شاخص تامین مسکن نیازمندان در فارس بالاتر از میانگین کشور است

شاخص تامین مسکن نیازمندان در فارس بالاتر از میانگین کشور است
   
شاخص تامین مسکن نیازمندان در فارس بالاتر از میانگین کشور است |||| ||||

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس تاکید کرد که شاخص تامین مسکن برای نیازمندان و مددجویان نهادهای حمایتی این استان بالاتر از میانگین کشوری است.

 
به گزارش راستین آنلاین عطاءالله زمانی شنبه ۲۹ آبان در حاشیه بازدید از اقدامات بنیاد مسکن شهرستان فیروزآباد گفت: بنیاد مسکن از همه ظرفیت‌ها برای تامین مسکن و ایجاد تحول در مسکن روستایی بهره گیری خواهد کرد.
 
او به احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه نیازمندان در استان فارس اشاره و اضافه کرد: احداث مسکن ویژه مددجویان و نیازمندان که بخش قابل توجهی از آن در فیروز آباد و شهرستان‌های جنوب غرب فارس رقم خورده است برگ زرینی بر افتخارات بنیاد مسکن است که در هیچ جای کشور موارد مشابهی ندارد.
 
مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه شاخص‌های تامین مسکن نیازمندان و مددجویان در این استان فراتر از شاخص‌های کشوری است، افزود: سهم شهرستان فیروز آباد و شهرستان‌های جنوب غرب استان در این طرح قابل توجه است و گامی برای تامین مسکن شریف ترین اقشار جامعه قلمداد می‌شود.
 
زمانی همچنین به اجرای طرح‌های ترمیم و نوسازی و بازسازی مسکن بعد از بروز حوادثی نظیر زلزله و سیل در استان فارس اشاره و اضافه کرد: بنیادمسکن فارس در سال‌های گذشته علاوه بر اینکه کارنامه درخشانی در اجرای طرح‌های ترمیم و نوسازی و بازسازی مسکن بعد از بروز حوادث زلزله و سیل داشته، به عنوان استان معین، یاری بخش هموطنان در سایر استان‌ها نظیر بوشهر، خوزستان و لرستان نیز بوده است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: مدیریت امور اجرایی و ماشین آلات بنیاد مسکن در این عرصه در کوتاهنرین زمین ممکن به شرایط بحرانی ورود کرده و کار آوار برداری در اغلب مناطق از جمله خان زنیان شیراز را انجام داده است.
 
او همچنین با اشاره به اجرای طرح مسکن اقدام ملی در شهرستان فیروز آباد و دیگر نقاط استان فارس گفت: هدف از اجرای طرح اقدام ملی مسکن بستر سازی و فراهم آوردن زمینه رونق تولید در حوزه مسکن و ساختمان و جبران عقب ماندگی سال‌های گذشته است.
 
زمانی گفت: براساس مطالعات طرح جامع مسکن هم اکنون به طور متوسط کشور سالانه به ساخت یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد که علاوه بر پوشش نیازهای جدید در حوزه مسکن، بتوان عقب ماندگی سال‌های قبل در این زمینه را نیز جبران کرد و عرضه و تقاضای مسکن را به حد تعادل رساند. طرح اقدام ملی ساخت مسکن برای کمک به ایجاد این تعادل طرح ریزی شده است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: با این حال اهداف جانبی دیگری همچون رونق اقتصادی، ایجاد و افزایش اشتغال در بخش های مرتبط از جمله صنعت، تولید و خدمات از سوی مسئولان بخش مسکن به عنوان هدف‌های دیگر برنامه ریزی و عملیاتی سازی طرح اقدام ملی ساخت مسکن عنوان می‌شود؛ بر این اساس، اقدام عملی و اختصاص زمین برای تولید مسکن در قالب اقدام ملی یکی از شرط های مهم برای تحقق این طرح ملی است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
235 کلیک ها  شنبه, 29 آبان 1400 20:40
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا