افزایش ۲۰ درصدی تولید ‌پنبه در فارس

افزایش ۲۰ درصدی تولید ‌پنبه در فارس
   
افزایش ۲۰ درصدی تولید ‌پنبه در فارس |||| ||||

  رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: امسال با اجرای برنامه‌های افزایش بهره وری تولید پنبه، میزان عملکرد این محصول در استان، به طور میانگین افزایش حدود ۲۰ درصدی نسبت به سال‌های گذشته یافته است.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :مجتبی دهقان پور شنبه ۲۲ بهمن در حاشیه بازدید از یک کارخانه پنبه پاک کنی در شهرستان فسا عنوان کرد: میانگین تولید وش پنبه در هر هکتار از مزارع این استان به حدود ۳۷۰۰ کیلوگرم رسیده که میزان تولید کل استان قریب به ۸۰ هزار تن پیش بینی می‌شود. 

او با اشاره به سطح بیش از ۲۲ هزار هکتاری مزارع پنبه فارس در سال جاری، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی، تهیه و توزیع بذور مرغوب و رصد و پایش آفات و بیماری‌ها در مزازع به منظور کسب پیش آگاهی برای مبارزه و مدیریت آفات از جمله اقدامات انجام شده در برنامه افزایش بهره وری تولید پنبه بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه توسعه کشت پنبه در مناطقی که با محدودیت منابع آب و خاک مواجه هستیم، امکان پذیر است، ادامه داد: توسعه کشت پنبه می‌تواند در بهبود معیشت خانوار کشاورز در مناطق دچار تنش مثمر و اثر گذار باشد. 

دهقان‌پور با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی فارس سیاست ایجاد زنجیره‌های ارزش و تولید را دنبال و حمایت می‌کند، عنوان کرد: در محصول پنبه این آمادگی وجود دارد که در کنار کارخانه‌های پنبه پاک کنی، کارخانه‌های روغن کشی نیز ایجاد شود، همچنین قابلیت استفاده از پنبه دانه در صنعت تولید خوراک دام نیز وجود دارد که با بستر سازی مناسب و اعطای تسهیلات از سرمایه گذاری در این بخش حمایت می‌کنیم. 

او با اشاره به اینکه فارس از قطب‌های تولید پنبه در کشور به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: محصول پنبه تولیدی این استان از کیفیت مطلوبی برخوردار است و عمدتا در شهرستان‌های داراب، فسا، زرین دشت، لارستان، استهبان، سروستان، اوز، خنج، گراش، جهرم، مهر، فراشبند و لامرد تولید می‌شود.

انتهای پیام /  108
235 کلیک ها  یکشنبه, 23 بهمن 1401 08:33
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا