• رئیس جهادکشاورزی فارس مدعی شد:

جذب ۱۰۶ درصدی اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی در فارس

  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۳۴ میلیارد تومان اعتبار برابر با ۱۰۶ درصد میزان تخصیصی برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی فارس جذب و به متقاضیان پرداخت شد.

مجتبی دهقان‌پور در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز با اذعان به اینکه از محل تسهیلات پرداختی ۵۷۳ دستگاه ادوات و دنباله بند توسط بهره برداران خریداری شده است، تصریح کرد: ادوات مذکور شامل تعداد ۶۴ دستگاه انواع کمباین، ۵۱ دستگاه تراکتور و ۴۵۸ دنباله بند می شود. 

به گزارش راستین آنلاین  به نقل از جهادکشاورزی فارس، دهقانپور با بیان اینکه در مجموع تعداد ادوات خریداری شده توسط بهره برداران استان فارس با و بدون تسهیلات شامل ۱۸۸۷ تراکتور و ۱۳۴ کمباین می شود، اظهار کرد: افزوده شدن این تعداد ادوات مکانیزه موجب شده است ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی این استان از ۲.۲۶ به ۲.۴۴ ارتقا یابد.  

او با اشاره به اینکه افزایش ضریب مکانیزاسیون در واحدهای تولیدی یکی از رویکردهای اصلی برای توجه به بهره وری تولید است، ابراز کرد: ارتقای ۰.۱۸۹۲ ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان فارس در حالی محقق شده که تعهد این استان تنها ۰.۰۴ بوده است که به نوبه خود از اهمیت ویژه ای در حوزه مکانیزاسیون برخوردار است.  

دهقان پور با اشاره به اینکه استان فارس جایگاه خاصی در بحث ادوات و ماشین آلات کشاورزی دارد به طوری که کمباین های این استان به حدود ۲۵ استان کشور خدمات ارائه می دهند، بیان کرد: به لحاظ موجودی تعداد تراکتور ها به عنوان یک کشنده دومین استان کشور هستیم. 

رئیس جهادکشاورزی فارس در خصوص نمایشگاه ماشین آلات، ادوات و نهاده های کشاورزی شیراز نیز گفت: فارس جزو استان‌های پیشرو در برگزاری نمایشگاه های کشاورزی محسوب می‌شود و هدف از چنین اقداماتی، ارائه آخرین دستاوردها و نوآوری های تخصصی است. 

به اعتقاد او؛ نمایشگاه می تواند به تولید کنندگان کمک کند تا با یافته های جدید در حوزه های تخصصی آشنا شوند و هم اینکه نیازهای کشاورزان از طریق ارتباط آنان با تولید کنندگان ادوات رفع شود. به عبارت دیگر با ایجاد ارتباطات دو سویه تولید کننده ادوات سعی خواهد کرد منطبق با نیاز کشاورز تولید را پیش ببرد. 

نوزدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز با بیش از ۲۰۰ شرکت کننده در فضایی بیش از ۱۰ هزار متر مربع و در پنج سالن و فضای آزاد از عصر ۵ اردیبهشت افتتاح شد و تا هشتم اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه بین الملی استان فارس پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام /  108
157 کلیک ها  پنج شنبه, 07 ارديبهشت 1402 08:12
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا