آموزش‌ اشتغال ‌محور ضامن ایجاد و پایداری مشاغل است

آموزش‌ اشتغال ‌محور ضامن ایجاد و پایداری مشاغل است
   
آموزش‌ اشتغال ‌محور ضامن ایجاد و پایداری مشاغل است |||| ||||

رییس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: توجه به انتقال انواع مهارت‌ها ازجمله مهارت فنی،اخلاقی ،حرفه‌ای و فرهنگ کار در روند آموزش امری مهم است که ضامن ایجاد شغل و پایداری مشاغل خواهد بود.

به گزارش  راستین آنلاین سهراب مختاری در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس که همزمان با هفته ملی مهارت به میزبانی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان برگزار شد،افزود: شاه کلید رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی کنونی جامعه،آموزش اصولی و اشتغال محور است.
وی تغییر رفتارهای جمعی را مستلزم تغییر رفتار فردی در جامعه دانست که لازمه آن اصلاح بینش هر فرد است و اظهار داشت: آموزش در مسیر اصلاح رفتارهای یک جامعه بارزترین نقش را دارد و توجه به این موضوع امری مهم است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان فارس ظرفیت ممتازی برای کسانی است که می‌خواهند مهارت کسب کنند.
وی اضافه کرد: در بخش دانشگاهی در بهترین وضعیت شاهد انتقال دانش هستیم اما اگر می خواهیم مشکلات حوزه اشتغال جامعه کمتر شده و روند بهبود وضعیت در این شاخص مهم اقتصادی را شاهد باشیم بایستی مهارت آموزی در دانشگاه ها به یک اصل تبدیل شود.
مختاری انتقال مهارت‌های فنی،اخلاقی و حرفه‌ای را 3 رکن اصلی این حوزه دانست که در آموزش فنی و حرفه ای نیز باید مورد توجه قرار داشته باشد و گفت: در حین انتقال آموزش و مهارت باید فرهنگ کار نیز به دانشجویان و مهارت آموزان انتقال داده شود.
وی ماندگاری اشتغال را امر مهم و نیاز امروز جامعه عنوان کرد و افزود: پایداری مشاغل نیازمند انتقال دانش، مهارت اخلاقی ، وقت شناسی،صداقت،وفاداری و نظم است.
رییس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس بیان کرد: آیین نامه انضباطی در کارگاه ها و نحوه تعامل افراد با یکدیگر نیز باید به مهارت آموزان و دانشجویان آموزش داده شود.
وی بر لزوم افزایش مدت اشتغال به کار افراد تاکید و عنوان کرد که با انتقال انواع مهارت ها این مهم میسر خواهد شد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس معتقد است که در کنار مهارت‌های فنی و دانش باید مهارت‌های حرفه‌ای و اخلاقی نیز به افراد آموزش داده شود تا میزان پایداری مشاغل افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای فارس ظرفیت‌های بسیاری برای انتقال مهارت‌ها در سطح این استان ایجاد کرده که باید توسعه پیدا کند.
مختاری در بخش پایانی سخنان خود بر ایجاد تعامل و هم افزایی میان دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در سطح استان فارس نیز تاکید کرد و افزود: این باور در سطح استان بوجود آمده که ارگانها و مجموعه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه بزرگ در فارس یک واحد منسجم و یکپارچه‌اند و این انتظار وجود دارد که این روند در آینده نیز تداوم یابد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
275 کلیک ها  چهارشنبه, 06 مرداد 1400 12:30
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا