۱۲۰قرارداد راکد در فارس تعیین تکلیف شد

۱۲۰قرارداد راکد در فارس تعیین تکلیف شد
   
۱۲۰قرارداد راکد در فارس تعیین تکلیف شد |||| ||||

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس از تعیین تکلیف ۱۲۰ پرونده مربوط به قراردادهای راکد و غیرفعال در این استان خبر داد.

 
به گزارش راستین آنلاین سید مصطفی هاشمی سه‌شنبه ۳۰ فروردین در جلسه شورای سرمایه‌گذاری استان فارس گفت: از ۱۲۰ پرونده قرارداد راکد تعیین تکلیف شده، ۶۰ فقره قرارداد که مربوط به ۲۰ هکتار زمین در شهرک‌های مختلف صنعتی استان بوده، منجر به فسخ و ۱۳ هکتار نیز منتهی به خلع ید شده است.
 
وی با بیان اینکه برنامه های امسال این شرکت برمبنای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فراهم کردن بسترهای لازم برای تولید محصولات دانش بنیان در شهرک ها و نواحی صنعتی استان تدوین و برنامه ریزی و برخی از آنها وارد مرحله اجرایی شده است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرک‌ها برای تحقق شعار سال، تسهیل امور واحدهای صنعتی دانش بنیان و ارائه امکانات و مشوق ها به این مجموعه ها در اولویت قرار دارد.
 
هاشمی از مهمترین این برنامه ها را پیگیری مطالعات و امکان سنجی و مکان یابی ایجاد شهرک صنعتی تخصصی شرکت‌های دانش بنیان با هدف بسترسازی استقرار این واحدها و تسهیل در روند تجاری سازی تولیدات دانش‌بنیان، شناسایی واحدهای صنعتی مستعد فعال در این زمینه، ثبت واحدهای دانش‌بنیان، ایجاد زون واحدهای دانش بنیان در شهرک های صنعتی تقاضامحور، اولویت استقرار شرکت های دانش بنیان در شهرک های صنعتی و حمایت از استقرار آنها اعلام اعلام کرد.
 
او گفت: انجام عارضه یابی و ارائه خدمات توسعه کسب و کار با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، ایجاد بانک جامع اطلاعاتی محصولات و شرکت های دانش بنیان و تهیه شناسنامه محصولات فناور و دانش بنیان، شناسایی واحدهای صنعتی مستعد دانش بنیان در شهرک های صنعتی برای رشد کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان و ایجاد امکان مشارکت واحدهای دانش بنیان با واحدهای صنعتی در ارتباط با تولید و توسعه سبد محصولات دانش بنیان از دیگر برنامه های اجرایی شده در این رابطه است.
 
هاشمی همچنین بر استفاده از شرکت های دانش بنیان بالغ در مشاوره به واحدهای نوپا و تقویت تحقیق و توسعه در فرآیندهای تولیدی وابسته تاکید و اضافه کرد: در این زمینه فضای کاری مناسب در مراکز فناوری جهت پیاده سازی ایده های دانش بنیان مرتبط با واحد های صنعتی اختصاص می‌یابد.
 
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس، احداث واحدهای کارگاهی برای استقرار واحدهای صنعتی با اولویت واحدهای دانش بنیان را ضروری دانست و با بیان اینکه طرح‌هایی در این زمینه اجرایی شده است، از اعطای تخفیفات به اقساط باقی مانده ویژه واحدهای دانش بنیان بعد از اخذ گواهی پایان کار و پروانه بهره برداری، خبر داد و گفت: تعریف پروژه عارضه یابی و بهبود شرکت های دانش بنیان و ارائه خدمات مشاوره به شرکت های دانش بنیان برای توسعه کسب و کار نیز اجرایی می شود.
 
هاشمی در ادامه با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در راستای توسعه و تکمیل زیرساخت ها و تسهیل امور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فارس گفت: در این زمینه مسائل و مشکلات زیرساختی در خصوص تامین برق، آب،‌ گاز،‌ مخابرات و راه دسترس تا ورودی شهرک‌ها و نواحی صنعتی احصا و جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص رفع مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی در زمینه تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برگزار شده است.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از انعقاد ۱۲ قرارداد عمرانی برای تکمیل زیر ساخت های مورد نیاز واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به مبلغ افزون بر ۱۰۰میلیارد ریال در دوماه گذشته خبر داد و گفت: ۸ پروژه عمرانی به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال نیز به یهره برداری رسیده است.
 
هاشمی تامین آب را مهمترین اولویت زیرساختی در شهرک های صنعتی اعلام و اضافه کرد: در این زمینه با برگزاری جلسه با مدیرعامل آبفای شیراز در خصوص تسریع در اجرای قرارداد تامین ۴۰ لیتر بر ثانیه آب مورد نیاز شهرک صنعتی بزرگ شیراز و درخواست استفاده از حداقل ۱۰۰ لیتر بر ثانیه پساب تصفیه خانه شیراز برای مصارف غیر شرب شهرک‌های شیراز و سروستان، اقداماتی انجام شده است.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از اجرای طرح فعال سازی ظرفیت تولید در واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: این طرح در فازهای مختلف و بر اساس برنامه زمانی اجرا می‌شود که در مرحله نخست آن، افزایش ظرفیت واحدهای فعال مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان که با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعالیت می‌کنند در برنامه قرار دارد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1275 کلیک ها  سه شنبه, 30 فروردين 1401 17:22
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا