احیای هفت واحد تولیدی، اولویت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس

احیای هفت واحد تولیدی، اولویت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس
   
احیای هفت واحد تولیدی، اولویت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس |||| ||||

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس،احیای هفت واحد تولیدی در این استان و رفع مشکلات این واحدهای تولیدی را در دستورکار خود قرارداد.

به گزارش راستین آنلاین،سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری پنجشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس،اظهار کرد: سعی ما بر این است که مشکلات بانکی را با تقسیط معوقات البته با ارائه برنامه‌های عملیاتی بازگشت به شرایط مطلوب را حتی تا سطوح عالی مدیریتی در کشور، پیگیری و حمایت کنیم.

 
ساسان مبینی دهکردی ادامه داد: ما به عنوان یک مقام مسئول، حسن نیت و بنا بر تعامل با سرمایه‌گذار و تولیدکنندگان داریم و مطالبات مردمی از ما تولید و اشتغال است و اراده بسیار جدی در این زمینه وجود دارد که لازم است اهتمام جدی نسبت به اصل موضوع باشد.
 
رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت : مالکان و تولیدکنندگان هم در جریان باشند که به لحاظ مسئولیت اجتماعی که داریم اجازه فروش و واگذاری واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال به هیچ عنوان نخواهیم داد و به صورت جدی با چنین مواردی برخورد قانونی خواهیم کرد.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز به عنوان دبیر این گروه در برنامه به تشریح ۷ مورد دستورکار نظیر کارخانه روغن نباتی شیراز، کارخانه قند ممسنی، کارخانه آزمایش مرودشت، کارخانه پارس بهتا آسیا، کارخانه لوله جم اقلید، کارخانه رامک و کارخانه بهشاد و گلدیس مرودشت به منظور تسهیل و رفع موانع تولید به مطرح کردن مشکلات این واحدهای تولیدی پرداخت.
 
حمیدرضا ایزدی ادامه داد: هدف از تشکیل اینگونه جلسات کمک به تولیدکنندگان و افراد شاغل در این واحدهای تولیدی است که بایستی در این زمینه طرح و برنامه‌های مشخص و تعریف‌شده از جانب تولیدکنندگان وجود داشته باشد تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود قانونی و ارائه راهکارهای عملیاتی در این زمینه گام مثبت و اثرگذار برداریم.
 
رئیس سازمان صمت استان فارس با بیان اینکه برخی از موارد مربوط به بخش تولید مانند کارخانه آزمایش مورد تأکید رئیس‌جمهوری ، نهاد ریاست جمهوری و استاندار فارس قرار دارد، اظهار داشت: برخی از مشکلات کارخانه های تولیدی فعال در بخش صنعت با موارد بانکی و یا مسائل مربوط به حامل‌های انرژی مواجه هستند اما برخی از موارد مطرح امروز ما به انگیزه مالکان و یا مدیران تولیدکننده ارتباط دارد که اگر طرح و برنامه‌های مشخص و ساختارمندی در این رابطه ارائه شود، قطعا از کمک‌های دولتی با هدف رونق دادن به اقتصاد، بهره‌مند خواهند شد.
 
در ادامه این برنامه هر یک از نمایندگان واحدهای تولیدی به بیان مشکلات خود و ارائه راهکارها و اعلام نیاز از کمک‌های دولتی پرداختند.
 
کوروش زارعی، معاون قضایی دادگستری استان فارس با بیان اینکه راه‌اندازی کارخانه آزمایش مرودشت و کارخانه قند ممسنی از برنامه‌های حمایتی اولویت‌دار دستگاه قضاست، گفت: طی هماهنگی‌های انجام گرفته و برگزاری جلسات متعدد در موضوع دو کارخانه این مسئله را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.
 
جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس هم در بخشی از برنامه با اشاره به اینکه باید به سیاست‌های دولت در رابطه مشکل کم‌آبی گفت: ظرفیت منابع آبی یک پشتوانه برای کارخانه‌های صنعتی است که در دهه‌های گذشته به تدریج شکل گرفته‌اند و رشد داشتند و تاثیر خوبی هم در بخش اقتصاد دارند اما لازم است دولت به سیاست اعمال محدودیت برای برداشت‌های غیرقانونی از منابع آبی توجه جدی داشته باشد
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1187 کلیک ها  جمعه, 28 آبان 1400 20:41
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا