جمع‌آوری بیش از ۴ هزار ماینر توسط توزیع برق شیراز

جمع‌آوری بیش از ۴ هزار ماینر توسط توزیع برق شیراز
   
جمع‌آوری بیش از ۴ هزار ماینر توسط توزیع برق شیراز |||| ||||

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز اعلام کرد که تاکنون و در راستای مدیریت مصرف با همکاری دستگاه‌های قضایی و انتظامی، ۴۷۲۰ دستگاه ماینر (تولید ارز دیجیتال) غیرمجاز در محدوده تحت مدیریت این شرکت جمع‌آوری شده است.

 
به گزارش راستین آنلاین حسین صالحی دوشنبه ۱۰ بهمن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هر دستگاه ماینر ۷ آمپر سه فاز، میزان برق مورد نیاز ۵ خانوار خوش‌مصرف را در یک شبانه روز، مصرف می‌کند، گفت: شناسایی و جمع‌آوری ماینرهای غیرمجاز با همکاری دستگاه قضایی و پلیس اقتصادی، توسط ماموران توزیع برق شیراز جمع‌آوری و تحویل دستگاه‌های مسئول شده است.
 
صالحی با یادآوری اینکه بیشترین تعداد ماینرهای کشف و جمع آوری شده، مربوط به مشترکان بخش صنعتی بوده است، گفت: متاسفانه برخی از صنایع که بعضا برند هم محسوب می‌شوند، به جای پرداختن به تولید کالاهای مورد نیاز جامعه، از برق تامین شده برای استخراج رمزارز استفاده می‌کردند که در مواردی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ دستگاه ماینر از سوله‌های مرتبط با چنین شرکت‌هایی جمع آوری شده است.
 
معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز خاطرنشان کرد: در محدوده ۱۰ شهرستان تحت مدیریت توزیع برق شیراز، تنها ۲ شرکت دارای مجوز رسمی نصب دستگاه‌های ماینر و استخراج رمز ارز وجود دارد که این شرکت‌ها نیز در شرایط پُرباری و با تفاهمی که انجام شده است، ماینرها را خاموش می‌کنند.
 
این مقام مسئول همچنین با اشاره به وجود ۱۵ هزار دستگاه کنتور فهام در محدوده شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: با توجه به رویکرد هوشمندسازی وزارت نیرو، این شرکت موظف به نصب ۱۸۱ هزار کنتور هوشمند فهام برای مشترکان برق شده است.
 
او با بیان اینکه تنها در بخش عمومی و اداری، ۳۵۰۰ کنتور باید هوشمند شود، اولویت نصب کنتورهای فهام را مشترکان پُرمصرف در بخش‌های تجاری و خانگی دانست و توضیح داد: این کنتورها برای قطع برق مشترکان نیست بلکه برای مدیریت مصرف آنان در زمان پُرباری شبکه و در صورت مدیریت نشدن مصرف از سوی مشترک است.
 
هدفمند شدن یارانه انرژی در بخش برق
 
صالحی با اشاره به اجرایی شدن دستورالعمل جدید تعرفه‌های برق و ضمن یادآوری اینکه اکنون این تعرفه در بخش خانگی، اعمال خواهد شد، گفت: براساس این دستورالعمل از ابتدای بهمن، محاسبه هزینه برق مصرفی مشترکان بخش خانگی براساس میزان مصرف و به شکل پله‌کانی انجام خواهد شد.
 
معاون توزیع نیروی برق شیراز گفت: هم اکنون بیش از ۹۱۹ هزار مشترک خانگی تحت پوشش این شرکت هستند که بیش از ۷۵ درصد آنان جزو گروه خوش مصرف‌ها طبقه بندی می‌شوند؛ لذا تعرفه جدید در میزان هزینه برق مصرفی این گروه از مشترکان تغییری نخواهد داشت.
 
صالحی با بیان اینکه تغییر هزینه برق در تعرفه جدید، تنها برای مشترکان پُر مصرف و بد مصرف، محسوس خواهد بود، گفت: براساس دستورالعمل‌های وزارت نیرو، الگوی مصرف برای برای ۶ ماهه گرم سال تا ۳۰۰ کیلووات بر ساعت و برای ۶ ماه سرد سال تا ۲۰۰ کیلووات بر ساعت است؛ لذا مشترکانی که نسبت به این الگو، برق بیشتری مصرف کنند، متناسب با میزان مصرف طبقه‌بندی می‌شوند.
 
او با اشاره به اینکه بیش از ۱۹ درصد از کل مشترکان برق خانگی در فارس، حدود ۱.۵ برابر الگوی مشخص شده، برق مصرف می‌کنند، گفت: میزان برق مصرفی این گروه تا حدود ۴۰۰ مگاوات ساعت در ماه است، اما حدود ۴ درصد از کل مشترکان برق خانگی، یعنی بالغ بر ۳۷ هزار مشترک، بیش از ۲.۵ برابر الگو، مصرف ماهیانه برق دارند که افزایش هزینه تعرفه، برای این گروه محسوس خواهد بود.
 
صالحی با تصریح اینکه، یارانه انرژی برق قطع نخواهد شد، گفت: حتی برای گروه پُرمصرف و بد مصرف هم هزینه انرژی مصرفی تا سطح الگوی تعیین شده، با تعرفه عادی است اما هزینه مابقی برق مصرفی بالای الگوی تعیین شده، به شکل پله‌کانی محاسبه و اعمال خواهد شد.
 
معاون توزیع نیروی برق شیراز با یادآوری اینکه مصرف انرژی در ایران، بیش از ۳ برابر الگوی جهانی است، گفت: ما به دنبال نهادینه کردن فرهنگ مصرف انرژی در بخش‌های مختلف هستیم. لذا به مشترکان خانگی توصیه می‌کنیم که استفاده از وسایل با مصرف بالای انرژی را به ساعات کم باری منتقل کرده و از تخفیف‌های تا ۵۰ درصدی هزینه، بهره مند شوند.
 
صالحی با تاکید براینکه با اجرای تعرفه جدید، یارانه انرژی حذف نخواهد شد، گفت: قبل از این یارانه انرژی به همه افراد به شکل یکسان و با هر میزان مصرف انرژی برق تعلق می‌گرفت، به این معنی که هر مشترکی برق بیشتری مصرف می‌کرد بیشتری هم داشت، اما در شکل جدید، یارانه تنها به میزان مصرف مطابق با الگوی تعیین شده، تعلق خواهد گرفت.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
241 کلیک ها  یکشنبه, 10 بهمن 1400 13:36
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا