينده مردم شهرستان هاي كازرون و كوهچنار در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اهميت توسعه صنعتي در اين شهرستان ها بر همكاري و پيگيري به منظور رفع مشكلات و اجراي طرح هاي توسعه و تكميل زيرساخت هاي منطقه ويژه اقتصادي تاكيد كرد.

دكتر فريدون عباسي دواني با اشاره به پيگيري هاي انجام شده براي اختصاص کد به گمرک منطقه ویژه اقتصادی کازرون گفت: از اسفندماه ۱۴۰۱، گمرک کازرون به طوررسمی کددار شد و به صورت رسمی امکان صادرات و واردات به نام این گمرک فراهم شدو سرمایه گذاران می‌توانند واردات و صادرات خود را با کد ۴۵۳۰۴ ازطریق گمرک کازرون به تمام نقاط جهان انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به امنیت، زیرساخت‌های آب و برق مورد نیازسرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی کازرون از سرمایه‌گذاران دعوت کرد که این شهرستان را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس نيز در سخناني با اشاره به اولويت در تكميل زیرساخت هاي منطقه ویژه اقتصادی بر تسريع دراجراي طرحهاي زيرساختي تاكيد كرد و گفت:در اين زمينه طرح سه طرح از جمله سردر منطقه ويژه با اعتبار 11ميليارد تومان در حال اجرا است.

سيد مصطفي هاشمي با بیان اینکه زیرساخت های اولیه نظیر آب و برق،شبکه گاز وفاضلاب در منطقه ویژه اقتصادی کازرون آماده شده است گفت:بسترهای لازم برای استقرار واحدهای تولیدی ،صنعتي فراهم شده و تاکنون قرارداد نیز منعقد شده است.وی افزود:سایر زیرساخت‌ها نیز همزمان با استقرارواحدها ایجاد می شود

هاشمی با اشاره به ظرفیت فراهم شده برای جذب سرمایه گذار و استقرار واحدهای تولیدی افزود:شركت شهرك هاي صنعتي فارس با تمام وجود آماده حمايت از سرمايه گذاران است تا روند توسعه صنعتي شهرستان شتاب گيرد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بيان اينكه هم اكنون بستر جذب سرمايه گذار در منطقه ويژه اقتصادي كازرون فراهم است گفت: تاكنون ۸قرارداد سرمايه گذاري با متقاضيان منعقد شده است گفت:طرحهای بزرگی نظیر مجتمع تولید الکترود گرافیتی با سرمایه گذاری ۱۰هزار میلیارد تومان، تولید تجهیزات ومخازن نفتی با سرمایه‌گذاری ۱۵میلیارد یورو،تولید کابل آلومونیومی با ۶۵میلیارد تومان و طرح های سردخانه،سورتینگ و بسته بندی نیز در این منطقه ویژه اقتصادی مستقر و در مراحل ساخت وساز قرار دارد.

هاشمی با اشاره به آماده سازی زیر ساخت های منطقه ویژه اقتصادی کازرون برای واگذاری به سرمایه گذاران گفت:این منطقه ویژه اقتصادی که با اعتبارات شرکت شهرکهای صنعتی فارس راه اندازی شده ،دارای تمام مزایای قانونی مناطق ویژه اقتصادی کشور است که با مجوز دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعالیت رسمی خود در بخش واگذاری زمین را از یک سال اخیرآغاز کرده و ظرفیت مهمی برای استقرار و فعالیت صنایع صادرات محور فراهم شده است.

هاشمی افزود:مساحت اولیه منطقه ویژه اقتصادی کازرون ۷۳هکتار است که کارهای طرح توسعه و الحاق ۱۱۰ هکتار زمین در حال پيگيري و تملك است و ۲۰۰هکتار دیگر نیز در فازهای بعدی در برنامه الحاق وطرح توسعه قراردارد که بااتمام کارهای تملک فاز اول و دوم در مجموع مساحت آن به بيش از ۳۸۰هکتار افزایش خواهد یافت.

 مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس با بیان اینکه در منطقه ویژه اقتصادی کازرون زیر ساخت های اصلی نظیر آب،گاز و برق تامین شده و تکمیل سایر پروژه‌های زیر ساختی نظیر ،سر در ورودی ،باسکول و ساختمان های اداری منطقه ویژه اقتصادی و گمرک نیز با اعتبار افزون بر ۹۰ميليارد ريال در مرحله اجرا گفت:هم اکنون ساختمان گمرک در ساختمانی بصورت موقت راه اندازی و به فعالیت می پردازد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه بر اساس قانون دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تمامی مراحل شامل صدور جواز تاسیس،جواز ساخت،پابان کار وپروانه بهره برداری توسط شرکت شهرک های صنعتی فارس و در کوتاهترین زمان و بصورت کاملا رایگان انجام می شود گفت:برای حمایت از سرمایه گذاران ، شرایط واگذاری اراضی در منطقه ویژه اقتصادی کازرون به صورت نقد و اقساط است .

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰۰میلیارد ریال برای انجام زیرساخت‌ها هزینه شده است، گفت: هم اکنون نیز دو طرح با مبلغ بیش از ۶۰میلیارد ریال در حال انجام است و به زودی آسفالت خیابان‌های اصلی انجام می‌شود.

هاشمی گفت: امیدوارم با توجه به قابلیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، این منطقه بتوانند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار وتوسعه صادرات فراهم کند.وی افزود:ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در کازرون در سال ۱۳۸۹ به تصویب هیات وزیران رسید و شرکت شهرک های صنعتی فارس به عنوان متولی اجرای آن انتخاب شد و فرآیند راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی کازرون از سال ۱۳۹۳ در دستور کار شرکت شهرکهای صنعتی فارس قرار گرفت و تاکنون نیز زیرساخت هایی برای راه اندازی آن فراهم شده است.هاشمی در پایان از حمایت های استاندار فارس و پیگیری های نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی در به تسریع در اخذ مجوزهاو راه اندازی این منطقه ویژه اقتصادی تقدیر کرد .شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز دراستان فارس قرار دارد.‏
انتهای پیام /  108
358 کلیک ها  دوشنبه, 08 خرداد 1402 19:13
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا