بهره برداری از ۱۸ طرح عمرانی، فرهنگی، تفریحی و گردشگری با اعتبار میلیاردی در فارس

بهره برداری از  ۱۸ طرح عمرانی، فرهنگی، تفریحی و گردشگری با اعتبار میلیاردی در فارس
   
بهره برداری از  ۱۸ طرح عمرانی، فرهنگی، تفریحی و گردشگری با اعتبار میلیاردی در فارس |||| ||||

۱۸ طرح عمرانی، فرهنگی، تفریحی و گردشگری شهرداری شیراز با حضور معاون وزیر کشور، استاندار فارس، نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی، شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با اعتبار ۸۶۳ میلیارد تومان رونمایی و بهره برداری شد.

 
به گزارش راستین آنلاین مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در آیین تست گرم خط دو مترو از ایستگاه قهرمانان تا امیرکبیر گفت: فاز یک خط ۲ مترو کلانشهر شیراز باید در سال آینده مسافرگیری شود. 
 
طاهری با بیان اینکه حمل و نقل عمومی با کوتاه کردن زمان سفر مردم و کاهش مصرف انرژی، آرامش را برای شهروندان به ارمغان می آورد، افزود: عزم شورا و شهرداری شیراز برای تکمیل و راه اندازی خطوط مترو جزم است. 
 
وی عنوان کرد: باید تا سال آینده فاز یک خط دو مترو تا ایستگاه تقاطعی امام حسین(ع) به صورت کامل به مرحله مسافرگیری برسد و ضمن پیگیری اجرای این فاز از خط دو، خط سه نیز باید اجرا شود. 
 
سید احسان اصنافی شهردار شیراز نیز در این مراسم گفت: روسازی شبکه بالاسری و اجرای تست گرم خط ٢ قطار شهری شیراز با اعتبار ٩٠ میلیارد تومان حد فاصل ایستگاه قهرمانان و امیرکبیر به طول پنج کیلومتر، احداث ایستگاه قهرمانان با اعتبار ٣٥٠ میلیارد تومان در شهرک میانرود و ایستگاه امیرکبیر با اعتبار ٣٠٢ میلیارد تومان شامل اجرا و تملک در میدان بسیج انجام شده است.
 
اصنافی با بیان اینکه خط ریلی ایستگاه قهرمانان تا ایستگاه امیرکبیر به طول ۵ کیلومتر تست گرمِ نهایی شد، گفت: تلاش داریم این ایستگاه‌ها تا هفته دولت سال ١٤٠١ آماده‌ مسافرگیری شود.
 
شهردار شیراز ادامه داد: فاز یک خط دو مترو، یک خط شمالی - جنوبی و به طول تقریبی ۱۰ کیلومتر است که با بهره برداری از آن شهروندان می‌توانند از میانرود و عادل آباد به مرکز شهر و خط یک دسترسی داشته باشند.
 
اصنافی با اشاره به سایر پروژه هایی که با نگاه توزیع عادلانه خدمات شهرداری این پروژه ها در نقاط مختلف شهر به صورت همزمان تقدیم شهروندان شد، افزود: از جمله این طرح‌ها می توان به پل شهید علی یار هاشمی خواه در بلوار طلاییه، شبکه هوشمند اعلام هشدار پدافند غیر عامل در معابر مختلف شهر، اجرای پیاده راه بزرگراه مهندسین که پیش از این مورد استقبال شهروندان هم قرار گرفته، ساخت میدان دولت، اجرای فضای شهری خیابان میرزای شیرازی و بوستان محله ای قصردشت، احداث ساختمان پلیس راهور با زیر بنای ١٢٠ متر مربع، تکمیل تفرجگاه چنار راهدار، ساخت بوستان فاطمی در شهرک بزین، بوستان خیابان شمشاد، بوستان شهرک آرین و تعریض پل ورودی شهرک انجیره، کف سازی خیابان مشکین فام، کلینیک دندانپزشکی و همچنین بنیاد سردار شهید استوار محمود آبادی به منظور حفظ و نشر آثار شهید اشاره کرد.
 
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: اعتبار بخش عمده ای از این پروژه ها از عوارض پرداختی توسط شهروندان تامین شده است.
 
وی با اشاره به پروژه های در دست اجرای شهرداری شیراز گفت: بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی، بزرگراه شهید استوار، تقاطع مدافعان سلامت، احیای ارتفاعات، احداث بزرگراه ورودی شیراز - اصفهان و تقاطعات آن در غرب شهر از جمله پروژه های در دست احداث شهرداری شیراز است که تقدیم شهروندان می شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
491 کلیک ها 
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا