شرق فارس جزو مناطق کلیدی در تامین برق است

شرق فارس جزو مناطق کلیدی در تامین برق است
   
شرق فارس جزو مناطق کلیدی در تامین برق است |||| ||||

 مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس تاکید کرد که شهرستان‌های شرق فارس به واسطه شرایط جغرافیایی و آب و هوایی و استقرار صنایع، از مناطق کلیدی و اولویت‌دار استان در تامین و انتقال انرژی برق است.


به گزارش راستین آنلاین یدالله حقیقی شنبه ۲۱ خرداد در دیدار با فرهاد طهماسبی نماینده نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم بهره گیری از همه ظرفیت های قانونی برای اتصال به شبکه متقاضیان برق صنعتی تاکید و با اشاره به وجود کارخانه‌ها و صنایع مختلف مستقر در شرق فارس، گفت: شرکت برق منطقه ای فارس در هماهنگی با مشترکان صنعتی، سعی در مدیریت پیک بار شبکه در ایام پیش رو دارد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس موضوع افت ولتاژ برق در شهرستان های شرقی فارس را هم یادآور شد و دستور داد تا کارشناسان و متخصصان شرکت این موضوع را پایش و بررسی کنند.
حقیقی همچنین با بیان اینکه بستر سرمایه گذاری برای توسعه صنعتی در شهرستان های شرق فارس فراهم است، گفت: در کمترین زمان ممکن درخواست های سرمایه گذاری و تامین برق رسیدگی شده و شرایط متقاضیان در نظر گرفته خواهد شد.
این مقام مسئول از صنایعی که درخواست اتصال به شبکه برق در حیطه اختیارات شرکت برق منطقه‌ای فارس را دارند، خواست که نسبت به ارسال درخواستشان اقدام کنند.
حقیقی با اشاره به استقرار صنایع سیمان در شرق فارس و با یادآوری اینکه مصرف سیمان با توجه به شرایط شتاب توسعه در جامعه امری مهم است، گفت: سرانه مصرف سیمان، با تداوم توسعه ساختمان در کشور نیز افزایش می یابد از این رو تامین برق کارخانجات سیمان در استان فارس یک اولویت است.
او با تاکید بر اینکه امسال حداکثر اهتمام و تلاش‌ها معطوف به برقرسانی مطمئن و اجتناب از خاموشی در فارس است، افزود: هماهنگی‌ها برای مدیریت بار در بخش صنعت، با همکاری وزارت صمت و رعایت برنامه‌های مدیریت بازار، از مدت‌ها قبل آغاز شده است.
حقیقی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، پس از اتمام دوره اوج بار، هیچ محدودیتی در مصرف صنایع وجود نخواهد داشت و تأمین برق آنها به طور کامل در دستور کار این شرکت بوده و پاداش نیز به صنایع همکار تعلق خواهد گرفت.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس همچنین با اشاره به مصرف برق کشاورزی در شهرستان های شرقی این استان، گفت: با برنامه‌های تعریف شده، کشاورزان می‌توانند در صورت همکاری با مجموعه برق، از تعرفه رایگان اعلامی بهره‌مند شوند.
فرهاد طهماسبی نماینده نی ریز ، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر لزوم هم افزایی و تعامل با صنایع و بخش کشاورزی برای تامین برق پایدار در تابستان پیش رو تاکید کرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
473 کلیک ها  شنبه, 21 خرداد 1401 09:35
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا