آغاز واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی کازرون

آغاز واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی کازرون
   
آغاز واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی کازرون |||| ||||

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی فارس از آغاز واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی کازرون خبر داد.

 
احد فتوحی در مراسمی که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس برگزار شد، نخستین جواز تاسیس در منطقه ویژه اقتصادی کازرون را به سرمایه گذار این طرح اعطاء کرد.
 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از شهرک‌های صنعتی فارس، او گفت: جواز تاسیس متقاضیان سرمایه گذاری در صورت داشتن مدارک و مستندات و ارائه طرح دارای توجیه فنی، ظرف مدت ۲۴ساعت توسط این شرکت صادر می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با قدردانی از پیگیری‌های نماینده مردم کازرون و کوهچنار در زمینه اخذ مجوزهای منطقه ویژه اقتصادی کازون، افزود: پروانه بهره برداری و کد فعالیت منطقه ویزه اقتصادی کازون از سوی کازرون از شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی صادر و فعالیت این منطقه ویژه اقتصادی آغاز شده است.
 
فتوحی با بیان اینکه برای حمایت از سرمایه گذاران، تمام امور صدور جواز تاسیس،جواز ساخت، پایان کار و پروانه بهره برداری بصورت رایگان انجام می‌شود، گفت: شرایط واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی کازرون نیز بصورت نقد و اقساط است به نحوی که ۳۰درصد از مبلغ حق انتفاع بصورت نقد و باقیمانده در اقساط ۳۰ماهه بدون سود اخذ می‌شود.
 
او در ادامه با بیان اینکه در منطقه ویژه کازرون متقاضیان میتوانند در بخشهای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی، تجاری و خدماتی به فعالیت بپردازند، عنوان کرد: تمام مراحل صدور مجوزها در این منطقه ویژه اقتصادی بصورت سامانه متمرکز انجام می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی کازرون در زمینی به مساحت ۷۳هکتار راهاندازی شده است، گفت: باتوجه به افق توسعه آینده این منطقه ویژه اقتصادی،پیگیری طرح توسعه آن به مساحت ۲۰۰هکتار نیز در حال انجام است
 
فتوحی همچنین با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۰۰میلیارد ریال برای انجام زیرساخ‌ ها هزینه شده است، خاطرنشان کرد: سایر طرح‌های عمرانی نیز امسال و سال آینده اجرا می‌شود.
 
او ادامه داد: امیدواریم با توجه به قابلیت های موجود در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، این منطقه بتوانند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار و صادرات فراهم کند.
 
فتوحی تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی، ورود ماشین آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه بدون عوارض گمرکی، فعالیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات، خرده فروشی کالا برای اتباع خارجی و تخفیف مالیاتی ویژه را از مهمترین مزایای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی کازرون اعلام کرد.
 
نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوه چنار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم در سخنانی با قدر دانی از همه افرادی که در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کازرون تلاش کرده اند گفت: از همه دستگاههای اجرایی مسول می خواهم که در زمینه جذب سرمایه گذار تلاش کنند و با تسهیل در اجرای قوانین زمینه جذب سرمایه گذار فراهم شود.
 
فریدون عباسی دوانی همچنین از مذاکره با سرمایه گذاران برای اجرای طرح هایی نظیر تولید باتری خودرو و تراکتور گاز سوز در کازرون خبر داد و گفت:منطقه ویژه اقتصادی بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذاران فراهم کرده است.
 
این جواز تاسیس که مجوز سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی کازرون محسوب می‌شود، توسط شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به عنوان متولی این منطقه ویژه اقتصادی و به منظور ایجاد طرح سردخانه ثابت دومداره و بسته بندی میوه تازه در صادر شده است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
685 کلیک ها  یکشنبه, 05 دی 1400 11:34
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا