• رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی فارس

واگذاری پروژه های ناتمام به بخش خصوصی /آمادگی واگذاری پروژه به سرمایه گذاران

واگذاری پروژه های ناتمام به بخش خصوصی /آمادگی واگذاری پروژه به سرمایه گذاران
   
واگذاری پروژه های ناتمام به بخش خصوصی /آمادگی واگذاری پروژه به سرمایه گذاران |||| ||||

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی فارس امروز پنجشنبه ۱۱شهریور در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس  با حضور خبرنگاران برگزار شد گفت :باید به فکر واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش های خصوصی باشیم چرا که اگر پروژه ها به بخش خصوصی واگذار نشود سال ها باید بودجه کشور را صرف تکمیل پروژه های نیمه تمام کنیم ،تا به مرحله پایانی خود برسد.

به گزارش راستین آنلاین حسن نوروزی با بیان اینکه تا کنون ۱۲۰ پروژه استانی از مجموع بیش از دو هزار و ۳۰۰ پروژه موجود در فارس را شناسایی کرده و در مرحله فراخوان گذاشته ایم ،افزود : با آمادگی سرمایه گذاران علاقمند، فرایند واگذاری به آنها را دنبال خواهیم کرد.
او با اشاره به اینکه واگذاری پروژه ها در کشور و استان فارس با موانعی جدی روبرو بوده است ،تصریح کرد: تا به امروز انتظاری که برای واگذاری طرحها به بخش خصوصی داشتهایم تاکنون فراهم نشده است.
رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی فارس در پاسخ به سوال خبرنگار راستین آنلاین که عملکرد سازمان با توجه به بودجه دریافتی به چه صورت بوده است ،عنوان کرد : در بخش هزينه اي مبلغ یک هزار و ۲۴۹میلیارد تومان بودجه هزینه ای ابلاغی به استان در سال 1400 است که بخش عمده آن بابت حقوق و مزایا(کارکنان رسمی،پیمانی و قراردادی) و بخشی دیگر هزینه ها(اجتناب پذیر و ناپذیر )است که به دستگاههای اجرائی ابلاغ و موافقتنامه های مربوطه نیز مبادله شده است و از این مبلغ رقم 465 ميليارد تومان آن (تخصیص لغایت مرداد ماه)به دستگاههای اجرائی پرداخت گردیده است.
حسن نوروزی با بیان اینکه تامین اعتبار مورد نیاز جهت پرداخت مطالبات مانده مرخصی بازنشستگان دستگاههای اجرائی تا پایان سال ۹۸ به مبلغ 12.8 ميلياردتومان به حساب دستگاههای اجرائی واریز شده است، عنوان کرد :این مبلغ به حساب ۲۴۹نفر واریز شده است .
 
او در ادامه اظهار کرد :مطالبات پاداش پایان خدمت بازنشستگان دستگاههای اجرائی تا پایان سال گذشته به مبلغ 51 ميلياردتومان از طریق سازمان هدفمندی یارانه ها به حساب ۳۲۸نفر واریز شد .
رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی فارس همچنین به پرداخت مطالبات مانده مرخصی بازنشستگان دستگاههای اجرائی تا پایان سال گذشته به مبلغ 17 ميليارد تومان اشاره کرد ‌.
نوروزی در ادامه سخنان خود که چرا تاکنون آزاد راه شیراز به اصفهان به بهره برداری نرسیده هم گفت: این آزادراه یک پروژه مشارکتی است ،که دو شریک ابتدایی این پروژه وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی بودند و مقرر شده بود که هر کدام سهم آورده ۵۰ درصدی پروژه را تامین کنند و در ادامه شریکی سومی تحت عنوان شرکت عمران و توسعه صدرا هم ورود کرد که این شرکت هم قرار بود ۱۰ درصد منابع مورد نیاز را تامین کند.
او ضمن اینکه تا امروز پیشرفت فیزیکی این آزادراه حدود ۸۷ درصد است ،اظهار کرد : بر اساس زمانبندیهای انجام شده در نیمه اول امسال به مرحله افتتاح میرسد.
 
گفتنی است به دلیل اینکه طرفین قرارداد سهم تعیین شده را به طور کامل پرداخت نکردند، نهایتا از برنامه زمانبندی بهره برداری عقب افتادیم و امیدواریم که با پرداخت به موقع اعتبار در این ه ای نزدیک شاهد افتتاح این پروژه باشیم .
 
رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی فارس، ارزش روز این پروژه را حدود ۷ هزار میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: سهم باقی مانده دولت از این پروژه به قیمت روز حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است و دولت در واقع سهم خود را به نسبت طرفین قرارداد بیشتر تامین کرده است.
 
نوروزی با بیان اینکه از سهم کلی دولت در این پروژه پارسال ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در اختیار پروژه قرار گرفت ،افزود :این میزان نقدینگی عدد قابل قبولی است و در سال جاری هم تاکنون ۳۲۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار انجام شده است.
 
همچنین او به پروژه بزرگراه جهرم-لار به بندرعباس اشاره کردو گفت: با توجه به اینکه امسال حدود ۴۰میلیارد تومان برای این طرح اختصاص داده شده است ،در دو سال گذشته هم اعتباراتی در این زمینه هزینه شده ، که از محل هدفمندی یارانه ها نیز ۱۵ میلیارد تومان پیش بینی شده که این میزان اعتبار هم تخصیص کامل پیدا کرده است.
 
نوروزی تصریح کرد : از اعتبارات توازن ملی نیز ۶۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شد که حدود ۲۰ میلیارد تومان آن به زودی تخصیص مییابد .
 
گفتنی است حدود ۱۵۲ طرح در قانون بودجه تحت عنوان ملی و ملی استانی داریم که ۶۳ طرح آن طرح ملی با ویژگی استانی است و مهمترین این پروژهها در حوزه راهها، آبرسانی به شهرستانهای استان، احداث سدهای استان و پروژههای دانشگاهی و آموزش عالی است.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
669 کلیک ها  شنبه, 13 شهریور 1400 14:41
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا