آغاز روند رفع مشکلات صنفی و شغلی کارگران کاشی حافظ در شیراز

آغاز روند رفع مشکلات صنفی و شغلی کارگران کاشی حافظ در شیراز
   
آغاز روند رفع مشکلات صنفی و شغلی کارگران کاشی حافظ در شیراز |||| ||||

سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: روند ایجاد شورای اسلامی کار و رفع مشکلات صنفی و شغلی کارگران کارخانه کاشی و سرامیک حافظ آغاز شد.

 
به گزارش راستین آنلاین، مصطفی هاشمی در حاشیه بازدید از کارخانه کاشی و سرامیک حافظ واقع در شهرستان زرقان، افزود: بازدید از خط جدید تولید کاشی‌های 80 در 160 سانتی متری این واحد تولیدی صورت گرفت و این خط تولید در سطح کشور منحصر به فرد است و به دلیل سرعت و سهولت در کار بازار خوبی برای این محصول پیش بینی می شود.
هاشمی ادامه داد: در این بازدید در خصوص اجرای مقررات ایمنی و قانون کار و نحوه تشکیل شوراهای اسلامی کار و مزایای تشکیل این شورا نیز بحث و تبادل نظر شد.
وی اضافه کرد: موانع پیش روی این واحد تولیدی نیز بررسی و مقرر شد در کار گروه‌های مختلف در سطح استان با هدف رونق تولید این کارخانه موارد منعکس و بررسی شود.
 
حافظ در مسیر قرارگیری در جایگاه برترین‌های صنعت کاشی ایران
 
مدیرعامل کارخانه کاشی و سرامیک حافظ نیز در حاشیه این بازید گفت: سال 97 فعالیت مجدد این کارخانه با یک خط تولید کاشی آغاز شد.
امیرمصطفی اعرابی پور افزود: مجموع سرمایه گزاری سالیان اخیر در این مجموعه حدود هزار میلیارد تومان بوده و 700 نفر نیز بصورت مستقیم در این واحد تولیدی مشغول کار شدند.
وی اظهار داشت: پیش بینی می شود که با ایجاد خطوط تولید جدید تا حدود 2 ماه آینده این کارخانه در جایگاه برترین‌های ایران در این صنعت قرار گیرد.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان زرقان نیز گفت: بازدیدی از خط تولید کارخانه حافظ صورت گرفت که بیش از 700 کارگر در این مجموعه مشغول کاراند.
سمیه رفیعی با بیان اینکه رصد مشکلات کارگران و واحدهای تولیدی در دستور کار این اداره قرار دارد،افزود: این اقدام به این دلیل صورت می گیرد که هیچ زمان شاهد بروز مشکلات و یا اعتصابات کارگری نباشم که در این راستا با مدیریت کارخانه کاشی حافظ در خصوص ایجاد شورای اسلامی کار که یکی از اولویت‌های این واحد است رایزنی و مقرر شد که اقدامات لازم در راستای تاسیس این شورا صورت گیرد.
وی ادامه داد: رعایت اصول ایمنی و بازرسی همراه با رشد چرخه تولید و شکوفایی اقتصادی امر مهمی است که لزوم رعایت آن در این واحد تولیدی بررسی و مقرر شد مشکلات موجود این واحد تولیدی به مدیریت ابلاغ شود تا رفع آن در دستور کار قرار گیرد.
وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد که مسائل مربوط به بازنشستگی و مشاغل سخت و زیان آور کارگران رسمی کارخانه حافظ که به تعویق افتاده با ارایه اسناد و مدارک ظرف 1 هفته آینده بررسی و نتیجه آن اعلام شود.
رفیعی در پایان عنوان کرد: ایجاد خط تولید جدید در این واحد تولیدی به اشتغالزایی جدید و مستقیم حدود 200 نفر منجر می شود.
شهرستان زرقان در فاصله حدود 25 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
381 کلیک ها  چهارشنبه, 06 بهمن 1400 09:55
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا