افتتاح محور فراشبند _فیروزآباد با اعتباری میلیاردی به مناسبت دهه فجر در فارس

استاندار فارس در مراسم افتتاح 34 کیلومتر از محور فراشبند - فیروز آباد با اعتبار بالغ بر 1500 میلیارد ریال به مناسبت دهه فجر گفت:دولت سیزدهم عزم جدی برای حذف نقاط پر حادثه و ایمن سازی جاده ها دارد.

به گزارش راستین آنلاین محمد هادی ایمانیه استاندار فارس افزود: باید برای نقاط پر حادثه فکر اساسی کنیم و یک نقشه اساسی از نقاط پر حادثه دو شهرستان فراشبند و فیروزآباد تهیه شود و برنامه ریزی جهت حذف و ایمن سازی محور ها صورت گیرد.

وی اضافه کرد:وقتی یک نفر در جاده ها فوت می شود که به فرمایش قران کریم انگار که همه انسان ها را از دست داده ایم و یک همت فوق العاده میخواهد که مشکلات جاده ها بر طرف شود.
محمود رضا طالبان در ادامه مراسم گفت: پروژه راه اصلی فراشبند -فیروزآباد ادامه محور راه اصلی کازرون - فراشبند – فیروزآباد
است و استان خوزستان را به منطقه جم – عسلویه در استان بوشهر متصل می کند.
وی افزود: طول کل مسیر 170 کیلومتر است که 30 کیلومتر قبلا به بهره برداری رسیده و امروز 34 کیلومتر از این محور به بهره برداری میرسد و 29 کیلومتر در دست ساخت است و 16 کیلومتر از سمت کازرون و مابقی از سمت فراشبند و در صورت تامین اعتبار امسال نیز به لحاظ اینکه محور یک محور مهم و استراتژیکی است 10 کیلومتر دیگر از سمت فراشبند را اغاز خوهیم کرد.
محمود رضا طالبان در ادامه اعتبار هزینه شده جهت احداث این 34 کیلومتر را 1500 میلیارد ریال بیان کرد و گفت: اعتبار هزینه شده به نرخ زمان تامین اعتبار پروژه 1500 میلیارد ریال است که اگر بخواهیم به امروز این اعتبار را برآورد کنیم بین 350تا 400 میلیارد ریال هزینه است.
مدیر کل راه و شهر سازی استان فارس تصریح کرد: این محور یکی از محور های ارتباطی جهت تسریع در دسترسی شهرستان های نور اباد و کازرون است و ارتباط شهرستان های فراشبند و فیروزآباد را تامین میکند.
وی در خصوص احجام پروژه گفت: 5427182 متر مکعب حجم خاکبرداری و 1873687 متر مکعب حجم خاکریزی و همچنین 31938 متر مکعب در این پروژه بتن ریزی انجام شده است.
محمودرضا طالبان با اشاره به حجم آسفالت در این پروژه افزود:در این پروژه دو لایه آسفالت شامل لایه اول 64294تن و لایه دوم
57466 تن اسفالت به کار رفته است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
286 کلیک ها  چهارشنبه, 20 بهمن 1400 17:52
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا