اولین طرح کرودفاندینگ کشور در شیراز رونمائی شد

اولین طرح کرودفاندینگ کشور در شیراز رونمائی شد
   
اولین طرح کرودفاندینگ کشور در شیراز رونمائی شد |||| ||||

  اولین طرح تامین مالی خرد تضمین شده با عنوان کرودفاندینگ با 8 میلیارد تومان سرمایه گذاری و تضمین صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور در شیراز رونمائی شد.

 
به گزارش راستین آنلاین  آیین رونمایی از طرح کرودفاندینگ(اولین طرح تامین مالی خرد تضمین شده در کشور) برای احداث کارخانه تولید پروفیل پی وی سی آلومینیوم با حضور مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور ،نماینده مجلس و تعدادی از مدیران استانی و شهری در شیراز برگزار شد.
 
لزوم هدایت کسب و کارهای نوین به سمت تشکیل تعاونی
 
سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در این آیین گفت: توجه به ایده‌های نو در دوره کنونی بسیار مهم و ارزشمند است.
مصطفی هاشمی افزود: حمایت عملی از کسب و کارهای نوین و استارت آپ‌ها یک ضرورت است زیرا بسیاری از فعالین این عرصه با دستگاه یک لپ تاپ درآمدزایی و اشتغالزایی خوبی می کنند.
وی با بیان اینکه هدایت این نوع کسب و کارهای نوین به سمت تشکیل تعاونی می تواند گامی موثر برای توسعه این بخش باشد،عنوان کرد: سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور افقی است که ترسیم شده اما در حال حاضر تعاون حدود 3 ممیز 6 دهم درصد در اقتصاد سهم دارد که تشکیل تعاونی های نوآور می تواند این هدف را محقق سازد.
سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس اظهار داشت: با تشکیل و توسعه تعاونی های نوآور در سطح استان فارس می توان اشتغالزایی مناسبی در این پهنه گسترده ایجاد کرد و همچنین این نوع مشاغل از مزایای تعاون نیز بهرمند خواهند شد در صورتیکه اکنون علیرغم وجود ایده‌های بسیار در این حوزه اما اغلب طرح های این بخش به مرحله اشتغالزایی نمی‌رسد.
وی ایجاد تعاونی‌های نوآور را در دورترین نقاط فارس و همه شهرستان‌های این استان امکان‌پذیر دانست و گفت: توسعه ایده‌های نو و مشاغل کسب و کارهای نوین در سطح همه شهرستانهای فارس ضرورتی است که نباید برای آن کوتاهی کرد.
 
ضمانت‌نامه تعاونی‌های کارآفرین به 30 میلیارد تومان افزایش یافت
 
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور نیز در این آیین گفت: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمانت نامه برای تعاونی های کارآفرین پیشرو به ۳۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
مهدی حسین نژاد توسعه تعاون و تامین مالی تعاونی‎ها را موضوع مهمی دانست و افزود: براساس تحقیقات بعمل آمده از کارآفرینان مشکل اصلی فعالین این عرصه تامین مالی است.
وی ادامه داد: در کشور ما تامین منابع در گردش اغلب از طریق بانک ها انجام می شود در صورتیکه بانک در ریسک سرمایه گذاری وارد نمی شود و به همین دلیل در حوزه تعاون به دنبال روش های جدید هستیم که در ریسک سرمایه گذاری نیز شریک باشد.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور با بیان اینکه در بازار سرمایه نیز مردم اغلب به شرکت های بزرگ اعتماد دارند و ایده های نوآورانه نمی توانند اقبال عمومی را به سمت خود جذب کنند،گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون سعی دارد بعنوان ضامن در کنار ایده‌های نوآورانه قرار گرفته و از این نوع کسب و کارهای نوین حمایت کند.
وی اظهار داشت: این صندوق نیز پس از بررسی کارشناسی طرح های نوآورانه از آنها حمایت می کند به گونه ای که برای ضمانت طرح ایجاد اولین کرودفاندینگ کشور در شیراز 2 ماه مورد بررسی دقیق کارشناسان صندوق قرار و در نهایت این پروژه ضمانت شد.
حسین نژاد بیان کرد: سرمایه گذاری مورد نیاز این طرح 8 میلیارد تومان است که 2 و نیم میلیارد آن توسط شرکت متعلق به بخش خصوصی تامین و مابقی نیز توسط سرمایه های خرد مردم تامین خواهد شد که صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون تا 3 سال سرمایه گذاری در این حوزه را تضمین کرده است.
وی در ادامه تاکید کرد: در سطح استان فارس 2 تا 3 هزار پروژه نیمه تمام وجود دارد که بسیاری از این طرح ها توجیه اقتصادی دارد اما به دلیل کمبود اعتبارات دولتی معطل مانده که می توان از طریق تعاونی های پلتفرمی این سرمایه تامین و طرح های نیمه تمام استان نیز تکمیل شود.
 
تنها راه رونق اقتصادی عادلانه توسعه تعاون است
 
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور تنها راه توسعه اقتصادی عادلانه را توسعه تعاون دانست و افزود: تجربه خصوصی سازی در سالیان اخیر ناموفق بوده و مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده در صورتیکه خصوصی سازی با کمک تعاون موفقیت آمیز خواهد بود.
وی ادامه داد: توسعه تعاونی های نوآورانه و استارتاپ‌ها می تواند موتور محرک اقتصاد کشور باشد که تامین سرمایه اینگونه شرکت‌های تعاونی در دستور کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.
 
تشکیل تعاونی‌های توسعه عمرانی استانی روی میز مجلس
 
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: طرح تامین مالی طرح ها و کسب و کارهای خرد و کوچک در دستور کار کمیسیون جهش تولید قرار گرفته است.
جعفر قادری افزود: ایجاد صندوق های ضمانت سرمایه گذاری و موسسات تضمین امر مهمی است و باید برای این نوع موسسات سندیکا و کانون نیز تشکیل شود.
وی بر توسعه تعاونی های فراگیر تاکید کرد و اظهار داشت: در راستای گسترش تعاونی های فراگیر تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی کلید زده شد تا همه اعضای ساکن یا زاده در هر شهرستان بتوانند عضو تعاونی توسعه و عمران آن شهرستان باشند تا گامی به سوی رفاه و توسعه عادلانه نیز برداشته شود.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا ایجاد تعاونی‌های توسعه و عمران استانی که تلفیقی از سهامداران حقیقی و حقوقی است نیز در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و بزودی برای رای گیری به صحن علنی مجلس ارجاع خواهد شد.
قادری در پایان عنوان کرد: بعنوان مثال ساخت کمربندی شمال شرق شیراز اکنون نیازمند هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار است که دولت سالانه قادر است 50 میلیارد تومان به این پروژه تزریق کند که در اینصورت کار ایجاد آن 20 سال به طول خواهد انجامید اما اگر مشارکت عمومی مردم را پای کار بیاوریم و از ظرفیت تعاونی های فراگیر بهره بگیریم می توان بصورت مشارکتی این نوع پروژه ها را سریعا به سرانجام رساند.
 
سرمایه گذاری جمعی یکی از راهکارهای تامین منابع مالی شرکت های دانش بنیان است
 
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه این آیین گفت: سرمایه گذاری جمعی یکی از راهکارهای تامین منابع مالی شرکت های دانش بنیان است.
مهدی نصیری قرقانی افزود: برای اولین بار طرح کرودفاندینگ کشوردر شیراز در قالب تعاونی شکل گرفته که این راهکاری مناسب برای تامین منابع مالی و سرعت بخشی به پروژه‌ها است.
وی ادامه داد: ضروری است که بستر اشتغالزایی در قالب فعالیت خیریه ها ایجاد شود تا بتوان وضعیت اقتصادی جامعه بهبود یابد.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: جمع‌‌آوری منابع مالی در مدیریت شهری از طریق اخذ عوارض نوسازی و شهرفروشی زیان بار است و باید با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی این نقیصه نیز جبران شود.
 
از میدون تا صادرات به کشورهای منطقه
 
مدیرعامل شرکت تعاونی آرون صنعت فارس در این مراسم گفت: طرح تامین مالی خرد (کرودفاندینگ) برای تامین منابع مورد نیاز پروژه‌های عمرانی و صنعتی به جای استفاده از تسهیلات بانکی است.
علی عضدی افزود: طرح کرودفاندینگ برای تامین منابع خرد در مسابقه استعدادیابی شغلی میدون شبکه سه صدا وسیما بعنوان برتر انتخاب و با کمک صندوق ضمانت تعاون کشور برای این کسب و کار نو ضمانت نامه صادر تا سرمایه گذاران خرد برای توسعه این کسب و کار جذب شود.
وی ادامه داد: سرمایه گذاران خرد و مردم برای مشارکت در این طرح می توانند سهام را از طریق سایت برنامه میدون شبکه سه و یا شماره حساب ثبت شده نزد بانک توسعه تعاون خریداری کرده و تا ضمن مشارکت در توسعه اقدامات نوآورانه هم سهامدار شرکت شوند و هم از سود 30 درصدی تضمین شده نیز بهرمند گردنند.
وی با بیان اینکه این شرکت 13 سال در صنعت ساختمان،تاسیسات در و پنجره یو پی وی سی فعالیت دارد،گفت: در این شرکت دانش بنیان موفق به ثبت اختراع پروفیل های آلومینیوم یو پی وی سی شدیم که تمام مزایای و معایب نمونه‌های مشابه در آن لحاظ شده است.
عضدی ادامه داد: کشورهایی مانند قطر و سوریه تاکنون برای سرمایه گذاری و تولید این محصول اعلام آمادگی کرده اند که قرارداد کشور سوریه منعقد و کارخانه در این کشور در حال ایجاد است که پیش بینی می شود طی 6 ماه آینده اولین محصول در سوریه تولید شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1182 کلیک ها  یکشنبه, 09 آبان 1400 10:07
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا