سهم ۴۶ میلیون دلاری صنایع کشاورزی فارس در صادرات

سهم ۴۶ میلیون دلاری صنایع کشاورزی فارس در صادرات
   
سهم ۴۶ میلیون دلاری صنایع کشاورزی فارس در صادرات |||| ||||

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: صنایع تبدیلی و غذایی این استان سال گذشته بیش از ۴۶ میلیون و ۴۶۱ هزار دلار صادرات را ثبت کردند.

 
به گزارش راستین آنلاین محمود باصری یکشنبه ۸ خرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش عمده‌ای از محصولات کشاورزی فارس از گمرکات دیگر استان‌ها مانند بوشهر و بندرعباس صادر می‌شود، عنوان کرد: سهم 46 میلیون و 461 هزار دلاری صنایع تبدیلی و غذایی، ۷۵ درصد ارزش کل صادرات بخش کشاورزی از گمرک استان فارس را در بر می‌گیرد.
 
او با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۱ هزار و ۳۲۴ تن محصولات کشاورزی از گمرک فارس به منظور صادرات خارج شده است، اظهار کرد: سهم وزنی محصولات صنایع تبدیلی و غذایی قریب به ۶۵ درصد کل محصولات صادراتی بخش کشاورزی از گمرک این استان می‌شود.
 
باصری با بیان اینکه سهم کالاهای صادراتی بخش کشاورزی نسبت به صادرات کل کالاهای غیر نفتی از فارس به ترتیب از نظر ارزشی و وزنی برابر با ۱۵ و ۱۷ درصد است، خاطرنشان کرد: عمده محصولات صنایع تبدیلی و غذایی صادر شده شامل پودر و عصاره شیرین بیان، انواع پنیر و خامه است. 
 
به گفته او؛ خیارشور، دوغ، انواع شیر، خلال پسته، ماست، ترشیجات، عرقیات، خشکبار، کشمش، رب گوجه فرنگی، انجیر خشک، گلوتن گندم و غنچه گل محمدی نیز بخش دیگری از محصولات صنایع تبدیلی و غذایی صادراتی را شامل می‌شود. 
 
باصری همچنین با اشاره به اینکه عراق، افغانستان، پاکستان، کویت و ترکیه از جمله مقاصد صادراتی محصولات صنایع تبدیلی و غذایی استان فارس بوده‌اند، افزود: مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس آماده همکاری با سرمایه گذاران در احداث واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی است
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
391 کلیک ها  یکشنبه, 08 خرداد 1401 19:46
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا