طرح تهيه شناسنامه آلارم‌ها در ناحيه بهره برداري شیراز سه برق فارس

طرح تهيه شناسنامه آلارم‌ها در ناحيه بهره برداري شیراز سه برق فارس
   
طرح تهيه شناسنامه آلارم‌ها در ناحيه بهره برداري شیراز سه برق فارس |||| ||||

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس از تهیه طرح شناسنامه آلارم‌ها در ناحیه بهره برداری شیراز سه برق فارس خبر داد و بیان کرد: يكي از وظايف مهم اپراتور، آشنا بودن به كليه آلارم‌هاي موجود در پستهای برق است.

به گزارش راستین آنلاین مهدی توکلی با اشاره به اینکه اپراتورها باید دلايل بروز هر آلارم و آژیر هشدار را در پست های انتقال و فوق توزیع به خوبي بدانند افزود: آگاهی از این شرایط کمک می کند تا آنها بتوانند بعد از دريافت آلارم و آژیر هشدار، جهت عادي نمودن وضعيت شبكه اقدام مقتضي را انجام دهند ، از این رو تهیه شناسنامه آلارم ها موضوعی مهم و اجتناب ناپذیر است.
معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس ادامه داد : در واقع آلارم‌ها مهمترين ابزار اپراتورها براي بهره برداري ايمن و جلوگيري از حوادث مي باشند لذا اطمينان از عملكرد صحيح و سالم بودن مدارات مربوطه، اهميت حياتي براي تجهيزات و ايمني كاركنان دارد.
 توکلی با بیان اینکه این طرح از اوايل شهريورماه 1400 در دستور کار قرار گرفت افزود: طرح ابتدا در امور انتقال شمال و غرب (ناحيه بهره برداري شيراز 3) شروع شد تا شناسنامه آلارم‌ها تهيه گردد. اهداف فاز اول اين طرح شامل شفاف سازي مفاهيم آلارم‌ها براي توسعه دانش فني همكاران اپراتور، ثبت اقدامات بهره بردار نسبت به هر آلارم جهت بررسي و اصلاح و انتقال دانش بين همكاران، تعيين مراكز اطلاع رساني براي هر آلارم از بين مراكز بهره برداري و ديسپاچينگ منطقه اي، فوق توزيع و توزيع است ، بخش تكميلي نيز در اين شناسنامه آلارم لحاظ گرديد تا دلايل احتمالي وقوع هر آلارم تهيه گردد تا همكاري و همفكري نيروي هاي اپراتور در سرعت رفع عيوب تعميراتي افزايش يابد.
معاون بهره برداری شرکت برق برق منطقه ای استان فارس خاطر نشان کرد : پس از انجام فاز اول طرح، مشكلاتي مشخص شد كه مبناي تعريف فاز دوم گردید ، اهداف فاز دوم هم شامل اصلاح اشتباهات نوشتاري، اصلاح عنوان آلارم‌هايي كه با ميدان تطابق ندارند، شفافيت محتوا و اقدامات مرتبط با آلارم ، يكسان سازي عناوين مختلف آلارم‌هايي كه داراي محتواي يكسان مي باشند تا هنگام جابجايي اپراتورها بين پستهاي ناحيه با صرف كمترين زمان با آلارم‌ها آشنا شوند و پاكسازي آلارم‌هاي غيرفعال و غيركاربردي از تابلو است.
او اضافه کرد : آلارم‌ها را مي توان به دو دسته كلي تقسیم کرد ، دسته اول آلارم‌هايي هستند كه هنگام عبور پارامترهاي مختلف از جمله ولتاژ، فركانس، دما و فشار و ... از تنظيمات پيش تعيين شده يا هنگام بروز اشكال در تجهيزات و سيستمهاي جانبي ظاهر مي شوند تا اپراتور اقدامات لازم را جهت پيشگيري از حادثه يا تريپ اضطراري انجام دهد. دسته دوم آلارم‌هاي نشان دهنده عملكرد سيستمهاي حفاظتي هستند تا بهره بردار متوجه بازشدن كليد قدرت در اثر بروز چه نوع خطايي و در چه تجهيزي گردد تا گروههاي تعميراتي سريع تر بتوانند نسبت به عيب يابي و رفع آنها اقدام کنید.
وی ابراز امید واری کرد که با تهیه طرح شناسنامه آلارم ها و آژیرهای هشدار شرایط ایمن و مطمئن برای افزایش کارایی و بهره وری مناسب فراهم شود و گفت: بعد از بروز هر گونه آلارم یا عیب، اپراتور باید یک سری کارهای اولیه را به سرعت انجام داده و ضمن هماهنگی با دیسپاچینگ منطقه‌ای ، گزارش مربوطه را نیز اطلاع رسانی کنید.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
511 کلیک ها  چهارشنبه, 24 آذر 1400 16:16
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا