احداث شهرک صنعتی صنایع دریایی

  ایمانیه گفت: در صورت سرمایه گذاری دستگاه های ذیربط، به منظور ایجاد شهرک صنعتی صنایع دریایی کشور در فارس، مدیریت استان آمادگی اختصاص زمین و رفع موانع پیش روی احداث این مجموعه را دارد؛ احداث این مجموعه در مسیر اعتماد به دانش و انگیزه جوانان کشور صورت می پذیرد که در نهایت به ایستادگی و استقلال کشور در این حوزه منجر می شود.

 

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :محمدهادی ایمانیه در پایان بازدید از صنایع دریایی شهید صفایی گفت: اقدامات صورت گرفته پس از انقلاب اسلامی در تمامی شاخه ها، در گوشه گوشه‌ی کشور، حاکی از نوآوری، خلاقیت، ابتکار، انگیزه، زحمت، خودباوری و خودکفایی است.
استاندار فارس با بیان اینکه پتانسیل های فراوانی در مجموعه شهید صفایی وجود دارد که می بایست از بالقوه بودن خارج شده و بالفعل شود، افزود: مسئولین دانشگاه ها بویژه دانشگاه صنعتی و دانشگاه شیراز، ایجاد رشته های مرتبط با صنایعی که در استان و شهر شیراز وجود دارد را با جدیت پیگیری کنند.
وی با تاکید بر هم فکری و همکاری در مسیر راه اندازی رشته های تحصیلی، اظهار داشت: برخی اوقات یک صنعت و هدف، در بین دو یا چند رشته قرار می گیرد که می توان برای آن ها نیز ایجاد رشته های ترکیبی را در پیش گرفت.
دکتر ایمانیه تصریح کرد: در عرصه راه اندازی رشته های تحصیلی و تاسیس پژوهشکده ها، دانشگاه ها پیش قدم شوند؛ مدیریت استان نیز در این زمینه حمایت و همکاری می نماید.
نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه این مجموعه در حوزه صنایع دریایی فعالیت ویژه ای دارد، گفت: وزارت نفت، وزارت کشور، امور بنادر و سایر دستگاه های مرتبط با این حوزه می بایست جلسه ای تشکیل دهند و ضمن بررسی نیازهای کشور، زمینه‌ی تحقق خواسته ها را فراهم کنند.
وی بر لزوم ایجاد شهرکت صنعتی صنایع دریایی تاکید کرد و افزود: در صورت سرمایه گذاری دستگاه های ذیربط، به منظور ایجاد شهرک صنعتی صنایع دریایی کشور در فارس، مدیریت استان آمادگی اختصاص زمین و رفع موانع پیش روی احداث این مجموعه را دارد؛ احداث این مجموعه در مسیر اعتماد به دانش و انگیزه جوانان کشور صورت می پذیرد که در نهایت به ایستادگی و استقلال کشور در این حوزه منجر می شود.
دکتر ایمانیه با اشاره بر اینکه بخش خصوصی نیز آمادگی سرمایه گذاری در حوزه صنایع دریایی را دارد، اظهار داشت: سازمان صمت استان با همکاری شرکت شهرک های صنعتی اقدام به برپایی نمایشگاهی از نیازمندی ها و فعالیت های قابل ارائه توسط این مجموعه، در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز نماید تا صنعتگران نسبت به تامین ملزومات و امکانات مورد نیاز خود از این مجموعه اقدام کنند.
استاندار فارس با اشاره بر اینکه این مجموعه می تواند در زمینه بورسیه تحصیلی دانشجویان ورود کند، افزود: تعدادی از دانشجویان با استعداد مرتبط با فعالیت های خود در بازه تحصیلات عالی دانشگاهی را بورسیه نمایید تا پس از اتمام تحصیل ایشان، در همین حوزه به کار گرفته شوند.

انتهای پیام /  108
354 کلیک ها  شنبه, 06 اسفند 1401 09:42
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا