آماده به کاری دستگاه های مولد برق اضطراری /سنجش آمادگی مراکز حساس شیراز و فارس در مواقع قطع برق

آماده به کاری دستگاه های مولد برق اضطراری /سنجش آمادگی مراکز حساس شیراز و فارس در مواقع قطع برق
   
آماده به کاری دستگاه های مولد برق اضطراری /سنجش آمادگی مراکز حساس شیراز و فارس در مواقع قطع برق |||| ||||

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: دهمین رزمایش کنترل آماده به کاری مولدهای برق موجود در مراکز حساس و حیاتی محدوده این شرکت در سطح استان فارس اجرا شد.

 
به گزارش راستین آنلاین محمدرضا منصوری‌صبا یکشنبه ۹ آبان به خبرنگاران گفت: این رزمایش همزمان با هفته پدافند غیر عامل، با عنوان "آماده به کاری دستگاه‌های مولد برق اضطراری"، در سطح ۱۰ شهرستان تحت پوشش، شرکت توزیع نیروی برق شیراز و با هدف سنجش سطح آمادگی مراکز حیاتی وحساس در زمان وقوع حوادث منجر به قطع برق، اجرایی شد.
 
وی با بیان اینکه در این مرحله از رزمایش، برق چندین مرکز حساس بدون اعلام قبلی قطع شد، گفت: بررسی میزان آمادگی این مراکز نشان داد که، اکثر آنها دارای آمادگی لازم برای زمان مواجهه با شرایط بحرانی بوده و بخشی نیز نیازمند ارتقا سطح این آمادگی هستند.
 
منصوری صبا اضافه کرد: براساس دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل، تمام مراکز حیاتی،حساس، مهم و ضروری در نقاط مختلف شهری و روستایی باید مجهز به دستگاه‌های مولد برق خود تامین متناسب با نیاز مرکز هستند و یکی از اهداف در اجرای این رزمایش‌ها، بررسی وضعیت موجود چنین مراکزی و مقایسه آن با وضعیت مطلوب است.
 
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: علاوه بر مجهز بودن این مراکز به دستگاه‌های مولد برق اضطراری، میزان آماده به کاری در راه اندازی این دستگاه‌ها و بهره‌برداری مناسب از آن و چگونگی مواجهه با شرایط خاص در زمان وقوع حوادث منجر به قطع برق، ارزیابی می‌شود.
 
رئیس دفتر مدیریت بحران شرکت توزیع برق شیراز نیز گفت: علیرغم تلاش صنعت برق برای تامین انرژی پایدار و مداوم مورد نیاز همه مشترکان خصوصا مراکز حیاتی و حساس، در شرایط وقوع حوادث غیرمترقبه و غیر قابل کنترل امکان بروز مخاطراتی نظیر قطع برق وجود دارد.
 
علی‌اکبر فضل‌اللهی با اشاره به اینکه بخش مهمی از ساختار انتقال و توزیع انرژی برق در ایران، استفاده از شبکه‌های هوایی است، گفت: در مواقعی وقوع رخدادهای طبیعی نظیر بارندگی برف و باران شدید، حوادث رانندگی و .... می‌تواند اختلالاتی در مسیر تامین انرژی برق ایجاد کند.
 
رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل توزیع برق شیراز همچنین خاطرنشان کرد: رعایت الزامات پدافند غیر عامل و پایداری زیرساخت های حیاتی نیز از عوامل مهم و تاثیرگذار در تامین پایدار انرژی برق محسوب می‌شود.
 
وی اضافه کردند: برابر مقررات و دستورالعمل ها، همه دستگاه‌های اجرایی و ستادی، خصوصا مراکزحیاتی و حساس نظیر فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و .... الزاما باید مجهز به دستگاه‌های مولد برق اضطراری و نیروی متخصص و ماهر برای راه‌اندازی، بهره برداری، تعمیر و نگهداری این دستگاه‌ها باشند.
 
فضل اللهی با یادآوری اینکه در اجرای دهمین رزمایش سنجش آمادگی مراکز حساس، دفتر پدافند غیرعامل استانداری فارس به همراه شماری از دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی همکاری داشتند، گفت: در این رزمایش با شعار" پدافند غیر عامل، ایران پایدار "نیروهای عملیاتی این شرکت با حضور در مراکز تعیین شده، ضمن مشارکت در عملیات قطع برق، نظارت لازم را بر نحوه تامین برق این مراکز با استفاده از دیزل ژنراتور، انجام داده که گزارش کامل و تحلیلی پیرامون نتایج این رزمایش، به مراجع ذیربط و مدیریتی استان و کشور، ارائه می‌شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
422 کلیک ها  یکشنبه, 09 آبان 1400 11:40
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا