• رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس مطرح کرد:

برش استانی و شهرستانی برای هدف‌گذاری‌های رشد اقتصادی و رشد ارزش افزوده بخش‌های مختلف

برش استانی و شهرستانی برای هدف‌گذاری‌های رشد اقتصادی و رشد ارزش افزوده بخش‌های مختلف
   
برش استانی و شهرستانی برای هدف‌گذاری‌های رشد اقتصادی و رشد ارزش افزوده بخش‌های مختلف |||| ||||

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس از در نظر گرفتن برش استانی و شهرستانی برای هدف‌گذاری‌های رشد اقتصادی و رشد ارزش افزوده بخش‌های مختلف خبر داد و این اقدام را منجر به معطوف شدن توجه به پروژه‌های اثرگذار و تقویت بعد نظارتی دانست.

 
به گزارش راستین آنلاین احمدعلی افکاری دوشنبه سوم آبان در جمع خبرنگاران افزود: هدف‌گذاری رشد اقتصادی و رشد ارزش افزوده‌ بخش‌های مختلف اقتصادی کشور تاکنون فاقد برش استانی و شهرستانی بوده و این موضوع چالش بزرگی برای نظام برنامه‌ریزی کشور است.
 
او با بیان اینکه برای اولین بار در تهیه‌ لایحه‌ بودجه‌ سال ۱۴۰۱ این امر مدنظر قرار می‌گیرد، گفت: برای این منظور در سازمان برنامه و بودجه کشور با استفاده از مدل رشد سولو و تابع کاپ-داگلاس، رشد اقتصادی ۸ درصدی برای اقتصاد کشور هدف گذاری شده است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس خاطرنشان کرد: در این راستا ۳.۵درصد رشد مزبور از طریق رشد بهره‌وری عوامل تولید محقق‌ خواهد شد و برای تفکیک نرخ رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور به استان‌ها و بخش‌های اقتصادی از جدول داده-ستانده استفاده شده و نرخ‌های رشد اقتصادی و ارزش افزوده بخشی متفاوتی برای استان‌ها هدف‌گذاری شده است.
 
افکاری عنوان کرد: نرخ رشد اقتصادی استان فارس، ۸ درصد و نرخ رشد ارزش افزوده‌ بخش‌های کشاورزی، معدن، صنعت و خدمات به‌ترتیب ۸.۲، ۱۱.۴، ۹.۱و ۷.۲ تعیین شده است. 
 
او اظهار کرد: با توجه به اسناد بالادستی توسعه از جمله اسناد آمایش و نقطه نظرات نخبگان استان فارس، تغییراتی در ترکیب بخش‌ها اعمال شده است. 
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: تفکیک نرخ رشد استانی به شهرستان‌ها و بخش‌های اقتصادی ‌آن‌ها و هم‌چنین تأمین منابع مالی سرمایه‌گذاری برای تحقق چنین رشدهایی به تفکیک روش‌های مختلف تأمین مالی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها واگذار شده است.
 
این مقام مسئول ادامه داد: بنابراین برای تحقق رشد ارزش افزوده بخش‌ها در هر شهرستان پروژه‌های تأثیرگذار و ابرپروژه‌ها را باید معرفی و منابع مختلف تأمین مالی آن‌ها را با تأکید بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احصاء کرد.
 
افکاری گفت: بدیهی است که چنین نگاهی به مقوله‌ برنامه‌ریزی موجب می‌شود که تمرکز بیشتر به پروژه‌هایی معطوف شود که اثرگذاری بیشتری دارند و بخش خصوصی رغبت بیشتری به سرمایه‌گذاری در آنها دارند. همچنین در این حالت بعد نظارتی نیز تقویت می‌شود. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
670 کلیک ها  دوشنبه, 03 آبان 1400 19:17
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا