استفاده از ظرفیت های بین بخشی دستگاه ها و نهادها می تواند گرهی از مشكلات بیكاری را باز كند

استفاده از ظرفیت های  بین بخشی دستگاه ها و نهادها می تواند گرهی از مشكلات بیكاری را باز كند
   
استفاده از ظرفیت های  بین بخشی دستگاه ها و نهادها می تواند گرهی از مشكلات بیكاری را باز كند |||| ||||

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار شورای شهر شیراز امروز یکشنبه  ۱۲ دی در سی و پنجمین جلسه صحن علنی ششمین دوره شورای شهر شیراز با تسلیت به مناسبت دهه فاطمیه  و شهادت شهید سلیمانی گفت :در حوزه اشتغال باید از ظرفیت های اجتماعی گروه های جهادی استفاده کنیم و استفاده از ظرفیت های  بین بخشی دستگاه ها و نهادهای مسئول و متولی امر اشتغال می تواند گرهی از مشكلات بیكاری را باز كند که در این میان اما شورا و شهرداری نیز می توانند نقش مكمل خود را ایفا کنند.

 

به گزارش راستین آنلاین  سیده مریم حسینی افزود: جامعه برخوردار از توانمندی های علمی و فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به اقتصاد مقاومتی و خود كفایی می رسد. 

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز افزود: انقلاب اسلامی،  انقلاب رهایی از وابستگی هاست و امروز به ابرقدرت ها نیاز نداریم و چرخ مملکت را با همکاری یکدیگر به گردش درمی آوریم. 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مولفه ‌های رهایی از وابستگی عنوان کرد: به فرموده ایشان، یک ملت خودش باشد با مغز خودش فکر کند، با چشم خودش ببیند، با اراده‌ خودش انتخاب کند، آنچه را هم انتخاب می ‌کند، چیزی باشد که برایش مفید است. 

حسینی ادامه داد: ملتی که احساس عزت نکند و به داشته ها، آداب، سنن، زبان، الفبا، تاریخ و مفاخر و بزرگان خود به چشم حقارت نگاه کند به‌ راحتی در  سلطه‌ بیگانگان قرار می‌ گیرد.

  وی اضافه کرد: اشتغال و کارآفرینی موجب پیشرفت کشور ما می شود و ما را از سلطه بیگانگان نجات می دهد و همچنین جامعه ای كه گسترش عادلانه امكانات و خدمات در سطح مناطق و محلات شهری و عدم تبعیض در برخورداری شهروندان از منابع موجود را سرلوحه مدیران قرار دهد ، از فقر، فساد، فحشا، ناهنجاری ها، بزه كاری و آسیب های اجتماعی دور خواهد ماند. 

حسینی تصریح کرد: دستگاه های متولی و مسئول در امر اشتغال و كارآفرینی، آمارهای متفاوت و گاها متناقض ارائه می دهند و در كاهش تعداد بیكاران و در افزایش امر اشتغال و كارآفرینی تفاوت معناداری حس نمی شود. 

وی افزود: حتی در حوزه اشتغال خانگی و محلی و كارگاه های كوچک زودبازده برای بانوان خود سرپرست، بی سرپرست و بد سرپرست نیز حرفی برای گفتن نداریم و قطعا برنامه ریزی اصولی، علمی و مبتنی بر استاندارهای روز می تواند گره گشای بخشی از مشكل باشد.

  حسینی تاکید کرد: در حوزه اشتغال باید از ظرفیت های اجتماعی گروه های جهادی استفاده کنیم و استفاده از ظرفیت های  بین بخشی دستگاه ها و نهادهای مسئول و متولی امر اشتغال می تواند گرهی از مشكلات بیكاری را باز كند که در این میان اما شورا و شهرداری نیز می توانند نقش مكمل خود را ایفا کنند. 

وی ادامه داد: با انجام طرح های مطالعاتی و با استفاده از ظرفیت نهادهای محوری مثل اداره تعاون كار و رفاه اجتماعی، كمیته امداد امام خمینی، بهزیستی، سازمان فنی و حرفه ای، امور بانوان استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت و توجه ویژه به بخش خصوصی  می توان علل و عوامل بیكاری در شهر شیراز را شناسایی کرد. 

حسینی تصریح کرد: می توان با بسیج امكانات موجود شهرداری در فرهنگسراها و سراهای محلات و سالن ها و سوله ها فرصت های بیشمار كارآفرینی برای جوانان تحصیلكرده فاقد كار را در شهر شیراز فراهم كرد.

  وی در پایان گفت: تلاش‌ های دولت و قوه قضائیه برای مهیا کردن و تسهیل فرآیند اشتغال و کار آفرینی و رفع موانع کسب و کار قابل تقدیر است و قرارگاه اجتماعی «حضرت احمد ابن موسی (ع)» در مشارکت و فراهم کردن تجهیزات و مایحتاج اشتغال و کارآفرینی در سطح شهر شیراز اقدامات مطلوبی به انجام رسانده که قابل تقدیر است. 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1996 کلیک ها  یکشنبه, 12 دی 1400 19:25
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا