احداث ١٠٠٠ واحد کارگاهی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور

احداث ١٠٠٠ واحد کارگاهی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور
   
احداث ١٠٠٠ واحد کارگاهی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور |||| ||||

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، از برنامه‌ریزی برای احداث هزار واحد کارگاهی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در امسال خبر داد.

 رضا غلامی اوریمی سه‌شنبه ۷ تیر در آیین افتتاح سه واحد تولیدی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، بیان کرد: امسال در سطح شهرک‌های صنعتی کشور مشوق‌های مناسبی برای شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده‌ایم که امیدواریم شرکت‌های دانش بنیان بتوانند با استفاده از زیرساخت‌های موجود در شهرکهای صنعتی به تولید تجاری و انبوه برسند.

او در ادامه از برنامه احیاء و راه اندازی مجدد ۱۹۹۰ واحد صنعتی راکد در شهرک‌های صنعتی کشور خبر داد و افزود: برای این منظور واحدهای بهره‌بردار غیرفعال پایش شدند که در سال گذشته نیز افزون بر دو هزار واحد با اشتغال ۳۶ هزار نفر به چرخه تولید بازگشتند.

غلامی اوریمی اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید را از دیگر برنامه‌های امسال این سازمان بیان کرد و گفت: در سطح کشور افزایش ظرفیت ۳۳۰۰ واحد که زیرظرفیت ۵۰درصد فعالیت می‌کنند در برنامه قرار گرفته که سهم شرکت شهرکهای صنعتی فارس ۱۶۰ واحدی تولیدی است.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین از اهتمام به منظورتعیین تکلیف و فسخ اراضی راکد در کشور خبر داد و گفت: امسال آزاد سازی ۵۰۰ هکتار از زمین‌های راکد شهرک‌های صنعتی در برنامه قراردارد.

او همچنین با اشاره به شفاف سازی در واگذاری اراضی شهرک‌های صنعتی در سطح کشور گفت: در این زمینه واگذاری زمین به صورت الکترونیکی در حال انجام است و متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه الکترونیکی این سازمان نسبت به انتخاب اراضی اقدام کنند.

غلامی اوریمی تصریح کرد: برنامه واگذاری در شهرک‌های صنعتی بر اساس اولویت های طرح آمایش سرزمینی تدوین شده است.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین با بیان اینکه ۸۹۴ شهرک و ناحیه صنعتی بهره بردار در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد ۶۳ شهرک و ناحیه صنعتی مربوط به فارس است و این استان ۷ درصد از شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین در سفر خود به فارس از طرحهای عمرانی و زیرساختی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بازدید کرد.

غلامی در این بازدید با بیان اینکه در دهه تولید و تجارت امسال تعداد ۱۸۴ پروژه زیرساختی در شهرکها و نواحی صنعتی سراسر کشور با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد، عنوان کرد: از این تعداد پروژه های به با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان مربوط به فارس است.

او با بیان اینکه طرح استحصال پساب درتصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز اجرایی می‌شود، گفت: با برنامه ریزی انجام شده، افزایش ظرفیت بازچرخانی آب در شهرکهای صنعتی ایران، امسال از ۳۵ هزار لیتر بر ثانیه در سال گذشته به ۵۰ هزار لیتر در ثانیه در سال جاری افزایش خواهد یافت.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین در بازدید از طرح توسعه برق رسانی به شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز گفت: سال گذشته معادل ۸۵۰ مگاوات برق در شهرکها و نواحی صنعتی کشور تامین شد که امسال توسعه۹۳۰ مگاواتی در برنامه قرار دارد.

غلامی با بیان اینکه برنامه ریزی جامعی نیز برای تامین کسری برق شهرکها و نواحی صنعتی از طریق حمایت از ایجاد و راه‌اندازی مولدهای مقیاس کوچک انجام شده است، گفت: برای دستیابی به این هدف، واگذاری زمین رایگان به مساحت دو هزار متر مربع برای ایجاد هر نیروگاهی انجام شده است.

غلامی حمایت از ایجاد شهرک‌های انرژی خورشیدی را از دیگر برنامه‌های سازمان برای تامین کسری برق شهرک‌های صنعتی بیان کرد و گفت: مقرر شده در هر استان یک شهر ک انرژی خورشیدی احداث شود.

 همزمان با دهه تولید و تجارت، سه طرح تولیدی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز با سرمایه گذاری ۹۵۰میلیارد ریال و اشتغال ۸۰نفر به بهره برداری رسید. 

این طرح‌ها شامل واحد دانش بنیان سازنده درهای کوره‌های ذوب فلزات، واحد تولید ظروف پلاستیکی و واحد تولید جعبه کارتن و شانه تخم مرغ است که امروز با حضور معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس و مسیولین اداره صمت استان فارس به بهره برداری رسید.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1350 کلیک ها  چهارشنبه, 08 تیر 1401 08:15
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا