موجودی محصولات راهبردی بسیار ایده آل است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه ذخائر استراتژیک در بهترین وضعیت نسبت به چند سال گذشته قرار دارد، گفت: بازار آرام و موجودی محصولات راهبردی بسیار ایده آل است.

به گزارش راستین آنلاین مجتبی دهقان پور در نشست قرارگاه امنیت غذایی که با حضور مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها برگزار شد، با بیان اینکه شکر و برنج به میزان کافی در بازار وجود دارد، ابراز کرد: روزانه 540 تا 560 تن گوشت مرغ در استان فارس تولید می شود این در حالی است که میزان مصرف روزانه 420 تا 430 تن است و علاوه بر آن ذخائر مرغ منجمد نیز به اندازه کافی وجود دارد که در صورت نیاز توزیع می‌ شود.
وی با اشاره به اینکه190 هزارتن روغن برای کل کشور به بنادر وارد شده که یک رقم بی سابقه ای است، اظهار کرد: ۹۰ هزار تن روغن سرخ کردنی سویا ترخیص شده است و صد هزارتن باقی مانده به زودی در اختیار استان ها قرار می گیرد.
دهقان پور؛ به ذخائر مناسب نهاده ها نیز اشاره کرد و افزود: علاوه بر رصد وضعیت موجود، بر اساس آینده نگری امورات را پیگیری می کنیم.
وی با بیان اینکه در تامین امنیت غذایی سه مولفه موجودی مواد غذایی، تامین مواد غذایی و ایجاد زمینه دسترسی همگان و آزاد به مواد غذایی مطرح است، افزود: با استفاده از ظرفیت های موجود و هنرمندانه در تحقق رسالت سوم نیز گام های استوار بردارید. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به راه اندازی "سامانه رصد روزانه بازار" توسط این سازمان گریزی زد وگفت: راه اندازی این سامانه اقدام شاخصی می باشد که مورد توجه متخصصین امر قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: در هر شهرستان، "کمیته تخصصی برای نظارت بر بازار" به ریاست فرماندار و با عضویت دستگاه های ذی ربط در اسرع وقت تشکیل شود.
راه اندازی "روستا بازار" به منظور کاهش فاصله بین تولید تا عرضه، از دیگر توصیه های رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها نهایت اهتمام را در تحقق اهداف و برنامه ها دارند، گفت: امیدوارم با هم افزایی در راستای تعالی سازمانی و سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و اعتلای نام جهاد و سنگرسازانی که در این عرصه مشغول خدمت هستند، گام های موثری برداریم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
395 کلیک ها  پنج شنبه, 12 اسفند 1400 09:54
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا