فارس باید میزبان سرمایه گذاری های زیادی در زمینه پتروشیمی، نفت و گاز باشد

فارس باید میزبان سرمایه گذاری های زیادی در زمینه پتروشیمی، نفت و گاز باشد
   
فارس باید میزبان سرمایه گذاری های زیادی در زمینه پتروشیمی، نفت و گاز باشد |||| ||||

ستاندارفارس گفت: با اراده همگانی که در فارس حاکم است شاهد برداشته شدن گام های بلندی در زمینه توسعه اقتصادی و صنعتی استان هستیم که در آسایش، ثروت آفرینی و ایجاد فرصت های شغلی جدید اثرگذار است.

به گزارش  راستین آنلاین عنایت الله رحیمی در مراسم کلنگ زنی کارخانه تولید کیسه های پروپیلن در منطقه ویزه اقتصادی شیراز با بیان این که علیرغم مشکلات موجود برای تامین آب و برق در منطقه ویژه اقتصادی، شهرک صنعتی بزرگ و شهرک خصوصی در شیراز تدابیر خوبی اندیشیده شده است، اظهارداشت: آب مورد نیاز واحدهای صنعتی از پساب شیراز تامین می شود و هم اکنون آماده تحویل است.


وی ادامه داد: تصفیه خانه شماره دو شیراز در نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی شیراز قرار دارد و آب کافی برای واحدها تامین می شود؛ همچنین برای تامین برق، 28 نیروگاه دی جی و 13 نیروگاه بزرگ تولید انرژی در استان های فارس و بوشهر مشغول به کار هستند.


استاندارفارس گفت: تولید برق در این استان به مصرف نزدیک است و سرمایه گذاری هایی نیزدر حال انجام است که نیروگاه لامرد واستحصال ششصد مگاوات از انرژی خورشیدی از آن جمله خواهد بود.


 رحیمی  با اشاره به این که زیرساخت های مختلف از جمله امکانات حمل و نقل در بخش های هوایی، ریلی و جاده ای و دسترسی مناسب به بنادر موجب تشویق سرمایه گذاران به حضور در فارس شده است، افزود: وجود امنیت پایدار و اهالی فرهیخته و فرهنگ دوست استان فارس در توسعه سرمایه گذاری اثرگذار است.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با بیان این که زنجیره بالادست و پایین دست پتروشیمی بسیار گسترده است، گفت:استان فارس با وجود منابع عظیم نفت و گاز باید میزبان سرمایه گذاری های زیادی در زمینه پتروشیمی، نفت و گاز باشد.
وی اظهارداشت: امیدواریم هلدینگ غدیر درزمینه صنعت نیکل در شمال فارس تسریع کند که مردم آن خطه نیز از موضوع توسعه صنعت بهره مند شوند.
کارخانه تولید کیسه های پروپیلن با ظرفیت اولیه 7 هزار و 500 تن کیسه های پروپیلن لمینت و دو لایه در سال زمینه اشتغال زایی 350 نفر را به صورت مستقیم فراهم می کند. این واحد تولیدی در زمینی به مساحت 22 هزار مترمربع با سرمایه گذاری 4000 میلیارد ریال با استفاده از منابع داخلی گروه سرمایه گذاری نفت و گاز پارسیان احداث می شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
308 کلیک ها  سه شنبه, 05 مرداد 1400 15:37
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا