• استاندار فارس اعلام کرد

بهره برداری ٢٠ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در دولت یازدهم و دوازدهم

بهره برداری ٢٠ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در دولت یازدهم و دوازدهم
   
بهره برداری ٢٠ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در دولت یازدهم و دوازدهم |||| ||||

استاندار فارس اعلام کرد که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مجموعا ٢٠ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در استان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش راستین آنلاین عنایت‌الله رحیمی شنبه دوم مرداد در آیین بهره برداری از سه نیروگاه برق کوچک مقیاس در شیراز که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس در قالب پویش «الف-ب ایران» برگزار شد، گفت: ۲۵ نیروگاه مقیاس کوچک در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در فارس اجرایی شد که با این سه نیروگاه، تعداد نیروگاه‌های مقیاس کوچک استان به ٢٨ نیروگاه خواهد رسید.

او با بیان اینکه سرجمع تولید برق از این نیروگاه‌ها ١٦٠ مگابایت خواهد بود، افزود: تاکنون  ١٦ مزرعه خورشیدی در فارس با تولید ٦٦.٧ مگاوات تولید انرژی خورشیدی راه‌اندازی شده و ظرفیت نیروگاههایی خورشیدی مشترکی که پشت بام نصب شده، به ٧٢.٤ مگاوات رسیده است.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: امروز حداکثر ظرفیت تولید در شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر ٥ هزار و ٩٠٠ مگاوات است و مصرف حداکثر نیز ٥ هزار مگاوات است.

رحیمی اعلام کرد که نیروگاههای بزرگ خورشیدی در وسعتی حدود ٨٠٠ هکتاری در شمال استان با سرمایه گذاری خارجی در حال احداث است که بیش از ٦٥٠ مگاوات برق در آینده نزدیک به شبکه انتقال خواهند داد.

او خاطرنشان کرد: امروز سه نیروگاه برق مقیاس کوچک شامل شایان توان جهرم با ظرفیت ٦.٢ مگاوات و ٧٧.٥ میلیارد تومان سرمایه گذاری، نیروگاه فرتاک نیروی شیراز با  ٩.١ مگاوات ظرفیت تولید و سرمایه گذاری ١١٤.٥ میلیارد تومان و نیروگاه رعد فرازان شیراز با ٤ مگاوات ظرفیت تولیدی و ٥٠ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری می‌رسند.

استاندار فارس، سرجمع سرمایه گذاری انجام شده در این سه نیروگاه را ٢٤٢ میلیارد تومان و ظرفیت برق تولیدی را  ١٩.٣ مگاوات اعلام کرد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
270 کلیک ها  شنبه, 02 مرداد 1400 14:48
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا