زیرساخت‌های شهرک صنعتی سروستان ۲ تکمیل می‌شود

  معاون وزیر صمت بر رفع مشکلات زیرساختی سه شهرک صنعتی در فارس تاکید کرد وگفت: زیرساخت‌های شهرک صنعتی سروستان ۲ به عنوان گزینه سرریز سرمایه گذاری مرکز استان تکمیل می‌شود.

به گزارش راستین آنلاین عصر پنج‌شنبه ۲۶ آبان در حاشیه سفر به فارس که با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی انجام شد، به بررسی مسائل و مشکلات زیرساختی شهرکهای صنعتی سروستان دو، خرامه و کوار پرداخت و تصمیماتی در راستای توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها اتخاذ شد.

او در جلسه جمع بندی سفر با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی سروستان دو، به عنوان مهمترین گزینه سر ریز سرمایه گذاری شیراز مورد توجه جدی این سازمان و شرکت شهرکهای صنعتی فارس است، گفت: مهم‌ترین کمبود زیرساختی در این شهرک صنعتی ۷۵۰ هکتاری تامین برق پایدار است که با برطرف شدن آن می‌توانیم شاهد تسریع در جذب سرمایه گذار و شتاب در توسعه صنعتی این منطقه باشیم.

رسولیان بر احداث پست برق ۶۳.۲۰ ولت و خط انتقال آن به منظور تامین پایدار  برق شهرک صنعتی سروستان ۲ تاکید کرد و گفت: بر اساس قانون تامین برق تا ورودی شهرک‌های صنعتی بر عهده وزارت نیرو و شرکت توانیر است و منابع دولتی نیز بر اساس قانون به وزارت نیرو تعلق می‌گیرد و این سازمان و شرکت‌های استانی هیچگونه اعتبارات دولتی در این زمینه دریافت نمی‌کنند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: اما در عین حال سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بنا بر تکلیف خود و در راستای تسریع در اجرای طرح‌هاو کمک به سرمایه گذاران، از محل منابع داخلی به خود حمایتهایی را از این بخش انجام می‌دهد. 

او خاطرنشان کرد: علاوه بر آن اجرای خطوط داخلی شهرکهای صنعتی نیز از منابع داخلی تامین می‌شود که اگر در طرح های خارج از شهرک‌ها نیز هزینه کنیم هزینه آن باعث افزایش سهم صنعت گران میشود که توجیه اقتصادی کافی را به همراه نخواهد داشت.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ادانه داد: هر میزان که بتوانیم از اعتبارات دولتی در طرح‌های زیرساختی خارج از شهرک‌ها استفاده کنیم به همان میزان به صنعتگران کمک کرده‌ایم تا هزینه‌های آنها کاهش و در بحث تولید وصنعت واشتغال موفق تر عمل کنند.

او همچنین از آمادگی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و شرکت شهرکهای صنعتی فارس برای تامین و پرداخت ۳۰ درصد از هزینه پست برق شهرک صنعتی سروستان ۲ خبر داد و گفت: ۴۰ درصد آن نیز توسط توانیر و ۳۰ درس نیز از محل منابع استانی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تامین خواهد شد تا این پروژه هر چه سریعتر اجرایی شود.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه با اشاره به برنامه افزایش توسعه شهرک صنعتی خرامه نیز گفت: این موضوع نیز با هدف بسترسازی برای افزایش جذب سرمایه‌گذار در افق توسعه شهرستان محروم خرامه در نظر گرفته شده و ما نیز از این موضوع حمایت می‌کنیم.

رسولیان افزود: مهمترین نیاز برای اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی خرامه تامین حداقل ۲۵ لیتر بر ثانیه آب توسط وزارت نیرو و سازمان آب منطقه‌ای فارس است که در صورت صدور مجوز، طرح توسعه اجرایی می‌شود.

 معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین با اشاره به برنامه این سازمان برای تسریع در راه‌اندازی ناحیه صنعتی در شهرستان کوار نیز گفت: اراضی این ناحیه صنعتی تملک و مشکل اصلی آن صدور مجوز حفر یک حلقه چاه است که انتظار داریم وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای فارس با تسریع در صدور مجوز این فرصت را فراهم کنند تا روند توسعه و تکمیل ناحیه صنعتی کوار شتاب گیرد و و شهرک صنعتی کوار در اسرع وقت راه‌اندازی شود.

در این جلسه که به ریاست نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور نماینده مردم شهرستانهای کوار،خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل استان و مدیران وزارت نیرو برگزار شد، مصوب شد طرح احداث ایستگاه پست برق شهر شهرک صنعتی سروستان ۲، با مشارکت ۳۰ درصدی شرکت شهرک‌های صنعتی ۴۰ درصدی شرکت توانیر و ۳۰ درصد از منابع داخلی استان از محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اجرایی شود.

همچنین در این جلسه سازمان آب منطقه ای فارس تعهد داد نسبت به تامین ۲۵ لیتر بر ثانیه آب برای شهرک صنعتی خرامه اقدامات لازم را انجام دهد.

تسریع در  صدور مجوزحفاری چاه آب ناحیه صنعتی نیز از دیگر تعهدات وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای فارس در این جلسه بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این جلسه  گفت: احداث ناحیه صنعتی کوار که از مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان است با هدف فراهم کردن زیرساخت و بسترهای لازم برای استقرار واحدهای صنعتی و جذب سرمایه گذار در شهرستان کوار در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

سید مصطفی هاشمی ادامه داد: شهرستان کوار دارای ظرفیت‌های زیادی است که با ایجاد این ناحیه صنعتی که شصت و پنجمین شهرک صنعتی فارس محسوب می‌شود، بستر لازم برای جذب سرمایه گذار، ایجاد اشتغال پایدار فراهم می‌شود.

او با اشاره به اینکه استعلام‌های زیربنایی این ناحیه صنعتی اخذ وسند آن نیز صادر شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: این ناحیه صنعتی در ۴۸هکتار مساحت ایجاد می‌شود.

او با تاکید بر لزوم همراهی وحمایت همه دستگاه‌های اجرایی در تامین زیرساخت‌ها گفت: با توجه به اینکه شرط اصلی در راه‌اندازی یک شهرک صنعتی، تامین امکانات زیربنایی نظیر آب، برق وگاز است، امیدواریم با تعامل وهمکاری دستگاه‌های خدمات رسان در تامین این امکانات، بتوانیم این ناحیه صنعتی را در سریع‌ترین زمان به واگذاری برسانیم.

هاشمی تاکید کرد: این ناحیه صنعتی ظرفیت استقرار ۱۰۰ واحدصنعتی و تولیدی و صنفی با اشتغال ۱۰۰۰ نفر را خواهد داشت.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
285 کلیک ها  شنبه, 28 آبان 1401 11:49
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا