عبور از پیک مصرف برق در فارس بدون خاموشی

  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس اعلام کرد که با اتخاذ تدابیر مدیریتی و همراهی مطلوب مشترکان، تابستان امسال و ایام پیک مصرف برق، با موفقیت و بدون تکرار سریال خاموشی پشت سرگذاشته شد.

به گزارش راستین آنلاین حمیدرضا کریمی‌فرد چهارشنبه ۳۰ شهریور در جمع خبرنگاران گفت: اتخاذ تصمیمات مدیریتی صحیح در سطح ملی و استانی و همچنین همیاری و همکاری مشترکان در بخش‌های مختلف، اعم از خانگی، تجاری، صنعتی، کشاورزی و اداری در استان سبب شد تا با وجود ناترازی تولید و مصرف برق از پیک تابستان ۱۴۰۱ با موفقیت عبور کنیم.

کریمی‌فرد افزود: در تابستان امسال برای کاهش مصرف برق و جلوگیری از خاموشی در ساعات پیک بار، طرح هایی همچون تغییر ساعت اداری، تعیین پاداش ۵ برابری برای مشترکان خانگی، رایگان شدن برق مشترکان کشاورزی و ... اجرا شدکه نتایج مطلوبی به همراه داشت.

وی از پرداخت ۵۴۷ میلیارد ریال پاداش همکاری به ۴۶۵ هزار و ۸۶۷ مشترک خانگی که نسبت به دوره مشابه سال قبل یا الگوی مشخص شده، کمتر برق مصرف کرده بودند خبر داد و گفت: توزیع برق فارس بیش از یک میلیون مشترک دارد که ۸۲ درصد آن خانگی است و از این رو این گروه از مشترکان با مدیریت مصرف بهینه برق توانستند سهم قابل توجهی در عبور مطلوب از پیک بار تابستان سال جاری داشته باشند.

کریمی‌فرد به مصوبه هئیت دولت درخصوص کاهش ساعت کاری ادارات اشاره و اضافه کرد: طرح کاهش ساعت اداری که از ۱۶ خرداد تا ۵ شهریور امسال اجرا شد، صرفه جویی ۲ هزار مگاوات ساعتی برق را به دنبال داشت.

مدیرعامل توزیع برق فارس خاطرنشان کرد: با هدف بهره مندی از همکاری مشترکان کشاورزی و صنعتی امسال تعداد ۲۶ هزار و ۲۹۶ فقره تفاهم‌نامه در حوزه کشاورزی و ۲۰۹۰ فقره در حوزه صنعت منعقد و این اقدام به صرفه‌جویی قابل توجه مصرف انرژی برق و کمک به گذر از پیک تابستان منجر شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
370 کلیک ها  چهارشنبه, 30 شهریور 1401 17:24
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا