وضعیت تامین نهاده‌ها بر سفره و معیشت مردم اثر منفی داشته است

وضعیت تامین نهاده‌ها بر سفره و معیشت مردم اثر منفی داشته است
   
وضعیت تامین نهاده‌ها بر سفره و معیشت مردم اثر منفی داشته است |||| ||||

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت نهاده‌های دامی، به گونه‌ای شده که متاسفانه سفره‌های مردم آسیب دیده و تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان هم نسبت به این موضوع گله‌مند هستند.

 
محمدجواد عسکری با اشاره به طرحی که این روزها در قالب طرح امنیت غذایی یا طرح مانع زدایی، در حال بررسی است، گفت: بر اساس این طرح یک مسیر سهل‌الوصول و بدون مانع در حوزه تولید، ترسیم خواهد شد و تایید آن از سوی شورای نگهبان، کمیسیون کشاورزی دولت را مکلف به انجام آن خواهد کرد.
 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، او در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، با بیان اینکه برای اولین بار پس از انقلاب بیشترین بودجه و اعتبار سالانه بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۰ رقم خورده است، گفت: در راستای برنامه هفتم توسعه در بخش کشاورزی به طور ویژه برنامه داریم و نیاز است که بانک کشاورزی نیز با جدیت ورود کند.
 
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس به میزان تولیدات ذرت، سویا و جو گریزی زد و افزود: ما به ۹.۲ میلیون تن ذرت نیاز داریم که تقریبا سه میلیون تن تولید می‌ شود و نیاز ما به سویا ۴.۳ تا ۴.۵ میلیون تن است که از این میزان ۳۰۰ هزارتن تولید می‌شود.
 
عسکری با اشاره به نیاز ۶.۶ میلیون تنی جو و تولید ۵۰ درصدی آن و یادآوری اینکه ظرفیت و قابلیت تولید این محصول را داریم، اضافه کرد: منابع درآمدی مردم شهرستان‌ها ی داراب و زرین‌دشت زراعت، باغبانی و دامپروری است و در صورت ایجاد صادرات صنایع تبدیلی باید شرایط مهیا و معیارها در نظر گرفته شود.
 
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی به این نکته نیز اشاره کرد که باید جلوی سوء استفاده ‌ها گرفته و نهادها در اختیار متقاضیان قرار گیرد تا مشکلات برطرف شود.
 
عسکری همچنین با تاکید بر اینکه کارشناسان بخش کشاورزی باید دغدغه اول و آخرشان مشکلات این حوزه باشد، گفت: با توجه به ورود به کشت پاییزه باید نهاده‌های کشاورزی، بذر، سم و کود در دسترس کشاورزان باشد.
 
تامین ۱۰۰ درصدی نهاده‌های زراعی و باغی در فارس آماده است
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه تولید کنندگان بخش کشاورزی باید به طور مطلق مورد حمایت قرار گیرند، گفت: این افراد ماموریت تامین امنیت غذایی کشور را برعهده دارند و باید به صورت مستمر بخش کشاورزی را به صورت کمی و کیفی توسعه دهند، بنابراین مطالبه گری حق آنان است.
 
احمد طمراسی با بیان اینکه امروز کشور ما در حوزه تامین مواد غذایی یک کشور وابسته نیست، عنوان کرد: همه مولفه‌های اقتصادی بخش نشان می‌دهد با تمام موضوعات و ناملایمات مطالبات جدی بخش کشاورزی در حال رکود نیست.
 
او با اشاره به فضای اقتصادی رو به رشد بخش کشاورزی، بیان کرد: مطالبات بهره برداران این بخش در راستای ایجاد مجتمع های دامی و توسعه فضای کسب و کار بیانگر موفقیت این افراد است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس اظهار کرد: نهاده‌های زراعی و باغی ۱۰۰ درصد آماده است و متناسب با مطالبات در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرد.
 
طمراسی با اشاره به اینکه در دامداری‌های صنعتی بزرگ مثل واحدهای پرورش طیور، صنعتی پرواربندی بزرگ و گاوداری‌های شیری نهاده‌ها به طور سیستمی و خودکار در اختیار دامدار قرار داده می‌شود، تصریح کرد: برای دام‌های کوچک که قرار است از نهاده‌ای مثل جو استفاده کنند، بر اساس "شناسه یکتا واحد دامپروری" تعریف شده، دامدار و یا تشکل می‌توانند در سامانه سپند اقدام کنند.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه در سامانه سپند و پورتال سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، لیست افرادی که نهادهپها به آنان تعلق می‌گیرد قابل مشاهده شده است، گفت: انتشار لیست به منظور شفاف سازی و جلوگیری از تخلف انجام شده و با متخلفین به صورت جدی برخورد می‌شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
144 کلیک ها  چهارشنبه, 31 شهریور 1400 09:19
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا