چاپ کردن این صفحه

سامانه یکپارچه خودرو در اولین فروش خود چه کرد؟

پیش فروش خودرو
پیش فروش خودرو  
سامانه یکپارچه خودرو در اولین فروش خود چه کرد؟ پیش فروش خودرو|||| ||||

تعداد خودروهای ثبت شده در اولین فروش سامانه یکپارچه ، 176911 عدد بود و عرضه آنها در چند طرح‌ مختلف، ازجمله فروش فوری، فوق‌العاده، پیش‌فروش‌های کمتر از یک ‌سال و مشارکت در تولید انجام شد.

به گزارش راستین آنلاین، تکراتو نوشت: پیرو مفاد نامه ریاست جمهوری درمورد شفاف‌تر کردن فرآیند فروش خودرو، فعالیت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با این هدف، در جهت عرضه به متقاضیان تحت سیستمی واحد، با نظارت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف­‌کنندگان، آغاز شد.

تعداد عرضه خودرو در اولین فروش سامانه یکپارچه

ثبت نام برای خرید خودرو در سامانه فروش یکپارچه خودرو از ساعت 9 صبح سه‌شنبه 27 اردیبشهت آغاز شد. متقاضیان خودرو برای خرید، فقط یک هفته فرصت داشتند. زمان ثبت نام خودرو در این سامانه، ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه 3 خرداد به پایان رسید و تا آن زمان، متقاضیان اطلاعات خود را در این سامانه یکپارچه ثبت کردند.

تولید خودروی کامل در خودروسازان بزرگ کشور تا خرداد ماه سال 1401 در مقایسه با سال گذشته، 175 درصد افزایش داشت. در سال گذشته، 30 هزار خودرو تولید شده بود و امسال، 83 هزار خودرو.

در دوره جدید عرضه خودرو، 38 مدل مختلف از 6 خودروساز کشور ارائه شد. تعداد افراد ثبت‌نام کرده در این سامانه، 4175352 نفر است که از این تعداد، 297051 در طرح حمایت از خانواده و 3878301 نفر در طرح عادی شرکت کرده‌اند. قرعه‌کشی این دوره از عرضه خودرو، روز دوشنبه 9 خرداد انجام شد.

با توجه به اینکه روند تولید خودروی کامل در خودرسازان ایرانی به ثبات رسیده و آمار خودروهای ناقص در پارکینگ، 60 درصد کاهش یافته است، همچنین به دلیل شفاف انجام شدن مرحله عرضه خودرو، روند تخصیص خودرو در سامانه جدید ادامه می‌یابد.

قابل ذکر است که فروش خودرو، توسط خودروسازان انجام خواهد شد و مرحله نظرات بر میزان عرضه و درست اجرا کردن تعهدات خودروسازان، بر عهده سازمان حمایت خواهد بود.

در طرح حمایت از خانواده و جوانی، تعداد خودروهای تخصیص یافته، 56 طرح متنوع بود. با توجه به این که میزان متقاضیان در 42 طرح مختلف کمتر از ظرفیت اختصاص یافته بود، به این ترتیب قرعه‌کشی انجام نشد و خودروها بدون انجام مرحله قرعه‌کشی، به مادران واجد شرایط تعلق یافت.

طرح‌های سیاست‌گذاری عرضه خودرو در سامانه یکپارچه جدید در راستای تنظیم بازار و جلب رضایت مشتریان، مزایای زیر را به دنبال داشت:

  • تخصیص خودرو با شرط رعایت عدالت بین متقاضیان
  • افزایش امکان دسترسی مشتریان به خودرو
  • شفاف‌سازی و ایجاد روشی یکسان در عرضه محصولات برای همه خودروسازان
  • رفع شک و شبهه مهندسی عرضه
انتهای پیام /  علیرضا لرک
602 کلیک ها  چهارشنبه, 11 خرداد 1401 12:11
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط