از تولید اکسیر جوانی در کازرون تا آغاز برداشت سیب تابستانه در کامفیروز

از تولید اکسیر جوانی در کازرون تا آغاز برداشت سیب تابستانه در کامفیروز
   
از تولید اکسیر جوانی در کازرون تا آغاز برداشت سیب تابستانه در کامفیروز |||| ||||

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: سالانه ۳۵ کیلوگرم ژل رویال، اکسیر جوانی و طول عمر در زنبورستان‌های شهرستان کازرون تولید می‌شود.

به گزارش راستین آنلاین حمید رشیدی  با اشاره به صرفه اقتصادی بسیار بالای تولید ژل رویال در زنبورستان‌ها، اظهار کرد: سالانه ۳۵ کیلوگرم ژل رویال، اکسیر جوانی و طول عمر در زنبورستان‌های شهرستان کازرون تولید می‌شود.

او ادامه داد: این محصول گران قیمت که در صنایع دارویی از آن استفاده می‌شود، هر کیلو گرم آن حدود ۱۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

این مقام مسئول به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های شهرستان کازرون در تولید سایر فرآورده‌های زنبور عسل اشاره کرد و افزود: علاوه بر تولید ژل رویال، سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گرده گل، ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موم عسل و ۵ کیلوگرم بره موم از زنبورستان‌های این شهرستان استحصال می‌شود.

رشیدی تصریح کرد: بر اساس سرشماری زنبورستان‌ها در پارسال، شهرستان کازرون با دارا بودن ۴۱۵ زنبورستان و ۱۰۰ هزار کلنی زنبور عسل، دارای رتبه دوم در استان فارس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: ژل رویال بعد از عسل مهم‌ترین محصول زنبور عسل در کندو بوده و به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی و قوی نقش دارویی موثری در درمان بیماران سرطانی، درمان نازائی، تقویت سیستم دفاعی بدن و قوای جسمانی دارد.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

آغاز برداشت سیب تابستانه رقم جدید 

رئیس مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز شمالی از آغاز برداشت سیب تابستانه رقم جدید گالا و رقم چهار از سطحی بالغ بر ۶۰۰ هکتار خبر داد.

ابراهیم عسکری  با بیان اینکه برداشت سیب تابستانه کامفیروز از اوایل مرداد آغاز و تا شهریور ماه ادامه دارد، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به عملکرد بالای رقم چهار بیش از ۳۶ هزار تن سیب تولید و روانه بازار شود.

او بیان کرد: کیفیت بالا، بازار پسندی، رنگ، طعم و مزه بسیار مطلوب، از مهمترین مزیت‌های سیب گالا نسبت به سایر ارقام است.

این مسئول با اشاره به اینکه برداشت سیب برای اهالی منطقه اشتغالزایی کرده است، تصریح کرد: بالغ بر سی هزار "نفر روز" در طول برداشت سیب به صورت فصلی مشغول به کار هستند.

عسکری افزود: سیب تولیدی علاوه بر تامین نیاز شهرستان به استان ها‌ی همجوار از جمله اصفهان، یزد و تهران ارسال می‌شود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز شمالی یادآور شد: همه سیب تولیدی تابستانه در مرودشت مربوط به کامفیروز است که به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی محصول تولیدی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
283 کلیک ها  سه شنبه, 05 مرداد 1400 14:17
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا