احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در فارس

احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در فارس
   
احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در فارس |||| ||||

 رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی فارس از احتمال کاهش دمای هوا تا منفی ۱۰ درجه سانتیگراد تا پایان این هفته خبر داد و گفت: مانند سال زراعی گذشته موج سرمایی در حال عبور از روی فارس است و روند کاهش دما و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد. 


نادر محمودی با تاکید بر اینکه پیرو هشدارهای روزهای گذشته تاکنون روند کاهش درجه حرارت رصد و خسارت به بخش کشاورزی این استان محتمل است، اضافه کرد: باید در صورت ضرورت ستاد مدیریت بحران در فرمانداری شهرستان‌های این استان تشکیل و از امکانات و تجهیزات موجود استفاده شود.


به گزارش راستین آنلاین به نقل از جهادکشاورزی فارس، محمودی با بیان اینکه حضور فیزیکی و بررسی و رفع نواقص احتمالی سیستم‌های تولید انرژی و تمهیدات ذخیره سوخت برای گلخانه داران، مرغداران و سایرفعالیت های محیط کنترل شده ضروری است، اظهار کرد: بررسی و مرمت پوشش گلخانه ها و مرغداری ها در مناطق شمالی استان فارس که امکان کاهش دما بیشتر است باید به سرعت انجام شود.


محمودی بر محافظت و ذخیره نهاده ها و علوفه مورد نیاز دامداری ها و مرغداری ها در مناطق احتمال بروز خطر سرمازدگی تاکید و اضافه کرد: پوشاندن وانتقال کندوها به مناطق مطمئن، جمع آوری محصولات آماده برداشت و حمل به انبار در کل استان، بررسی و مرمت پوشش گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها جهت جلوگیری از اتلاف گرما و سرویس و راه اندازی تامین کننده های انرژی جایگزین ضروری است.


رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه برای کاهش ریسک تولید و جبران خسارت احتمالی در برابر مخاطرات کشاورزان نسبت به تحت پوشش بیمه قراردادن زیربخش کشاورزی خود باید اقدام کنند، گفت: درصورت بروز خسارت موارد ارزیابی و حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت در سامانه مخاطرات ایران باید ثبت شود.

انتهای پیام /  108
182 کلیک ها  سه شنبه, 06 دی 1401 16:40
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا