بهره‌برداری از ۵۰ پروژه عمرانی در شیراز تا پایان امسال

 معاون عمرانی شهرداری شیراز، با بیان اینکه امسال ۵۰ پروژه عمرانی تکمیل میشود، گفت: هم‌اینک ۲۶ پروژه تکمیل شده و آماده افتتاح است.


به گزارش راستین آنلاین محمد امین دوشنبه ۱۱ مهر در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه موضوع اصلی پروژه‌های حوزه عمرانی شهر شیراز و توزیع آن‌ها براساس مسئله محوری است و تأثیرگذاری آن موجب می‌شود تا پروژه‌ها براساس اولویت بندی اجرا شود، گفت: پروژه‌های شهری در سه گروه بزرگ مقیاس با تأثیر شهری و استانی، متوسط و کوچک مقیاس در سطح شهرداری‌های مناطق اجرا می‌شوند.
او افزود: در حوزه مناطق نیز با تقسیم بندی پروژه‌ها به دو گروه شاخص و وظیفه‌ای، تعداد ۲۲۰ پروژه شاخص در مناطق یازده گانه شناسایی و احصاء شدند و هدف گذاری برای اجرای آن‌ها تا پایان سال ۱۴۰۴ تعیین شده است.همچنین مقرر شده تعداد ۵۰ پروژه شاخص تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد که از این تعداد، ۲۶ پروژه تکمیل و آماده افتتاح هستند.
معاون شهرداری شیراز به میزان ارزش ریالی این پروژه‌ها اشاره و با بیان اینکه براساس برآورد انجام شده اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان با برآورد تورم فعلی است، خاطرنشان کرد: این در حالیست که در راستای تکمیل پروژه‌های بزرگ مقیاس در حوزه عمرانی، نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.
امین گفت: تعداد پروژه‌های بزرگ مقیاس ۷۱ پروژه است که اجرای پل روگذر احمد ابن موسی (ع)، تقاطع نواب صفوی، پروژه زیر گذر گویم و کمربندی ۵۵ متری جنوب شهرک حافظ در جهت کاهش ترافیک شمال وشمال غرب شیراز و اجرای سه بزرگراه شهید استوار و شهید سلیمانی و آیت اله حائری از جمله آنهاست.
او خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه یکی از مشکلات شهر شیراز در حوزه ترافیک است این معاونت در حوزه‌هایی همچون رفع مشکل کمربندی جنوب و جنوب شرق شیراز ورود کرد که در این راستا اجرای ۸ تقاطع در کمربندی در دستور کار قرار گرفت که اجرای ۳ تقاطع در تعهد راه و شهرسازی و احداث دو تقاطع در تعهد شهرداری است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در ادامه به دیگر پروژه‌های اجرایی شاخص همچون پارک منظرهای شیراز در مجاورت بام سبز و تکمیل باغ ایرانی، پارک کوهستانی دراک و تکمیل پارک مادر اشاره کرد و افزود: احداث ساختمان‌های آتش نشانی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی است و در این راستا ساخت مجدد و مقاوم سازی ۸ ایستگاه آتش نشانی در دستور کار است.
امین همچنین خبر داد: ساختمان آتش نشانی شهرک گویم نیز تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.
او اضافه کرد: ساماندهی رودخانه‌های شهر شیراز یکی دیگر از اقدامات اجرایی است و با توجه به اینکه یکی از معضلات شهر شیراز آبگرفتگی معابر سطح شهر است این اهتمام در مجموعه شهرداری انجام شود تا طرح جامع ساماندهی آب‌های سطحی شهر شیراز در دستور کار قرار گیرد و باتوجه به اینکه این طرح زمانبر بود مقرر شد تا ابتدا طرح بازنگری این موضوع در مرحله مقدماتی انجام شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز افزود: در این راستا همچنین طرح ساماندهی رودخانه چنار راهدار و رودخانه خشک نیز انجام و بهسازی و زیبا سازی و اجرای پل شیشه‌ای بر روی آن در دستور کار است.
امین همچنین به پروژه سینمایی و سالن‌های آمفی تئاتر اشاره کرد و گفت: پروژه پردیس سینمایی جوان ابنیه آن آماده می‌باشد، اما تأسیسات آن هنوز کامل نیست و باتوجه به اینکه این مجموعه دارای ۹ سالن می‌باشد اواخر سال گذشته یکی از سالن‌های آن تکمیل شد و امید است تا پایان امسال مابقی عملیات اجرایی این پروژه اتمام و به بهره برداری برسد.
معاون شهرداری شیراز خاطرنشان کرد که ظرف یکماه آینده روز شمار ساخت و اتمام تعدادی از تقاطعات سطح شهر نصب خواهد شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
399 کلیک ها  سه شنبه, 12 مهر 1401 12:46
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا