فارس در سکوی نخست اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور

فارس در سکوی نخست اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور
   
فارس در سکوی نخست اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور |||| ||||

  مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: مقام اول طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در بین استان‌های کشور به فارس تعلق گرفت.

 
به گزارش راستین آنلاین سهراب مختاری با بیان اینکه از ابتدای شروع طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی طی ۴ سال گذشته فارس همواره رتبه نخست را در اجرای این طرح داشته،اظهار داشت: طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی ازسال 96 در کشور آغاز و تاکنون 37 هزار و 463 نفر در استان فارس خواستار استفاده از مزایای این طرح شده و ثبت نام کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه از میان ثبت نام کنندگان در این طرح در فارس تاکنون 14 هزار و 32 نفر واجد شرایط بوده‌اند،ادامه داد: شرایط مورد نیاز برای فارغ التحصیلان دانشگاهی متقاضی، دارا بودن مدرک کارشناسی و بالاتر و حداکثر 35 سال سن، است و همچنین متقاضی در 2 سال گذشته نباید بیش از 3 ماه سابقه بیمه داشته باشند و نباید دانشجو بلکه باید فارغ التحصیل بوده و در طول دوران سربازی نیز نباشد.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه در این طرح هیچگونه محدودیت رشته تحصیلی وجود ندارد،اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح کاروزی تاکنون شش هزار و 457 قرارداد برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان منعقد شده که فارس از این نظر رتبه اول کشور را دارا است و لرستان با 3 هزار و 837 قرارداد مقام دوم و به ترتیب استان‌های اردبیل،کرمان و اصفهان در جایگاه سوم تا پنجم قرار دارند.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در ادامه بیان کرد: طی سال گذشته سهمیه استان برای اجرای این طرح 740 اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بوده که بیش از دوبرابر این تعداد و هزار و 658 قرارداد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی منعقد شده است.
وی اضافه کرد: امسال سهمیه استان فارس در این طرح اشتغالزایی برای 860 فارغ التحصیل دانشگاهی است که از ابتدای سال جاری تاکنون 290 قرارداد در این زمینه منعقد شده است.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: شرایط واحدهای متقاضی این طرح نیز از این قرار است که کد تامین اجتماعی داشته و به ازای هر 2 نفر بیمه شده کارگاه مجاز به انتخاب 1 کارورز در 2 مرحله می باشد.
مختاری در پایان عنوان کرد: تاکنون 3 هزار و 475 بنگاه اقتصادی استان فارس برای بهرمندی از این طرح ثبت نام کرده که 2 هزار و 277 مورد آن تائید فنی شده است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
728 کلیک ها  جمعه, 22 مرداد 1400 13:19
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا