• مدیر جهاد کشاورزی شیراز خبر داد:

شیراز پیشرو در بهره برداری از صنایع کشاورزی شد

شیراز پیشرو در بهره برداری از صنایع کشاورزی شد
   
شیراز پیشرو در بهره برداری از صنایع کشاورزی شد |||| ||||

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: بر اساس آخرین آمار این شهرستان در ایجاد صنایع بخش کشاورزی در استان فارس پیشرو است و در فصل بهار سال جاری پنج واحد مختلف شروع به کار کرده اند.


به گزارش  راستین آنلاین ذبیح الله سیروسی تصریح کرد: با بهره برداری از واحدهای مذکور ورود بالغ بر 34 هزار تن ماده خام به چرخه صنایع این شهرستان افزوده و زمینه اشتغال 48 نفر نیز فراهم شده است.
این مقام مسئول اظهار کرد: صنایعی که در سه ماهه نخست سال جاری مجوز های لازم را برای شروع فعالیت های خود دریافت کرده اند در زمینه های صنایع بسته بندی، گیاهان دارویی و سایر صنایع مشغول به کار هستند.
سیروسی با بیان اینکه تعهدات ابلاغی به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز در برخی از گروه های بخش صنایع به طور کامل محقق شده است، ابراز کرد: تلاش می کنیم تا ظرفیت صنایع در بخش کشاورزی این شهرستان را توسعه بخشیم و تعهدات خود در گروه سردخانه های نگهداری نیز محقق سازیم.
به گفته وی؛ در طول فصل بهار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با هماهنگی سازمان متبوع خود موفق شده است با صدور چهار مجوز جدید تاسیس بستر لازم برای افزایش واحد های صنایع کشاورزی را فراهم کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ابراز کرد: به منظور توسعه صنایع کشاورزی در این شهرستان برنامه های مختلفی مانند آموزش و مشاوره های های انفرادی و گروهی برای علاقه مندان، برگزاری نمایشگاه با حضور واحدهای تولیدی ،زنان روستایی و شرکت های وابسته و اعزام به نمایشگاه های تخصصی و بررسی جدیدترین تکنولوژی ها و ارتباط با تولید کنندگان بخش صنعت طرح ریزی و اجرا می شود.
او تاکید کرد: تشویق به توسعه سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، افزایش عرضه مواد بسته بندی و فرآوری شده نسبت به مواد خام کشاورزی، ارتقاء دانش فنی در صاحبان صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و ارتقاء سطح تکنولوژی های واحد های صنعتی موجود از اهداف راهبردی صنایع کشاورزی در سال های پیش رو است.
وی؛ افزایش فرآوری محصولات کشاورزی و کاهش ضایعات آن و بالا بردن سهم صنایع تبدیلی در تولید ناخالص ملی و افزایش سهم صادرات غیر نفتی را ماحصل مورد انتظار از برنامه های راهبردی ابلاغی در بخش صنایع کشاورزی دانست.
سیروسی اضافه کرد: رفع برخی مشکلات در نظام بانکی همچون عدم پرداخت تسهيلات با نرخ سود پايين، سخت گیری بانک های عامل برای اعطای تسهیلات، کمبود وثیقه و ارزش گذاری پایین وثیقه ها توسط بانک و ایجاد امکان پرداخت تسهیلات جدید توسط بانک به متقاضی می تواند توسعه صنایع کشاورزی را سرعت بخشد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
420 کلیک ها  شنبه, 09 مرداد 1400 08:39
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا