نظارت بر بازار با جدیت انجام می شود

نظارت بر بازار با جدیت انجام می شود
   
نظارت بر بازار با جدیت انجام می شود |||| ||||

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت :بنا بر مصوبه وزارت جهاد کشاورزی، نظارت بر قیمت کالا و خدمات کشاورزی، به استان‌ها و به تبع آن به شهرستانها تفویض گردید.

به گزارش راستین آنلاین  ذبیح اله سیروسی تصریح کرد :
به استناد بند (۱) تصمیمات جلسه بیست و دوم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در تاریخ ۱۸ آبان ۱۴۰۰ که به تایید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسید، مقرر گردید از تاریخ ابلاغ این مصوبه، مسئولیت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی و خوراکی‌های موضوع قانون انتزاع، به صورت کامل در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد. 
 وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز موظف شد کلیه پرسنل، امکانات و اعتبارات مربوط به این حوزه را در اسرع وقت به وزارت جهاد کشاورزی منتقل نماید، افزود :
فعالیت‌های مربوط به بازرسی و نظارت اتاق اصناف در این حوزه نیز با اعلام کتبی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن انتقال، موظف به هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی گردید. 
سیروسی در ادامه اظهار کرد :سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز موظف گردید در این موارد تصمیمات وزارت جهاد کشاورزی را مبنای عمل قرار داده و گزارشات تخلف این حوزه را برای اعمال تعزیر به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کند. 
این مقام مسئول خاطر نشان کرد :سازمان بسیج مستضعفین مطابق تفاهم‌نامه منعقده موظف شد با هماهنگی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان و تحت مدیریت وزارت جهاد کشاورزی نسبت به انجام نظارت و کنترل قیمت‌های اقلام کالاهای اساسی و خوراکی موضوع قانون انتزاع اقدام کند. 
ایشان با اشاره به اینکه عمده ترین کالاهای مورد نظارت توسط جهاد کشاورزی شامل میوه و تره بار، مرغ، تخم مرغ، گوشت ، برنج، شکر، قند، حبوبات و غیره می باشد گفت :
جهاد کشاورزی شهرستان شیراز در این راستا با اقدام به تشکیل واحد بازرسی و نظارت بر قیمت کالا و محصولات کشاورزی در ابتدا و سپس راه اندازی فیزیکی این واحد و استقرار کارشناسان در واحد مذکور نسبت به نظارت بر بازار و بازرسی اقلام اعلامی اقدام نمود.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با اشاره به اقدامات انجام شده در این خصوص گفت :
گشت زنی روزانه کارشناسان در بازار و بررسی قیمت فروش کالا با نرخ مصوب سازمان اصناف در کنار دریافت گزارشات مردمی و پیگیری و بررسی گزارشات اعلامی و همچنین بررسی میزان موجودی اقلام مصرفی اساسی در بازار جهت جلوگیری از کمبود عرضه در بازار
و در ادامه تشکیل پرونده برای متخلفین و معرفی به تعزیرات حکومتی. برابر ماده 57 قنص (قانون نظام صنفی) گرانفروشی، ماده 65 عدم درج قیمت و ماده 66 عدم صدور فاکتور و بالاخص بازدید مکرر از نانوایی ها و بررسی کمیت، کیفیت و بهداشت نان انجام می شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
509 کلیک ها  دوشنبه, 16 اسفند 1400 08:36
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا