وجود بیش از 1 میلیون و 400هزار نفر نیروی کار فعال در فارس

وجود بیش از 1 میلیون و 400هزار نفر نیروی کار فعال در فارس
   
وجود بیش از 1 میلیون و 400هزار نفر نیروی کار فعال در فارس |||| ||||

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: ۱ میلیون و ۴۳۳ هزار نفر نیروی کار فعال در این استان وجود دارد که باید روابط کار این استان به دقت تنظیم تا سرمایه اجتماعی تقویت شده و کارگر و کارفرما نیز متضرر نشوند.

 
 
به گزارش راستین آنلاین مصطفی هاشمی چهارشنبه ۲۹دی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس که با حضور معاون روابط کار این وزارتخانه برگزارشد افزود: فارس پهناور با ظرفیت های بسیار و بهرمند از تقسیمات کشوری عظیم از مجموعه شورای هماهنگی کوشا و پرتلاشی نیز برخوردار است.

 

او با بیان اینکه ۱ میلیون و ۴۳۳ هزار نفر نیروی کار فعال در این استان وجود دارد افزود: فارس در زمینه خدمات و گردشگری نیازمند نگاه ویژه ای است و کارگاه های این استان در ۲ سال گذشته به دلیل همه گیری کرونا آسیب دیده و باید برای احیا آن تلاش کرد.

 

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: کشاورزی این استان در پی خشکسالی رو به نزول است و صنعت نه چندان گسترده فارس نیز با مشکلاتی مواجه است که باید سهم این استان از بخش صنعت نیز ارتقا یابد.

 

او روابط کار را ستون خیمه وزارت تعاون کار و رفاه دانست و اظهار داشت: تنظیم رابطه کار در کارگاه های استان موضوع مهمی است که نقش مستقیم در پایداری تولید دارد.

 

هاشمی بیان کرد: در ۱۲ ماهه سال ۹۹ حدود ۱۳ هزار نفر در این استان بیمه بیکاری دریافت کردند که این آمار در سال جاری به ۱۸ هزار و ۵۲۶ نفر رسیده است.

 

او با بیان اینکه براساس تعاریف وزارت کار در حال حاضر در استان فارس کارگاه بحران زده وجود ندارد،گفت: شرکت‌های خدماتی به دلیل تامین نیرو دستگاه‌های دولتی نقش مهمی برعهده دارند و نظارت لازم در این عرصه باید صورت پذیرد.

 

هاشمی  اظهار داشت: صلاحیت ۲۷۴ شرکت خدماتی در سال ۹۹ و در سال جاری نیز صلاحیت ۱۷۴شرکت خدماتی در سطح استان فارس صادر شده است.

 

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس میانگین مدت زمان رسیدگی به دادخواست های حوزه روابط کار را در این استان 22 روز عنوان کرد و افزود: هزار و 593 مورد بازرسی در 9 ماهه امسال از واحدهای تولیدی و کارگاه‌های استان فارس انجام شده است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
538 کلیک ها  چهارشنبه, 29 دی 1400 15:52
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا