جذب ٦٠ درصد اعتبارات اسناد خزانه

جذب ٦٠ درصد اعتبارات اسناد خزانه
   
جذب ٦٠ درصد اعتبارات اسناد خزانه |||| ||||

مدیرکل اقتصادی و امور دارایی فارس از شکل گیری اتاق تهاتر سرمایه گذاری در استان خبر داد و گفت: راه اندازی این اتاق، پیشنهاد فارس بوده و کمک زیادی به جلب سرمایه گذاری خارجی خواهد کرد.

 

به گزارش راستین آنلاین بابک دایی بعد از ظهر دوشنبه ٩ خرداد در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه طی دو دهه گذشته سه هزار میلیارد و ٤٤٠ میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی در فارس انجام شده است، گفت: از این میزان دو هزار میلیارد و ٣٠٠ میلیون دلار آن مربوط به ٥ سال اخیر است.

 

او با بیان اینکه در سال گذشته هشت طرح جلب سرمایه گذاری خارجی در فارس داشته ایم، افزود: از مجموع ٦٠ طرح سرمایه گذاری خارجی، ١٧ طرح به مرحله افتتاخ رسیدیم که در زمینه های انرژی خورشیدی، پروژه های ساختمانی، صنعتی و معدنی و درمانگاه ژنتیک بوده است.

 

مدیرکل اقتصادی و امور دارایی فارس تصریح کرد: عمده سرمایه گذاران خارجی از کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، چین، آمریکا، ایتالیا، قبرس، افغانستان و آفریقا بوده است.

 

دایی همچنین عنوان کرد: در فضای بهبود کسب و کار نیز درگاه ملی صدور مجوز به صورت الکترونیکی درآمده که کمک بسیاری به بهبود محیط کسب و کار کرده است.

 

او از فعال سازی پنجره واحد سرمایه گذاری در استان سخن گفت و اظهار کرد: با فعالیت این پنجره، کمک زیادی به حل مشکل سرمایه گذاری خواهد شد.

 

مدیرکل اقتصادی و امور دارایی فارس خاطرنشان کرد: در حوزه مجوزهای کسب و کار ١٣٠٠ مجوز در سطح کشور شناسایی و در درگاه ملی ثبت شده به صورت ثبت محور و تایید محور بدون نیاز به مراجعه حضوری خدمات ارائه می کند.

 

دایی از برگزاری جلسات منظم هفتگی با سرمایه گذاران خبر داد و گفت: تاکنون مشکلات بیش از ١١٠ سرمایه گذار در این جلسات مطرح شده که منتج به حل و فصل ٨٥ درصد این مشکلات شده است.

 

او در ادامه از حذف الکترونیکی شدن کامل سیستم های مالی در حوزه خزانه داری خبر داد و گفت: تمام شماره حساب های دولتی نیز ساماندهی شده و از هفت هزار و ٢٠٠ شماره حساب بانکی، به یکهزار و ١١٣ شماره حساب رسیده که در امر شفاف سازی اقتصادی بسیار گره گشا خواهد بود.

 

مدیرکل اقتصادی و امور دارایی فارس، میزان ماهیانه حقوق پرداختی به کارکنان ٢٤ دستگاه اجرایی مشمول اعتبارات هزینه ای استان را ٨٧ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این رقم برای ٩ هزار و ٣٦٩ کارمند استان است.

 

دایی همچنین با بیان اینکه ١٨٧٦ میلیارد تومان اسناد مصوب خزانه استان در سال ١٤٠٠ بوده، گفت: از این میزان ٧٨٠ میلیارد تومان که معادل ٦٠ درصد است، جذب شده است.

 

او شرکت آب منطقه ای، آبفای شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در صدر جذب اسناد خزانه اعلام کرد و گفت: این سه دستگاه از ١٩٥ دستگاه مشمول جذب اسناد خزانه استان، ٥٠ درصد اعتبارات را جذب کرده است.

 

مدیرکل اقتصادی و امور دارایی فارس از صدور مجوزهای مولدسازی و فروش اموال دولتی نیز سخن گفت و اظهار کرد: در این خصوص ١٣٨ فقره مجوز به ارزش یکهزار و ٣٣٣ میلیارد تومان صادر شده که از این تعداد ٣٨ مورد از اموال به ارزش ١٤٦ میلیارد تومان به فروش رفته است.

 

دایی با بیان با همکاری سازمان ثبت اسناد از ١٠ هزار سند دولتی قدیمی، ٥ هزار فقره تک رنگ بنفش شده است، گفت: در بحث تعداد خودروهای دولتی نیز از ٦ هزار خودرو تنها ٤ هزار و ٧٥١ خودرو در اختیار دستگاههای دولتی قرار گرفته و مابقی به دلیل فرسودگی از رده خارج شده است.

 

او بیشترین خودروهای دولتی در اختیار را مربوط به دانشگاه علوم پزشکی، شرکت نفت فلات قاره و جهاد کشاورزی اعلام کرد.

 

مدیرکل اقتصادی و امور دارایی فارس عنوان کرد: در بحث کمک به مودیان مالیاتی و فعالین اقتصادی نیز شش میلیارد تومان تخفیف مالیاتی به نفع فعالین اقتصادی صادر شده است.

 

دایی همچنین کل مانده سپرده های بانکی در فارس یکصد و ٦١ هزار میلیارد تومان در سال ١٤٠٠ اعلام کرد و گفت: این منابع در ١٦ بانک بوده و میزان تسهیلات ارائه شده تا پایان اسفند سال گذشته ١١٠ هزار میلیارد تومان بوده است.

 

او نسبت مصارف به منابع در سیستم بانکی فارس را ٨٥ درصد اعلام کرد و گفت: نرخ بیکاری فارس در زمستان ١٤٠٠، نیز ٨.٤ درصد بوده و نرخ تورم ٣٩ درصد.

دایی ضریب نفوذ بیمه در سطح فارس را ٢.٣ عنوان کرد و گفت: میانگین ضریب نفوذ در این بخش در کشور ٢.٥ است.

 
او در پایان یادآور شد: در بحث درآمدهای عمومی نیز فارس با ١٠٩ درصد رشد، به عدد ٦٤٠ میلیارد تومان رسیده که همه درآمدها به حساب خزانه واریز شده است.
 
محسن ربانی‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی فارس نیز در ادامه این نشست با اشاره به رشد ۸ درصدی پیش بینی شده برای رشد فارس در سال ۱۴۰۱ گفت: تحقق این رشد اقتصادی منوط به بهره وری و انجام سرمایه گذاری است و با یک برنامه ریزی و یک اراده قوی می‌توان آن را محقق کرد.
 
او افزود: در حال حاضر ۶۰ درصد این رشد در زمینه سرمایه گذاری پیش‌بینی شده است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی فارس از تعریف بسته‌های حمایتی از سرمایه گذاری در استان خبر داد و گفت: تلاش داریم تا سیکل مجوز و پیگیری مرتبط را به حداقل زمان ممکن برسانیم تا از دلسردی و دل زدگی سرمایه گذاری جلوگیری کنیم.
 
ربانی‌زاده با بیان اینکه در سال گذشته از یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات اعتبار بند الف تبصره ۱۸ برای رشد و شکوفایی اقتصادی فارس تنها ۳۰ درصد آن جذب شده است، گفت: باید در بحث عدم تحقق جذب این تسهیلات عارضه یابی انجام شود.
 
او گفت: دستگاه‌های اجرایی تا پاپایان تیرماه فرصت دارند این تسهیلات را جذب کنند.
 
ربانی‌زاده تاکید کرد در سال جاری این تسهیلات، از محل بند الف برای استان با رشدی قابل توجه به عدد ۲۲۰۰ میلیارد تومان رسیده که ۹۷۰ میلیارد تومان آن مربوط به بخش مسکن است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
359 کلیک ها  دوشنبه, 09 خرداد 1401 16:45
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا