بزرگراه دشت ارژن-ابوالحیات به زودی زیر بار ترافیکی می‌رود

 مدیرکل راه و شهرسازی فارس اعلام کرد که بزرگراه دشت ارژن-ابوالحیات به عنوان یکی از مسیرهای مهم در محور شیراز- بوشهر و شیراز-خوزستان، به زودی زیر بار ترافیکی می‌رود.


به گزارش راستین آنلاین محمودرضا طالبان یکشنبه ۸ آبان در حاشیه بازدید خبرنگاران از بزرگراه دشت ارژن-ابوالحیات بیان کرد: این پروژه که از سال ٩١ عملیات اجرایی آن آغاز شده، تاثیر بسزایی در محورهای مواصلاتی شمال به جنوب فارس دارد.
او با بیان اینکه این پروژه به زودی ی با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری می‌رسد، افزود: مراحل نهایی خط کشی این بزرگراه در حال انجام است.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس همچنین با بیان اینکه این پروژه، پروژه مهم و سنگینی برای استان محسوب می‌شود، گفت: این پروژه به طول یک کیلومتر، دارای دو دستگاه تونل، دو دستگاه گالری و شش دستگاه پل است و حجم عملیات سنگینی داشته است.
طالبان ادامه داد: نکته مهم این پروژه اختلاف هزار و ١٠٠ مترمربعی ابتدا و انتهای تونل از نظر ارتفاعی است و به همین دلیل سختی‌های خاص خود را داشته است.
او خاطرنشان کرد؛ این پروژه در شمار پروژه‌های ملی محسوب می‌شود و اعتبار آن از محل منابع اعتبارات ملی تامین شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس، اعتبار به روز احداث این پروژه را حدود سه هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
طالبان با بیان اینکه بخش کوچکی از کار آسفالت این پروژه باقی مانده که دو سه روز آینده به اتمام می‌رسد، عنوان کرد: محور قدیم مسیر دشت ارژن به ابوالحیات، ٨٥ درصد ایمن سازی شده و با بهره بردار از پروژه بزرگراه، ترافیک مسیر قدیم به این بخش انتقال داده می‌شود تا ایمن سازی مسیر قدیم به اتمام برسد.
او همچنین با بیان اینکه تقریبا ٣٥ بزرگراه و آزادراه در فارس در دست احداث داریم، گفت: از سال ٩٥ تا پایان سال ١٤٠٠، به طور متوسط هر سال حدود ١٠٥ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان به بهره برداری رسیده است و در تلاشیم تا پایان امسال ٢٠٦ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، شامل ٦ بزرگراه و ١٤ راه اصلی به بهره برداری برسانیم.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: علی‌رغم همه مشکلات مالی اما تلاشمان را برای تحقق این مهم به کار گرفته‌ایم.
طالبان به آخرین وضعیت آزاد راه شیراز- اصفهان هم اشاره و با بیان اینکه مقرر شده که هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان اعتبار به پروژه(تا پایان قطعه ۸) تزریق شود که تاکنون تخصیص نیافته است، افزود: چندین سفر با استاندارد در این باره به تهران داشته‌ایم.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: همه تلاش ما بر این است که تا پایان قطعه ۶(ابتدای ایزدخواست تا تنگ خیاره) امسال به بهره برداری برسد هم‌اینک پیشرفت ۹۰ درصدی دارد.
او با بیان اینکه عملیات اجرایی قطعه ٧ هم به پیمانکار ابلاغ شده و تاکنون ٣٥ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، در رابطه با احداث مجتمع‌های رفاهی و خدماتی، نصب تابلوها و ...در مسیر این آزادراه هم بیان کرد: مشکلاتی در خصوص جانمایی وجود داشت و متاسفانه تصرفاتی توسط برخی افراد انجام شده بود.جلسه‌ای با حضور استاندارد برگزار و همه فرمانداری‌ها ملکف به حل مشکلات مجتمع‌های رفاهی شدند.
طالبان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گفت: در تلاشیم تا ١٥ هزار واحد ملی مسکن همزمان با بهره ‌برداری بزرگراه دشت‌ارژت-ابوالحیات کلنگ زنی شود.
او به پروژه راه آهن شیراز-گل گلهر هم اشاره و با بیان اینکه این پروژه در دو موضوع مورد بحث است، گفت: یکی انتقال منطقه نفتی به گازی کشور و دیگری ارتباط گل گلهر به اهواز که به دلیل عدم پیگیری‌ها طی سال‌های گذشته بی نتیجه مانده بود. مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه شروع این پروژه در دست اقدام است، عنوان کرد: این پروژه برای سه استان خوزستان، کرمان و فارس، پرورژه‌ای مهم است و در همین راستا تلاش کردیم تا بتوانیم در بودجه ١٤٠٢ کشور این پروژه تامین اعتبار شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
441 کلیک ها  یکشنبه, 08 آبان 1401 10:20
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا