۶۱ میلیارد تومان پروژه توسط توزیع برق شیراز افتتاح می شود

۶۱ میلیارد تومان پروژه توسط توزیع برق شیراز افتتاح می شود
   
۶۱ میلیارد تومان پروژه توسط توزیع برق شیراز افتتاح می شود |||| ||||

  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز اعلام کرد که به مناسبت هفته دولت، بالغ بر ۶۱۵ میلیارد ریال پروژه در قالب ۵ سرفصل، توسط این شرکت افتتاح و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

محمدرضا سلاحی دوشنبه ۳۱ مرداد، با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت هفته خبرنگار، گفت: خبرنگاران ارائه دهنده برآیند افکار عمومی جامعه به مسئولان و انعکاس دهنده خدمات و اقدامات اجرایی شده در بخش‌های مختلف به مردم و جامعه هستند.

سلاحی، دقت و سرعت عمل در تهیه و انتشار اخبار و رعایت عدالت و حق گویی را از شاخصه‌های خبرنگاران تاثیرگذار دانست و از همکاری رسانه‌ها در انتقال اطلاعات و ارتقاء آگاهی‌های شهروندان در زمینه انرژی به ویژه حوزه صنعت برق قدردانی کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز در ادامه با گرامیاشت هفته دولت، اعلام کرد: هفته دولت امسال پروژه‌هایی در پنج سر فصل کلی شامل نیرورسانی، اصلاح و بهینه سازی، روشنایی معابر، برق رسانی کشاورزی و روستایی، با اعتباری بالغ بر ۶۱۵ میلیارد ریال با حضور مسئولان در سطح ۱۰ شهرستان افتتاح می‌شود.

سلاحی رویکرد اصلی در اجرای پروژه‌های مختلف توسط شرکت توزیع برق شیراز را افزایـش رضایت مندی، محرومیت زدایی و توسعه عادلانه زیرساخت های انرژی و استفاده بهینه از زیرساخت‌ها و امکانات و منابع موجود و همچنین تامین برق مطمئن و پایدار مشترکان اعلام و اضافه کرد: بالغ بر ۳۰۰۰ خانوار در ۱۰ شهرستان از مزایای این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل توزیع برق شیراز با بیان اینکه تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار دارای کد آبادی تحت پوشش این شرکت تاکنون برقدار شده‌اند، گفت: طی یک سال گذشته دو روستای عشایری که به تازگی کد گرفته بودند با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال برق‌رسانی شده است.

سلاحی ادامه داد: در اجرای این پروژه ها برقراری انشعابات کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال اصلاح شبکه روستایی، با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال، نصب لوازم اندازه گیری با اعتبـار ۷۰ میلیارد ریال، توسـعه شبکه، اصلاح و بهینه سازی و نیـرو رسانی و روشنایی با اعتبار ۱۹۱ میلیارد ریال هزینه انجام شده و آماده بهره برداری است.

سلاحی خاطر نشان کرد: در اجرای این پروژه ها تعداد ۸۰۰۰ پایه برق، ۸۸۳ دستگاه ترانسفورماتور و ۳۲۱۳ دستگاه روشنایی معابر مورد استفاده قرار گرفته و ۳۰۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و فشار متوسط احداث شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز در ادامه با اشاره به تاکیدات دولت در لحاظ کردن عدالت محوری و محرومیت زدایی گفت: سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال در زمینه اصلاح، ایمن سازی و توسعه بـرق ۷۰ روستای هدف هزینـه شد و امسال نـیز ۳۵۰ میلیارد ریال در این بخش هزیـنه خواهد شد.

سلاحی همچنین با بیان اینکه طی سال‌های گذشته به واسطه ناترازی موجود بین تولید و مصرف انرژی برق شاهد بروز مشکلاتی در زمینه تامین برق مشترکان بخش‌های مختلف بودیم، گفت: با توجه به اینکه رفع ناترازی در بخش تولید انرژی برق، اقدامی زمان‌بر و هزینه‌بر محسوب می‌شود، نیازمند اجرای برنامه‌های کوتاه مدت در مدیریت مصرف بودیم.

مدیرعامل توزیع برق شیراز، اقدامات اجرایی شده از سوی صنعت برق و توانیر برای تابستان امسال را جهادی و بر پایه اصل تعامل با مردم بود، گفت: امسال با توجه به هدف تعیین شده، خوشبختانه تاکنون در سطح ۱۰ شهرستان تحت مدیریت این شرکت هیچگونه خاموشی برنامه ریزی شده نداشتیم و البته بیشترین همکاری را هم در همین بخش شاهد بودیم.

سلاحی اضافه کرد: علیرغم آنکه پیش‌بینی می‌شد در بخش مشترکان خانگی تابستان امسال مانند سنوات گذشته، افزایش بیش از ۵ درصدی مصرف را شاهد باشیم، اما به واسطه همکاری خوب مردم، نه تنها افزایشی در این بخش مشاهده نشد بلکه تاکنون بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان پاداش مدیریت و کاهش مصرف به مشترکان خانگی تعلق گرفته و روی قبوض افراد مشمول، لحاظ شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز، با اشاره به کاهش مصرف در بخش اداری با لحاظ کردن سیاست‌های دولت، خاطرنشان کرد: امسال شاهد همکاری مناسب بخش‌های کشاورزی و صنعت بودیم اما میزان مصرف در این بخش‌ها و در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

سلاحی ضمن یادآوری اینکه یکی از رویکردهای مهم توزیع برق شیراز منبعث از رویکرد کلی دولت، عدالت محوری در توزیع خدمات و امکانات بوده است، گفت: در همین راستا، بهسازی و نوسازی شبکه‌های برق روستایی از سال گذشته آغاز شد و امسال هم تداوم خواهد داشت، از طرفی برق رسانی به ۲ روستای سرونخودی و گشتاسب آباد که به تازگی کد آبادی گرفته بودند نیز از سال قبل شروع و امسال آماده بهره برداری شده است.

مدیرعامل توزیع برق شیراز گفت: برق رسانی به روستای سرونخودی با ۲۰ خانوار ساکن با ۶.۵ میلیارد تومان و برقرسانی به روستای گشتاسب آباد با ۳۰ خانوار با اعتباری بالغ بر ۳.۵ میلیارد تومان، انجام و نهایی شده است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
282 کلیک ها  دوشنبه, 31 مرداد 1401 15:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا