بازنگری طرح هادی ۱۰۷ روستای فارس

بازنگری طرح هادی ۱۰۷ روستای فارس
   
بازنگری طرح هادی ۱۰۷ روستای فارس |||| ||||

مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: این نهاد امسال بازنگری طرح هادی ۱۰۷ روستای این استان را در برنامه کاری قرار دارد که بخش قابل توجهی از این روستاها در شهرستان ممسنی و مناطق شمال غرب فارس قرار دارند.

 
عطاء‌الله زمانی در دیدار با فرماندار شهرستان ممسنی و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰۶ میلیارد ریال اعتبار برای بازنگری طرح‌های هادی اختصاص یافته و تا پایان امسال این طرح‌ها عملیاتی خواهند شد.
 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن فارس، او با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان طرح هادی روستایی دارند، افزود: بسیاری از روستاها نیازمند تامین اعتبار و بازنگری هستند که تامین اعتبار این طرح‌ها با پیگیری و همراهی نمایندگان مجلس میسر می‌شود.
 
مدیرکل بنیاد مسکن فارس اضافه کرد: بازنگری طرح‌های هادی روستایی، زمینه اسکان جدیدی را در روستاها ایجاد می‌کند. اسکان جدید در روستاها انگیزه کار و تامین معیشت و حفظ جمعیت روستایی را فراهم می‌کند، در غیر این صورت روستاییان به ناچار با تغییر کاربری و تخلف در ساخت و سازها زمینه سکونت در این مناطق را ایجاد می‌کنند در حالی که بازنگری در طرح‌های هادی زمینه سکونت قانونمند و افزایش جمعیت در روستاها و حتی مهاجرت معکوس را رقم می‌زند.
 
زمانی همچنین گفت: تهیه ۳۹ طرح هدف گردشگری و یک طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی در سال جاری با اعتباری معادل ۳۱ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال مد نظر است.
 
او بیان کرد: احیای بافت با ارزش روستایی و همچنین توجه به گردشگری روستایی که در شهرستان ممسنی نیز شاخص‌های قابل توجه ثبت کرده از اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: اجرای ۴۹۸ طرح جدید هادی روستایی با اعتباری معادل ۸۶۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و همچنین اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی در مناطق گسترده‌ای از استان فارس با اعتباری معادل ۲۰ میلیارد ریال از دیگر اولویت‌های امسال در مناطق روستایی استان فارس است.
 
مجید انصاری، نماینده مردم ممسنی و رستم نیز در این نشست اظهار کرد: شهرستان‌های رستم و ممسنی از جمله مناطق کم برخوردار در استان فارس است که نیازمند توجه دوچندان در توسعه و محرومیت زدایی است.امروز تلاش فکری و عملی در باب معیشت طبقات ضعیف و اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملی ضرورتی انکارناپذیر است.
 
داوود ایوبی، فرماندار شهرستان ممسنی هم با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌های قانونی برای توسعه و محرومیت زدایی در این شهرستان بهره گیری کرد، شهرستان ممسنی استعدادهای شگرف در زمینه توسعه گردشگری روستایی دارد که نباید مغفول بماند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
569 کلیک ها  سه شنبه, 12 مرداد 1400 13:27
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا