خاموش شدن بیش از هزارو 200ماینر در شیراز

خاموش شدن بیش از هزارو 200ماینر در شیراز
   
خاموش شدن بیش از هزارو 200ماینر در شیراز |||| ||||

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز اعلام کرد که نیروهای اجرایی این شرکت براساس قانون اقدام به جمع آوری 1229 دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز، در محدوده شهرستان شیراز شده‌اند.

به گزارش راستین آنلاین حسین صالحی با یادآوری اینکه نصب و استفاده از دستگاههای استخراج برق غیرمجاز رمز ارزها، غیرقانونی و منجر به پیگردهای قضایی است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ماموران شرکت توزیع نیروی برق شیراز 1229 دستگاه ماینر، شناسایی و جمع آوری کرده اند.
صالحی ادامه داد: در حالی که هدف از پرداخت یارانه های کلان در بخش انرژی تامین آسایش و رفاه مردم است، استخراج غیر مجاز رمزارز آنهم با برق یارانه ای در حقیقت به نوعی بازفروش انرژی است که اینگونه استفاده ها فارغ از تاثیرات مخرب اقتصادی، هم باعث آسیب به تاسیسات برق و هم ایجاد محدودیت در استفاده مجاز و به حق سایر شهروندان محترم می شود.
او خاطرنشان کرد: ماینر و کارت گرافیک های غیرمجاز جمع آوری شده زمینه استفاده غیرمجاز یک میلیون و 918 هزار و 427 کیلووات ساعت انرژی برق را فراهم کرده بود که برای اینکه متوجه بزرگی عدد انرژی برق سوء استفاده شده شویم، این میزان انرژی می‌تواند برق 2060 مشترک خانگی را در شبانه روز تامین کند.
صالحی گفت: این تعداد ماینر براساس گزارشهای مردمی و راهکارهای فنی مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز شناسایی و با دریافت حکم قضایی و همراهی ماموران نیروی انتظامی، جمع آوری شده است.
او ضمن اشاره به اینکه برق مشترکانی که اقدام به نصب ماینترهای قاچاق کرده بودند، به عنوان متخلف قطع شده و ماینرها و کارتهای گرافیک جمع آوری شده نیز توسط نیروی انتظامی ضبط شده است، گفت: افراد متخلف باید در مقابل قانون پاسخگو بوده و علاوه بر پرداخت هزینه برق مصرفی، جرایم تعیین شده از سوی دستگاه قضایی را نیز پرداخت کنند.
صالحی با یادآوری اینکه بیشترین میزان ماینر جمع آوری شده مربوط به دستگاههای نصب شده روی اشتراکهای برق خانگی بوده است، گفت: تعداد 28 دستگاه ماینرنصب شده روی انشعاب خانگی، 7 دستگاه نصب شده روی انشعابهای صنعتی، 4 دستگاه نصب شده روی انشعاب کشاورزی 3 دستگاه روی انشعاب عمومی و یک مورد هم نصب شده روی سایر اشتراکها و مابقی بصورت غیرمجاز از شبکه برق متصل بوده است.
او گفت: ارزش ریالی انرژی صرفه جویی شده به واسطه دستگاههای ماینر جمع آوری شده، بالغ بر 26 میلیارد و 449 میلیون و 720 هزار ریال بوده است.
صالحی خاطرنشان کرد که نصب و استفاده از دستگاههای ماینر یاد شده، بالغ بر 2 میلیارد و 87 میلیون و 349 هزار و 678 ریال خسارت به سیستم برق عمومی وارد کرده است.
معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه شهروندان میتوانند اطلاعات خود را در مورد برقهای غیرمجاز و نصب ماینرها، به این شرکت انعکاس دهند، گفت: گزارش دهنده از پاداش نقدی بهره مند میشود و میزان پاداش براساس مبلغ جریمه و قیمت انرژی مصرفی، محاسبه و از طریق توانیر به حساب فرد واریز میشود.
صالحی با قدردانی از دستگاههای قضایی و انتظامی، تاکید کرد که شرکت توزیع نیروی برق شیراز در برخورد با استفاده کنندگان از دستگاههای استخراج غیرمجاز رمزارز، قاطع و جدی بوده است.
این مقام مسئول در شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: از مردم درخواست می شود که اگر اطلاعی در این زمینه دارند طی تماس با شماره تلفن 32263388 یا ارسال پیامک به سامانه 3000121000 یا مراجعه به پورتال الکترونیکی این شرکت، گزارشهای خود را انتقال دهند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
365 کلیک ها  شنبه, 03 مهر 1400 11:40
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا