خسارت میلیاردی حوادث طبیعی به کشاورزی فسا

خسارت میلیاردی حوادث طبیعی به کشاورزی فسا
   
خسارت میلیاردی حوادث طبیعی به کشاورزی فسا |||| ||||

مدیر جهاد کشاورزی فسا گفت: با تایید مراجع ذی صلاح خسارت ناشی از تگرگ، سیل و طوفان به بخش کشاورزی این شهرستان ۲۲۴ میلیارد و ۵۷۸ میلیون ریال برآورد و به سازمان متبوع اعلام شده است.

به گزارش راستین انلاین به نقل از جهاد کشاورزی فسا ناصر انصاری سه‌شنبه دوم شهریورماه با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در شهرستان فسا در دو تاریخ ۲۷ تیرماه و دوم مردادماه از پدیده‌های جوی متاثر و متحمل خسارت شده است، به خبرنگاران گفت: زیر بخش زراعت با ۱۲۴ میلیارد و ۷۷۴ میلیون ریال و در سطح ۵۲۶ هکتار بیشترین میزان خسارت را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه باغ‌های شهرستان فسا در سطح ۲۰۵ هکتار دچار خسارت از پدیده‌های جوی موصوف شده اند، اظهار کرد: زیر بخش باغبانی با ۵۰ میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال خسارت در جایگاه دوم زیر بخش‌های آسیب دیده قرار دارد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی فسا، تاسیسات زیر بنایی بخش کشاورزی این شهرستان از جمله جاده‌های بین مزارع، قنوات، اماکن دامی و ... نیز زیان ۲۹ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریالی داشته، همچنین لوله‌های آبرسانی اراضی در سطح ۵۷ هکتار ۱۱ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال و سازه گلخانه نیز در سطح ۳۰۰ مترمربع یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت دیده است.

انصاری با اشاره به اینکه زیر بخش دام، طیور و زنبور عسل نیز از خسارت سیل و طوفان در امان نبوده است، افزود: به دنبال این تغییرات جوی ۹۵ تن خوراک دام به ارزش سه میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال از بین رفته است؛ تعدادی از مرغ‌های مرغداری‌ها به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال تلف و خسارت کلنی‌های زنبور عسل نیز دو میلیارد ۳۶۰ میلیون ریال ارزیابی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا بر ضرورت خرید پوشش‌های بیمه‌ای محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود: صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور در زمان وقوع حوادث قهری تحت پوشش خود حمایت‌های لازم را در قالب قرار داد انجام می‌دهد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
604 کلیک ها  سه شنبه, 02 شهریور 1400 13:28
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا