امکان واگذاری مسکن ویلایی/قسمتی از آزادراه شیراز اصفهان تکمیل می‌شود

  وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیاست این وزارتخانه این است که در تمام شهرهای کشور که زمین وجود دارد اراضی را به شکل تک ویلایی به مردم واگذار کند، گفت: امکان واگذاری زمین‌ در شهرهای کوچک جنوبی فارس به صورت تک ویلایی نیز وجود دارد.

رستم قاسمی دوشنبه ۲۸ شهریورماه در حاشیه سفر به فارس با اعلام اینکه هدف سفر امروز به این استان، بررسی وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان بود، گفت: جلسه‌ای با حضور نمایندگان مجلس، رئیس کمیسیون عمران مجلس و استاندار تشکیل شد. در این جلسه تصمیماتی برای الحاق برخی زمین‌ها به شهر شیراز و ایجاد شهرک‌های منفصل اطراف شیراز گرفته شد.

به نقل از راه و شهرسازی فارس قاسمی ادامه داد: همچنین در این جلسه مقرر شد تا برخی از شهرها به شهرهای فارس ملحق شوند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با تصمیماتی که امروز در خصوص الحاق اراضی به شهرهای استان گرفته شد، بیش از ۹۰ درصد زمین اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس تامین می‌شود.

قاسمی افزود: مقرر شد تا چهار شهرک جدید با الحاق به محدوده منفصل شهری شیراز ساخت و ساز در آنها انجام شود. همچنین برخی از بخش‌های اطراف شیراز از جمله فساء به شهر متصل شدند. با اینکار بخش قابل توجهی از زمین های متقاضیان نهضت ملی شهر شیراز تامین می‌شود.

او اضافه کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که در تمام شهرهای کشور که زمین وجود دارد اراضی را به شکل تک ویلایی به مردم واگذار کند. در بسیاری از شهرهای جنوبی و شهرهای کوچک فارس امکان واگذاری زمین هایی به شکل ویلایی به مردم وجود دارد تا مردم خود اقدام به ساخت وساز کنند.  

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در مورد روستاها نیز در شورای‌ عالی شهرسازی و معماری تصویب شد تا شرایط اسکان در روستاها برداشته شود و در حریم روستاها زمین رایگان به مردم واگذار شود که این واگذاری همراه با ارایه تسهیلات ساخت ۲۰۰  میلیون تومانی با نرخ سود ۵ درصد است.  

قاسمی گفت: تلاش می‌کنیم تا بخشی از آزادراه شیراز-اصفهان تا پایان سال تکمیل شود. 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
436 کلیک ها  سه شنبه, 29 شهریور 1401 11:13
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا