افزایش سه برابری نقاط فرمان‌پذیر شبکه برق شیراز

افزایش سه برابری نقاط فرمان‌پذیر شبکه برق شیراز
   
افزایش سه برابری نقاط فرمان‌پذیر شبکه برق شیراز |||| ||||

 مدیر دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون تعداد نقاط فرمان‌پذیر شبکه توزیع برق تحت پوشش این مدیریت به بیش از سه برابر افزایش یافته است.


به گزارش راستین آنلاین یامین راست روشن شنبه ۱۹ شهریور به خبرنگاران گفت: امروزه به مدد رشد روزافزون فناوری‌های جدید و افزایش توان مدیریتی در مجموعه صنعت برق، هوشمند سازی و اتوماسیون، از مهمترین شاخص‌های توسعه و اقدامی زیربنایی برای بهبود مستمر کیفیت خدمات در صنعت برق محسوب می‌شود.
مدیر دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز در ارتباط با بهبود و ارتقاء کیفی خدمات و نظارت و کنترل بسترهای ارائه خدمت در این شرکت، خاطرنشان کرد: با رشد روزافزون فناوری‌های نوین، شاخص‌های توسعه در حوزه برق نیز ارتقا یافته است.
راست‌روشن در ادامه گفت: کنترل دقیق شبکه های برق و رویت پذیر و کنترل پذیر شدن شبکه های برق با توسعه اتوماسیون شبکه منجر به ارتقا کیفی خدمات شرکت توزیع نظیر کاهش خاموشی، رفع سریع مشکلات احتمالی، کاهش هزینه ها، مدیریت بار و … می شود.
مدیر امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز در این خصوص گفت: از سال گذشته، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌هایی برای کاهش و رفع مشکلات موجود در مسیر تامین برق مطمئن و پایدار، در دستور کار این شرکت قرار گرفت.
کاهش حوادث اتفاقاتی شاخصی مهم در ارزیابی کیفیت خدمات
راست روشن اضافه کرد: یکی از اقدامات اجرایی شده، تلاش برای کاهش حوادث اتفاقاتی بود که منجر به افت ۶۵ درصدی در سنوات اخیر این شاخص شده است.
او یکی از مباحث مد نظر شرکت توزیع برق شیراز را کاهش شاخص نرخ متوسط خاموشی هر مشترک اعلام و اضافه کرد: شاخص نرخ خاموشی هر مشترک برای سال ۱۴۰۰ به طور متوسط ۱۸۹ دقیقه تعیین شده بود که خوشبختانه و با اقدامات اجرایی شده در بخش‌های مختلف، این عدد به ۱۶۵ دقیقه کاهش یافت.
تلاش برای کاهش حداکثری سرانه خاموشی
راست‌روشن هدف تعیین شده خاموشی به ازای هر مشترک برای امسال را ۱۵۸ دقیقه اعلام و اضافه کرد: براساس چشم‌انداز ترسیم شده، امیدوار هستیم که تا سال ۱۴۱۰، این عدد به ۴۰ دقیقه در سال کاهش یابد.
او با اشاره به اینکه سال گذشته با کاهش قریب به ۲۰ درصدی حوادث شبکه توزیع برق مواجه بودیم، یکی از مباحث مهم امسال را هوشمندسازی شبکه دانست و گفت: براین اساس، از ابتدای امسال تاکنون تعداد نقاط فرمان پذیر از ۱۰۰ نقطه در کل شبکه حوزه استحفاظی توزیع برق شیراز به ۳۲۳ نقطه افزایش یافته است.
راست‌روشن گفت: افزایش تعداد نقاط فرمان‌پذیر در سطح شبکه توزیع نیروی برق، به معنای کنترل هوشمند دیسپاچینگ بر روی مناطق بیشتری بوده و نتیجه این اقدام، کاهش حوادث و کاهش ناپایداری شبکه و تقلیل خاموشی است.
مدیر امور دیسپاچینگ توزیع برق شیراز گفت: برای اجرای پروژه فرمان‌پذیری شبکه، از ابتدای سال تاکنون ۲۲ میلیارد تومان هزینه و نقاط فرمان‌پذیر حدود سه برابر شده است.
راست‌روشن خاطرنشان کرد که براساس برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است تعداد این نقاط تا پایان امسال و اوایل سال آینده، به ۵۳۸ نقطه افزایش یافته و در نتیجه امیدواری برای کاهش میزان خاموشی‌های ناشی از حوادث، بیشتر خواهد شد.
افزایش تعداد نیروگاه‌های برق مولد مقیاس کوچک و خانگی
او همچنین از فعال بودن ۱۸ واحد مولد مقیاس کوچک و خورشیدی در سطح ۱۰ شهرستان تحت پوشش توزیع برق شیراز خبر داد و گفت: این ۱۸ واحد در حال بهره‌برداری حدود ۵۰ هزارکیلووات انرژی برق به شبکه تزریق می‌کند.
راست‌روشن در ادامه با بیان اینکه ایجاد و توسعه نیروگاه خورشیدی کوچک توسط مشترکان خانگی نیز مد نظر بوده است، گفت: با هدف اشتغال مددجویان در بخش‌های خانگی و تجاری، ۳۱۵ دستگاه نیروگاه خورشیدی با توان ۲۷۰۰ کیلووات ایجاد شده است.
او با یادآوری اینکه امکان و ظرفیت افزایش تعداد این نیروگاههای مولد مقیاس کوچک و خورشیدی وجود دارد، گفت: هم اکنون۵۰۰۰ نقطه جدید ۵کیلوواتی برای نصب پنل‌های خورشیدی معرفی شده است که در دست بازدید قرار دارد.
راست روشن با اشاره به برنامه‌ریزی هدف‌مند شرکت توزیع نیروی برق شیراز برای ارتقاء کیفی خدمات ارائه شده به مشترکان، تاکید کرد که توسعه هوشمندسازی، افزایش توان نظارت از راه دور بر شبکه، ایجاد و گسترش گروههای خط گرم از جمله راهکارهای مد نظر برای تحقق برنامه‌ها است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
860 کلیک ها  شنبه, 19 شهریور 1401 19:58
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا