• وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:

حمایت از خط تولید رسالت مهم جهاد کشاورزی

حمایت از خط تولید رسالت مهم جهاد کشاورزی
   
حمایت از خط تولید رسالت مهم جهاد کشاورزی |||| ||||

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه حفظ تولید خط قرمز وزارت جهاد کشاورزی است گفت :از این رو باید کار تولید را حفظ کنیم و استمرار بخشیم تا محصولات تولیدی به دست مصرف کننده آن برسد.

به گزارش راستین آنلاین سید جواد ساداتی نژاد در اولین روز سفر خود به استان فارس در نشست شورای اداری شهرستان جهرم تصریح کرد: وظیفه ما حمایت از تولید است و این کار را در دولت سیزدهم به عنوان یکی از رسالت های اصلی وزارت جهاد کشاورزی با قوت و قدرت پیش می بریم. 

 

نماینده ویژه رئیس جمهور با طرح این پرسش که مگر می شود یک بنگاه تولیدی زیر قیمت تمام شده محصول را ارائه کند، اظهار کرد: این معلوم است؛ ورشکست می شود؛ صحبت های نمایندگان بهره برداران، کشاورزان و باغداران نیز همین است.

 

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه تولید کننده برای استمرار تولیدش باید کارش اقتصادی باشد وگرنه از بین می رود، ابراز کرد: البته باید هوای مصرف کننده را داشته باشیم اما نه از جیب تولید کننده؛ قیمت شیر از 4600 تومان به 6400 تومان رسید؛ از نگاه بعضی قیمت لبنیات افزایش یافته یعنی سختی و فشار آن برای مصرف کننده است.

 

به گفته وی؛ اگر این افزایش قیمت انجام نشود دامدار ما دام مولدش را کشتار می کند یعنی بعد از مدتی تولید شیر متوقف می شود و زمانی که شیر وجود نداشته باشد یا باید با قیمت بالا محصولات وارد کنیم و یا به دلیل کم بودن قیمت آن به طور سرسام آور افزایش یابد .

 

او با اشاره به اینکه استفاده از محصول سالم و دسترسی فراوان به محصولات توسط مصرف کنندگان باید حمایت شود، افزود: باید بر اساس شرایط اقتصادی فرصتی فراهم کنیم تا مصرف کنندگان بتوانند خرید کنند که اینها جزو وظایف ما است از این رو نیاز به طرح ریزی ساز و کار های مستقل دارد.

 

وی با اشاره به اینکه امروز کشاورز ما برای اراضی کشاورزی سند ندارد، افزود: مالکیت هویت آور است؛ کشاورزی که سند ندارد و میخواهد تسهیلات اخذ کند باید یک کارمندی را به همراه خود ببرد تا ضمانتش را بکند؛ این نشان می‌دهد که حوزه کشاورزی ما حتی برای یک تسهیلات گرفتن گرفتار است؛ در دولت سیزدهم به طور کامل زمین های کشاورزی صاحب سند خواهند شد.

 

مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه تلاش ما بر این است که کشاورز شآن و جایگاهش در کشور ما ارتقا یابد و روی صندلی خود بنشیند، اظهار کرد: کشاورز فقط تولید کننده نیست، کشاورز امروز ضامن قدرت برای کشور است، یعنی یک مولفه قدرت هست، چون امنیت غذایی می آورد، کسی که غذا ندارد، دستش جلو د یگران دراز است و اقتدار ملی خود را از دست می دهد.

 

به عقیده ساداتی نژاد؛ امروز غذا مثل اسلحه است؛ اسلحه و سلاح اقتدار می آورد، نیروهای نظامی مقتدر می شوند؛ کشاورز ما هم با تولید غذا ایجاد قدرت می کند؛ قدرت غذا امروز از اسلحه بالاتر است؛ پس کشاورز ما درست می گوید چون رزمنده امروز این میدان است.

 

تسهیلات 30 میلیون تومانی برای احیاء باغ ها 

 

وزیر جهاد کشاورزی به موضوع احیا و نوسازی باغات نیز پرداخت و گفت: در این سفر تسهيلاتي درنظرگرفته شده كه به هر هكتار ٣٠ ميليون تومان وام كم بهره خواهيم داد و تلاش ميكنيم در مورد يارانه نهال در استان فارس كارهاي خوبی را صورت بدهيم. 

 

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه به تجاری سازی باغ ها نخیلات اعتقاد 100 درصدی دارد، بیان کرد: در دنيا برخي كشورها با يك محصول كشور را مي گردانند با يك انگور كشور را اداره ميكنند، با موز اقتصاد شان را ميچرخانند، ما سومين توليد كننده خرماي دنيا هستیم. 

 

او با اشاره به اینکه هم اکنون فروش خرما برای باغداران یک مشکل شده است، افزود: اين نشان مي دهد كه اقتصاد كشاورزي ما مشكل دارد؛ در دنيا امروز شعاري هست كه شعار امروز ما هم هست و عنصري ترين فعاليت جهاد كشاورزي در چهار سال پیش روی خواهد بود و آن کشاورزی قراردادی است. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
487 کلیک ها  پنج شنبه, 22 مهر 1400 11:10
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا